Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-06, 22:32   #331
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin Visa inlägg
ser bra ut på biden,syns satt du tränar!
Tack och ja det hoppas jag verkligen

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Japp, fullständigt normalt allt du beskriver har hört det flera gånger, det går över, tröttheten dvs härlig dröm.jävla rocky in russia training?
Haha thank god.. Nu slipper jag oroa mig för att det är något värre När jag sitter och pluggar eller gör saker där jag måste koncentrera mig är suget så jävla stort.. Fyfan. Man är så sötsugen också.

Haha oh yes, vafan lite snö och kyla kan ju inte hindra en från att träna

Böj/bänk imorgon!

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 13:03   #332
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Klent jävla pass idag. Hade ingen styrka, alls. Blir väl bättre nästa vecka.

Böj
80x6
95x6
105x3
110x3

FU bänk
70x3
70x3
80x3

Liggande tricepsext. med EZ-stång
35x10
40x6
40x6

Hantelsväng åt sidan
3x10

Facepulls
3x10

Citat:
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
Gammal 2012-12-07, 13:25   #333
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Haha thank god.. Nu slipper jag oroa mig för att det är något värre När jag sitter och pluggar eller gör saker där jag måste koncentrera mig är suget så jävla stort.. Fyfan. Man är så sötsugen också.

Haha oh yes, vafan lite snö och kyla kan ju inte hindra en från att träna

Böj/bänk imorgon!
Ja, det är lite abstinensymtom. Vanligt att man som snusare/rökare behöver nikotin för att kunna koncentrera sig, det är pga abstinens som ger koncentrationssvårigheter. Koncentrationen man får när man tar sitt nikotin är ungefär densamma som för ickenikotinister, dvs man har ofta en sämre koncentrationsförmåga. Så, du är på väg att bli normal, det är bara lite skumpigt på vägen dit ibland

Sötsug är vanligt, se till att ha sockerfria tuggumin/sugtabletter/frukt/morötter/m.m nära till hands. Drick mycket vatten! Ta ett par djupa andetag och slappna av. Koncentrationssvårigheter är vanligt och det går också över
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 15:09   #334
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Tack för bra stöd och hjälp tjucken, det uppskattas Det blir en hel del vatten och tuggummin, känns otroligt skönt att skita hela tiden, verkligen...

En till fråga, kan detta bota min diabetes?

Citat:
Gammal 2012-12-07, 17:00   #335
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Tack för bra stöd och hjälp tjucken, det uppskattas Det blir en hel del vatten och tuggummin, känns otroligt skönt att skita hela tiden, verkligen...

En till fråga, kan detta bota min diabetes?
Det är ingen fara, det är bara kul att kunna hjälpa lite när man kan! Ett par ord kan betyda väldigt mycket och ett par ord ger jag gärna bort

Haha, det är bra! Det är denna första perioden upp till en månad där det brukar vara mest "intensivt" även om det är stor skillnad mot vecka 1 och vecka 4. Det blir bättre och bättre för att försvinna helt tillslut, det är viktigt att påminna sig själv om sina vinster och varför man gjorde det från början. Eftersom det med all säkerhet kommer komma tuffa perioder när livet inte går som man vill, och då är det risk för återfall. Det gäller att komma ihåg sitt beslut! Vilket datum slutade du på? Det kommer bli viktigt om ett år du vet!

Jag skulle säga så här om diabetes. Tobak gör inget gott för kroppen, absolut ingenting. Jag vågar inte säga att din diabetes skulle bli botad, men jag har svårt att tro att den skulle bli sämre, väldigt svårt! Om något bör det bli en förbättring, speciellt om man kanske tänker på att äta lite mer regelbundet m.m för att hålla borta snussug Du får utvärdera dig själv och se. Dock är det verkligen inte bra att vara rökare och ha diabetes. Rökning påverkar insulin m.m bl.a.
Gammal 2012-12-09, 18:14   #336
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Det är ingen fara, det är bara kul att kunna hjälpa lite när man kan! Ett par ord kan betyda väldigt mycket och ett par ord ger jag gärna bort

Haha, det är bra! Det är denna första perioden upp till en månad där det brukar vara mest "intensivt" även om det är stor skillnad mot vecka 1 och vecka 4. Det blir bättre och bättre för att försvinna helt tillslut, det är viktigt att påminna sig själv om sina vinster och varför man gjorde det från början. Eftersom det med all säkerhet kommer komma tuffa perioder när livet inte går som man vill, och då är det risk för återfall. Det gäller att komma ihåg sitt beslut! Vilket datum slutade du på? Det kommer bli viktigt om ett år du vet!

