Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-18, 16:43   #331
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Saftträning med Acko på Victoriastadion, Lördag 18 oktober

*Lutande bänk, några set på 50kg
*Press bakom nacke, några set på 20-40kg
*Latsdrag, supinerat smalt, några set på 105kg
*Omvända flies för bakre axlar i CC, några set på 26kg (utväxlad)
*Dips på kroppsvikten
* Hantellyft åt sidan, några set på 11kg
*Plankan med 25kg (40 sekunder+)

Skönt cirkel/kondis/byggar/flås/blodcirkulationspass.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 17:35   #332
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Saftträning med Acko på Victoriastadion, Lördag 18 oktober

*Lutande bänk, några set på 50kg
*Press bakom nacke, några set på 20-40kg
*Latsdrag, supinerat smalt, några set på 105kg
*Omvända flies för bakre axlar i CC, några set på 26kg (utväxlad)
*Dips på kroppsvikten
* Hantellyft åt sidan, några set på 11kg
*Plankan med 25kg (40 sekunder+)

Skönt cirkel/kondis/byggar/flås/blodcirkulationspass.
Du har uppenbarligen missförstått det där med saftträning.

...sa han och postade sitt senaste pass.
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 18:00   #333
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Det var ett saft utan kraft-pass. Längtar redan till måndag och tyyyynga lock-outs.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2008-10-18, 18:05   #334
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Det var ett saft utan kraft-pass. Längtar redan till måndag och tyyyynga lock-outs.
Men josen och krämen går ju hand i hand. Det är det som är det underbart vackra i sammanhanget.
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 23:58   #335
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Haha läste nyss den här texten och blev så påverkad. "The Feeling". Jag har känt "The Feeling":

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Tate
Your heart rate begins to pick up as you hear your name being called "in the hole." As you lean back in your chair you feel the skin of your hamstring get caught between the metal frame of the chair and your squat suit. You get in position with one leg outstretched in front of you and your other foot flat on the floor.

Your leg is then pulled slightly off the ground as your knee is covered with chalk. The wrap is first anchored and then pulled around your knee, hard and tight. Each time the wrap is pulled it feels like your leg is going to get ripped in half.

The burning of this pain begins to fade as you focus on the lift. Each layer is pulled tight and tighter until the final piece is tucked under. Then you hear your name called "on deck."

The same painful procedure repeats itself with the next knee and you maintain your focus on the upcoming lift. Your heart rate picks up more and the rage begins to build. You've spent the last 16 weeks training for this one lift, and now it's just minutes away. All the time in the gym, all the pain, all the sacrifice, the reps, the sets — all of it. Will it be worth it?

The wrap is finally tucked and you reach your hand out so you can be helped to your feet. As you stand you feel the back of your suit being pulled up and the straps pulled over your shoulders. You hear the voices and see the faces but everything is a blur. You're now locked in for what you've been trained to do, the reason why you're here.

You make your way to the chalk box, hearing your name called. As soon as you get to the box you're "out there." In the zone. You're now on autopilot.

From here on everything is reaction, not action. Your back is chalked but you're not sure who did it, when they did it, or how they did it. You make your way to the bar but don't remember it. You get under the bar but can't remember how you did it.

You unrack the weight. There's nothing on your mind. There is no, "Will I do this?" No thinking about the last time or the next meet. The past and the future no longer exist. All there is is what there is — this weight.

You set up the same way you've been trained to set up, and as you sit back in the hole you feel the pressure building in your head. You feel as if your head will pop off if you keep going lower. But you keep going lower. The pressure is immense, but you keep going.

Then, when the time is right, you blast into the load with all you have. The weight is racked and the white lights come on.

You may think this is the undefined feeling, but it's not. This is easily defined as a mixture of excitement, rage, glory, and success, but this isn't the reason we do what we do.

Moments later, after you get your gear off, you make your way into the bathroom to take a piss. Your hips are scraped and scarred from the suit, your quads are scarred, your knees still feel cold as the blood tries to make its way back into the area. But all that is just part of the game.

After you finish your business and make your way to the sink to wash your hands, someone walks by and says, "Nice squat." As you shake the water from your hands and stand back up you catch your eyes in the mirror.

This is the undefined emotion that 99 percent of the world will never feel.

