2006-09-20, 10:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Trance
Jag duckar inte för någon fråga. Det hjälper på det sättet att brottslingen inte begår nya brott när han sitter i fängelse. Jag tror att kostnaden för fängelser kan är väl värt det om man mäter i ökad trygghet och t.ex. mindre rättegångskostnader om de skall in och ut hela tiden.
För jag tror det fungerar bättre.
|
Men du tycker inte att det är som att rycka ur brinnande träd ur en skogsbrand, slänga in den i en förvaringslokal tillsammans med en massa andra, och sen lägga tillbaka träden i en ny skog - som inte nödvändigtvis brinner? Va i helvete ska du göra med skogsbranden och varför just förvaringslokalen? Du inser att det brinner lika mycket utanför även om du så skulle plocka ur 70% av träden? Branden fortsätter att sprida sig. Ska du sätta alla i finkan? Hur länge ska dom sitta där, tills dom ruttnar?
Fängelselösningen på alla brottsproblem är strutslösning nummer 1.
|
|
|
2006-09-20, 10:56
|
|
|
Starkast på gatan
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av mistermr
nim: Ett annat företag är QAPCO
Finns flera, men det är dock offtopic. Tråden handlar om något annat.
mvh
|
Emirates och QAPCO finns inte med på Forbeslista över världens 2000 största företag vad jag kan se. Med tanke på hur många som bor i regionen så är det förhållandevis rätt små företag.
Dessutom verkar QAPCO vara ett oljebolag och min ursprungsfråga var om det fanns något annat än just stora oljebolag.
|
|
|
2006-09-20, 10:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av nim
Emirates och QAPCO finns inte med på Forbeslista över världens 2000 största företag vad jag kan se. Med tanke på hur många som bor i regionen så är det förhållandevis rätt små företag.
Dessutom verkar QAPCO vara ett oljebolag och min ursprungsfråga var om det fanns något annat än just stora oljebolag.
|
Om du har massa olja och bygger din ekonomi runt det så kanske det är logiskt att mdet mesta är oljebolag? Eller ska araberna börja tillverka billiga kläder eller något för kass förtjänst?
|
|
|
2006-09-20, 10:58
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
|
Tycker du att det är rättvist att säga: Räkna upp världens bästa bodybuilders, men du får inte säga: Ronnie Coleman, Dorian Yates, Arnold S., Lee Haney, Jay Cutler, Markus Rühl, Dexter Jackson, Johnnie Jackson, Chris Cormier eller Shawn Ray.
|
|
|
2006-09-20, 10:59
|
|
|
Starkast på gatan
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av jwzrd
Tycker du att det är rättvist att säga: Räkna upp världens bästa bodybuilders, men du får inte säga: Ronnie Coleman, Dorian Yates, Arnold S., Lee Haney, Jay Cutler, Markus Rühl, Dexter Jackson, Johnnie Jackson, Chris Cormier eller Shawn Ray.
|
Jag förstår inte liknelsen.
|
|
|
2006-09-20, 11:01
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
|
Synd, kanske kan någon hjälpa dig lite nim?
|
|
|
2006-09-20, 11:02
|
|
|
Registered User
|
Undrar om jwzrd skulle självexplodera eller något om han inte fick göra konstiga liknelser
|
|
|
2006-09-20, 11:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
|
|
Jag gör, tar bort dom absolut bästa alternativen på frågan.
2006-09-20, 11:03
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
Undrar om jwzrd skulle självexplodera eller något om han inte fick göra konstiga liknelser 
|
Bluelight hjälpte just till lite. Kom igen nu Baan, du klarar det!
|
|
|
2006-09-20, 11:05
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Bluelight hjälpte just till lite. Kom igen nu Baan, du klarar det!
|
Dom är bara otroligt dåliga och för frekventa för att jag inte ska retas på dom. Har du någon fobi mot att säga vad du vill rakt ut?
|
|
|
2006-09-20, 11:06
|
|
|
Starkast på gatan
|
Citat:
|
Synd, kanske kan någon hjälpa dig lite nim?
|
Läs min ursprungsfråga några sidor bakåt igen(Dock har du redan kommenterat den så du borde komma ihåg.).
Vad jag vet så finns det inte några stora oljefält i Östesjön.
|
|
|
2006-09-20, 11:06
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
Dom är bara otroligt dåliga och för frekventa för att jag inte ska retas på dom. Har du någon fobi mot att säga vad du vill rakt ut?
|
Nej men jag lägger inte så stor energi på andras relativa otur i tanken.
|
|
|
2006-09-20, 11:07
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Läs min ursprungsfråga några sidor bakåt igen(Dock har du redan kommenterat den så du borde komma ihåg.).
Vad jag vet så finns det inte några stora oljefält i Östesjön. 
|
Vad har det med saken att göra? Vi nyttjar, bland annat, vår fina tillgång till järnråvara, norrmännen sin olja, araber - bland andra - sin olja.
|
|
|
2006-09-20, 11:07
|
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
|
Hur är det förresten med siffran 800 miljoner kronor till (s)?
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Lizard
Jag vet tämligen väl hur mycket pengar som spenderas i en valrörelse och 800 miljoner är minst en nolla för mycket - på totalbudgeten för (s). Och även då är det en rekordsiffra.
|
http://www.folkpartiet.se/Pages/6090/LO.pdf
Summan kommer inte från rena pengar (som var ca 100 miljoner) utan var även en beräkning utifrån den arbetskraft som LO tillhandahåller (jag är bara "the messenger" här och vågar inte spekulera i siffrornas korrekthet). Sen har vi ju sossarnas fina lotteriverksamhet som drar in över 100 miljoner och samtidigt skyddas av spelmonopolet :-/
|
|
|
2006-09-20, 11:08
|
|
|
Registered User
|
Bör väl påpekas att arabländerna har 67 % (om jag minns exakt så är det den siffran som gäller) av världens kända oljeresurser, så det vore dumt om dom inte baserade hela sin ekonomi på olja. Att norrmännen inte gör beror väl på att dom har ganska liten %.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.
|

|