Jag skulle säga så här om diabetes. Tobak gör inget gott för kroppen, absolut ingenting. Jag vågar inte säga att din diabetes skulle bli botad, men jag har svårt att tro att den skulle bli sämre, väldigt svårt! Om något bör det bli en förbättring, speciellt om man kanske tänker på att äta lite mer regelbundet m.m för att hålla borta snussug Du får utvärdera dig själv och se. Dock är det verkligen inte bra att vara rökare och ha diabetes. Rökning påverkar insulin m.m bl.a.
Jag slutade den 26e november tror jag det är, imorgon är det tre veckor sedan. Känns otroligt mycket bättre nu än i början även om man är lite småsugen ofta är jag lite stolt över att jag klarat av det värsta

Det var lite skämt det där med diabetesen, har ju typ 1 så jag kan aldrig bli av med det Men det är nog mycket bättre för sjukdomen att skippa det, som du säger, rökning är ännu värre. Jag hörde med en sköterska lite hur det påverkar diabetesen och sådär och hon sade att risken för hjärt- och kärlsjukdomar ökar enormt om man är rökare och diabetiker.

Man har i vilket fall sparat in en hel del pengar redan, vilket är jävligt skönt. Det är inte billigt att bruka tobak.

Sprang 6km idag utan några större problem, i -11 grader dessutom. När jag var hemma igen kände jag mig knappt anfådd och hade inte så hög puls heller, vilket känns jävligt sjukt. Har aldrig haft så här bra kondition i mitt liv. Målet är att kunna köra 1 mil på hyfsad tid nästa sommar.

Citat:
Gammal 2012-12-10, 21:02   #337
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Har upptäckt att det går fan inte lira bra böj och bänk på samma pass alltså. Det är alltid antingen eller, aldrig att båda går bra. Så idag gick böjen bra och bänken kändes aptung. Konstigt då jag hade rejält med träningsvärk i spirorna efter 6km löpning igår.

Böj
80x5
100x5
110x5 ökning 2 reps
120x3 ökning 1 rep, hade säkert orkat en till om jag inte fegat.

Bänk med stopp:
70x5
70x5
80x2
80x2
utan stopp:
80x2
85x2

Facepulls
3x15

Citat:
Gammal 2012-12-11, 09:48   #338
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Jag slutade den 26e november tror jag det är, imorgon är det tre veckor sedan. Känns otroligt mycket bättre nu än i början även om man är lite småsugen ofta är jag lite stolt över att jag klarat av det värsta

Det var lite skämt det där med diabetesen, har ju typ 1 så jag kan aldrig bli av med det Men det är nog mycket bättre för sjukdomen att skippa det, som du säger, rökning är ännu värre. Jag hörde med en sköterska lite hur det påverkar diabetesen och sådär och hon sade att risken för hjärt- och kärlsjukdomar ökar enormt om man är rökare och diabetiker.

Man har i vilket fall sparat in en hel del pengar redan, vilket är jävligt skönt. Det är inte billigt att bruka tobak.

Sprang 6km idag utan några större problem, i -11 grader dessutom. När jag var hemma igen kände jag mig knappt anfådd och hade inte så hög puls heller, vilket känns jävligt sjukt. Har aldrig haft så här bra kondition i mitt liv. Målet är att kunna köra 1 mil på hyfsad tid nästa sommar.
Härlig känsla där, stoltheten av att ha kommit långt och tagit sig genom den tuffa biten! Du får komma ihåg det datumet om ett år tycker jag, belöna dig själv då!

Ja, jag tänkte mer på ifalld en förbättras eller så. Det hon säger är väldigt sant, rökning orsakar stor del av all skit.. enkelt uttryckt. Har du räknat på hur mycket du sparar på ett år?

Sluta snusa och börja med rockyträning, winning!

Citat:
Har upptäckt att det går fan inte lira bra böj och bänk på samma pass alltså. Det är alltid antingen eller, aldrig att båda går bra. Så idag gick böjen bra och bänken kändes aptung. Konstigt då jag hade rejält med träningsvärk i spirorna efter 6km löpning igår.

Böj
80x5
100x5
110x5 ökning 2 reps
120x3 ökning 1 rep, hade säkert orkat en till om jag inte fegat.