Have you?
Citat:
Gammal 2008-10-19, 00:49   #336
Akoral
Registered User

Akorals avatar

Reg.datum: Feb 2008
du har ju inte ens blivit ordentligt lindad ännu när jag lindar dig ska du få känna på känslan

brukar uppleva det varje gång jag tävlar faktiskt =) riktigt härlig kännsla

Senast redigerad av Akoral den 2008-10-19 klockan 00:52.
Akoral är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-19, 00:59   #337
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Tänker inte på lindningen i sig, utan på tävlingen. Att jag är helt väck och bara fokuserad på vikten under tävlingen. Sen när jag går ner från plattformen igen så minns jag typ ingenting. Helt skum känsla.

Blev rätt hård lindad några gånger förra hösten, men lärde mig inte att få ut så mycket vikt då tyvärr. Åh vad jag längtar till mitt ben är friskt. Efter de tunga marken har jag bestämt att jag från det datumet (i onsdags tror jag) kör fyra veckor i enbart bensparken och kör lätta vikter. Ska INTE lasta på tungt i vare sig knäböj eller marklyft på minst fyra veckor.
Citat:
Gammal 2008-10-19, 01:14   #338
Akoral
Registered User

Akorals avatar

vet känslan =) så jävla härlig!!!!!!!!

läter smart att ge det gott med tid =) se till å vara i bra form på SL SM nästa år!!!!! allt annat är typ inte viktigt
Gammal 2008-10-20, 15:34   #339
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Det skulle verkligen vara kul med SM nästa år. Vågar inte spekulera i det, vi vet ju hur det kommer gå på DM om tre veckor, och kolla bara vad jag döpt dagboken till

Måndag 20 oktober

Bänkpress
70x5, 80x4, 95x2x3, 107,5x3x3, 115x3x2

- Bartendern, jag tar det vanliga!
- En Husets Rövsaft™?
- You know it!

Hantelrodd
61kg x 5, 3 (greppet svek), 5 - tror inte det är pers men ska undersöka noggrannare sen

Bänkpress
75x4, 87,5x2x4, 100x4x4

Rack lock-outs (inte riktigt halva lyftvägen har jag kommit fram till men samma höjd som vanligt)
140x3
150x2x3 - PB
160x3 - PB

Kände mig stark i greppet idag (innan hantelroddens andra set) så jag testade maxa ut marklyft med en hand, utan tumlås. Fick upp 95kg med högerhanden vilket är PB

Sen körde jag lite rehab för benet. På onsdag är det 3 veckor till jag ska börja lasta på lite vikt i knäböj och marklyft. Har lagt ett strikt förbud att använda vikt i böj/mark tills dess.
Citat:
Gammal 2008-10-20, 15:40   #340
Akoral
Registered User

Akorals avatar

kan du hjälpa mig å fixa en 4 veckors schileiko runda i bänken som man typ varvar med stångrodd eller något?

när tränade du för jag var där idag också?
Gammal 2008-10-20, 15:40   #341
Akoral
Registered User

Akorals avatar

bra jobb i lockouts föresten =)
Gammal 2008-10-20, 15:44   #342
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Akoral Visa inlägg
kan du hjälpa mig å fixa en 4 veckors schileiko runda i bänken som man typ varvar med stångrodd eller något?

när tränade du för jag var där idag också?
Javisst. Programmet jag kör finns här: http://medlem.spray.se/damienthorne/borisp.xls

Klicka på länken så öppnas excelfilen. Under "Introduction" så skriver du in dina 1RM. Skit i böj och mark och skriv bara in ditt max i bänk. Klickar du sen på "Plan" så får du fram hela programmet. Skit i alla övningar som involverar squat, deadlift och goodmornings. Det som är kvar då är massa bänkpress, hantelpress, dips och lutande bänkpress. Eftersom programmet i princip saknar rygg- och bakre axel-träning brukar jag komplettera med latsdrag och roddövningar ungefär 3 gånger i veckan kanske 5-10 set per pass.

Tänkte också på det, läste att du skrev in ditt pass 14:11. Jag tror jag var på gymmet lite efter klockan 14.
Citat:
Gammal 2008-10-20, 15:48   #343
Akoral
Registered User

Akorals avatar

=) aah synd jag var riktigt explosiv i bicep curl idag :P

såg du i judohallen?? =)
Gammal 2008-10-20, 15:52   #344
Akoral
Registered User

Akorals avatar

r'knar den reps x sett eller sett x repps
Gammal 2008-10-20, 16:09   #345
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Den räknar set x reps.

Vaddå judohallen? Var du där och tränade :S
Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:49.