2018-02-23, 21:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Seven!
På kanal 7 nu! Satan vilken klassiker! Har inte sett den på 20 år. Är inte alls orolig att den åldrats dålig.
Tror den kommer uppfylla sin 8,6:a på imdb
http://www.imdb.com/title/tt0114369/
|
2018-02-23, 23:19
|
|
Bacon
Reg.datum: Jun 2017
|
Min systerson tvingade mig att följa med honom och se black panther, vilken smörja!
Genomsyrad av politik och liknande skit. Inte konstigt att det sker massa ras-bråk iom filmen i staterna
|
|
|
2018-02-24, 02:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
The Death of Stalin 5.5/10
nej, fungerade inte alls för mig. Alldeles för mycket fars, fungerade inte alls med det som skedde. Den rappa och roliga dialogen från "In the thick of it" (samma manusförfattare) infann sig heller aldrig. Ganska besviken.
|
|
|
2018-02-24, 11:10
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
jag gillar den för dess världsuppbyggning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Vad menar du då? Japanskmesh dark future eller grejen med replikanter och frågan om vad som gör en människa till det den är?
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
Endast det ytliga. Vad som gör robotar robotar och människor människor är nog så intressant, bara att det är så klumpigt hanterat i blade runner. Och i Prometheus och covenant, för den delen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Gillar stilen med men även det som gör filmerna långsamma med snygga vyer och kameraåkningar och stämningsfylld musik.
Första filmen i dess första version flörtade ju ännu med med deckare noir genren vilket jag personligen gillade.
|
En sak som jag gillar skarpt i Blade Runner-filmerna är känslan av att jorden gått åt helvete, och jag tyckte att den känslan var ännu bättre porträtterad i uppföljaren. Kvar på jorden bor bara de som inte har råd att fly till kolonierna. Man får se hur de byggt en stor mur runt havet för att inte städerna ska spolas bort, det är skräp överallt, folk har mer eller mindre helt distanserat sig själva från varandra genom tekniken, ingen vet egentligen vad de kämpar för. Lägg till den filosofiska diskussionen om vad som egentligen definierar mänskligt liv.
|
|
2018-02-24, 14:10
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Blade Runner 2049
Nja jag gillade nog den första filmen mer. Tycker inte att uppföljaren bjuder på nåt nytt. Bara en snyggare version.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
|
|
|
2018-02-26, 08:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2006
|
Thor Ragnarok.
Kändes som man hamnat i ett SNL segment, roligheter skulle in i varenda scen.
5/10
|
|
|
2018-02-26, 11:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar
Thor Ragnarok.
Kändes som man hamnat i ett SNL segment, roligheter skulle in i varenda scen.
5/10
|
Tycker att det fungerade väldigt bra. Jämför med senaste Star Wars-filmen.
|
|
|
2018-02-26, 11:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Tänkte se War Dogs igår, men var för trött.
Är den bra?
Mvh
|
|
|
2018-02-26, 14:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Tycker att det fungerade väldigt bra. Jämför med senaste Star Wars-filmen.
|
Gillade den ocksa, da den ar regisserad av Taika Waititi och det en hel del av hans normala humor.
Normalt sett hatar jag dock humorn i alla Marvel-filmer.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2018-02-26, 21:33
|
|
ingen riktig doktor
Reg.datum: Oct 2006
|
Nya Bladerunner
8/10
Hade låga förhoppningar efter att nyligen ha sett the last jedi och blivit trött på vad allt vad uppföljare heter men här fick jag se vad jag ville se, eftersom jag gillar originalet så ville jag se något liknande men nytt och det fick jag se, med samma bibehållen Bladerunner känsla.
|
2018-02-26, 22:49
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
The Disaster Artist,
7.5 av 10. Stundtals brilliant cringe-humor som sedan balanseras hyffsat bra till "vanligt drama". Jag har faktiskt inte sett hela "The Room" som filmen mer eller mindre handlar om, men det behöver man inte heller för att uppskatta allt det bizarra. Skådespelsmässigt så är Franco-brorsorna riktigt bra i denna också, där just James är så sjukt fysiskt lik... Det som drar ner filmen är mest att den i mina ögon är att även om den är väldigt bra och rolig för stunden så är det inget jag egentligen skulle vilja se igen...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
Senast redigerad av High1ander den 2018-02-26 klockan 22:50.
|
|
|
2018-03-03, 16:33
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
|
|
|
|
2018-03-04, 00:05
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
The Disaster Artist,
7.5 av 10. Stundtals brilliant cringe-humor som sedan balanseras hyffsat bra till "vanligt drama". Jag har faktiskt inte sett hela "The Room" som filmen mer eller mindre handlar om, men det behöver man inte heller för att uppskatta allt det bizarra. Skådespelsmässigt så är Franco-brorsorna riktigt bra i denna också, där just James är så sjukt fysiskt lik... Det som drar ner filmen är mest att den i mina ögon är att även om den är väldigt bra och rolig för stunden så är det inget jag egentligen skulle vilja se igen...
|
Du uppskattar nog The Disaster Artist ännu mer om du sett The Room. Den är SÅ udda. Nu har jag bara sett The Room; ska försöka se The Disaster Artist snart.
|
|
2018-03-04, 01:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Loving Vincent 7/10
Ni har säkert läst om den, filmen där varje ruta (65.000 st) är handmålade i oljefärg och animerade I Van goghs stil av måleri. Handlar om Armand Roulin, som åker till Arles för att nysta i Vincents mystiska död.
Helt jävla fantastisk var den. Jag var skeptisk, trodde den skulle vara intressant att titta på bara, men den var riktigt gripande, och en väldig speciell film, att se världen genom hans ögon, man kände sig väldigt voyeuristisk. Jag rekommenderar varmt!
|
|
|
2018-03-04, 01:19
|
|
En Svensk Tiger.
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
The Disaster Artist,
|
Har jag drömt ihop att du både i USA? Hur som helst om du ser filmen gör det i en biograf. Ta med dig plast skedar...sen följer du bara publiken
Det är min rekommendation. Det är hysteriskt roligt att se filmen live.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:17.
|

|