Bänk med stopp:
70x5
70x5
80x2
80x2
utan stopp:
80x2
85x2

Facepulls
3x15
Upplevde samma sak igår! Fy fan för sådana pass, hehe.
Gammal 2012-12-11, 10:29   #339
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Nu är ju inte detta samma typ diabetes som du har, men ändå.

http://sjp.sagepub.com/content/early...59814.abstract
Gammal 2012-12-11, 21:18   #340
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Härlig känsla där, stoltheten av att ha kommit långt och tagit sig genom den tuffa biten! Du får komma ihåg det datumet om ett år tycker jag, belöna dig själv då!

Ja, jag tänkte mer på ifalld en förbättras eller så. Det hon säger är väldigt sant, rökning orsakar stor del av all skit.. enkelt uttryckt. Har du räknat på hur mycket du sparar på ett år?

Sluta snusa och börja med rockyträning, winning!

Upplevde samma sak igår! Fy fan för sådana pass, hehe.
Haha, vore ju kul om man lade alla pengar man sparade på ett sparkonto istället, borde bli en skaplig summa Har inte räknat riktigt, men det är bra många tusen! Jävligt skönt att kunna lägga det på annat faktiskt.

Citat:
Nu är ju inte detta samma typ diabetes som du har, men ändå.

http://sjp.sagepub.com/content/early...59814.abstract
Ändå en intressant studie. Tack för länken!

Blev jogging idag, 6km. 45 minuter ganska precis, dvs segt tempo men det gick iaf. Benen var stela så inni helvete och kändes blytunga sedan böjen igår.

Citat:
Gammal 2012-12-12, 21:10   #341
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Haha, vore ju kul om man lade alla pengar man sparade på ett sparkonto istället, borde bli en skaplig summa Har inte räknat riktigt, men det är bra många tusen! Jävligt skönt att kunna lägga det på annat faktiskt.

Ändå en intressant studie. Tack för länken!

Blev jogging idag, 6km. 45 minuter ganska precis, dvs segt tempo men det gick iaf. Benen var stela så inni helvete och kändes blytunga sedan böjen igår.
En del gör faktiskt så. Autoverföring till sparkonto eller glasburk för pengar
Kul att den uppskattades Bra med joggingen! Jag föreställer mig att du springer i meterhög snö med rocky-themesong samt en svulten vargflock efter dig.. Men det kanske inte är riktigt så?
Gammal 2012-12-12, 21:15   #342
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
En del gör faktiskt så. Autoverföring till sparkonto eller glasburk för pengar
Kul att den uppskattades Bra med joggingen! Jag föreställer mig att du springer i meterhög snö med rocky-themesong samt en svulten vargflock efter dig.. Men det kanske inte är riktigt så?
Det är faktiskt ingen dum grej Kanske ska göra det.

Det är nästan exakt så, spöar massa ryssar efter vägen också.

Rygg idag.

Latsdrag
80x8
95x8
95x8

Hantelrodd
40x8
47,5x8
För 3e ryggpasset i rad mår jag illa här.

Sittande rodd
3x10

Hantelcurl
2x6

Ska sluta köra hantelrodd ett tag, blir så jävla illamående av det. Blir spyfärdig, får typ uppstötningar och sånt skit. Vet ej varför, men det är inte kul

Citat:
Gammal 2012-12-12, 21:20   #343
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:

Det är nästan exakt så, spöar massa ryssar efter vägen också.
That....is....AWESOME!!!!
Gammal 2012-12-12, 22:02   #344
nyvaken
Registered User

nyvakens avatar

Reg.datum: May 2012
Tja! Kul att se dig kämpa. Jag tror stångrodden känns pest för att muskelminnet tror att man vill spy, kör man strikt så står man ju verkligen som vinklad över ett handfat. Körde min första rodd på säkert 6 veckor idag, vekvikter, kändes suveränt! Men jag vet att jag brukade gruva mig på de tidigare högre vikterna just för illamåendet.
nyvaken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 17:23   #345
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av nyvaken Visa inlägg
Tja! Kul att se dig kämpa. Jag tror stångrodden känns pest för att muskelminnet tror att man vill spy, kör man strikt så står man ju verkligen som vinklad över ett handfat. Körde min första rodd på säkert 6 veckor idag, vekvikter, kändes suveränt! Men jag vet att jag brukade gruva mig på de tidigare högre vikterna just för illamåendet.
Haha ja kan vara nåt sånt. Är jävligt jobbigt!

Pass idag.

Hantelpress, min nemesis, vinglar och är instabil utan dess like
25x6
30x6
32,5x5
30x5

Lätt bänk med stopp
60x5
70x5
60x5

Pushdowns
3x10

Hantelsväng åt sidan
3x10

Facepulls
2x10

Frenchpress
2x10

Inga höga vikter men annars rätt okej

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.