Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-24, 00:17   #34471
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Bra, då gör vi inte det utan försöker finna kärlek/relationer istället då.
Absolut. Sure . Whatever. Fine.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-24, 00:19   #34472
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Absolut. Sure . Whatever. Fine.
Tänkt att så glada ord kan låta så beska. Hursomhelst, kram gonatt på dig.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-24, 00:19   #34473
Status Quo
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Antingen attaheras du av denna typ av män eller så har du mött så många att du stött på dessa av ren och skär slump.
Finns både ett och två alternativ till.

Senast redigerad av Status Quo den 2013-06-24 klockan 00:21.
Status Quo är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-24, 00:25   #34474
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Tänkt att så glada ord kan låta så beska. Hursomhelst, kram gonatt på dig.
*insert något som får mig permbannad instantly*
Gammal 2013-06-24, 00:34   #34475
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Sa hon något annat? Eller syftade du på vad jag skrev?

Min slutsats blev ju att killar överlag blir skitsura om man ändrar åsikt, så därför avvaktar jag hellre än raggar på - just för att slippa "stå för" visat intresse sen. Supertrist, men men.
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad är de för killar du träffar Lellan!? Jag har aldrig varit med om att en kille blivit agiterad om man tappat intresse?! En del kan blir tjatiga och jobbiga på de sättet men det är ganska enkelt att ignorera.
+1, får ju psykbryt på Lellans generaliseringar/slutsatser till följd av att hon inte kan hålla sig ifrån idioterna.

Citat:
Tjadu. En fd pojkvän försökte köra ihjäl mig o honom och blev sedan helknäpp - tog massa kassa beslut, blev av med sina vänner o hamnade i fängelse, en killkompis tänkte köra över tältet där jag sov när han insåg att jag inte var intresserad, en annan pojkvän sa bara "mig gör man inte slut med". Han jobbade på rättspsyk, tog med sig en fd barnsoldat som hade mördat i sverige hem till mig o sa till killen att jag var gravid med hans barn, när jag vägrade visa mig skraj gick han på min kompis så att hennes föräldrar fick komma o bo hos henne, han såg till att hon blev av som jobbet som crupier (han jobbade extra som vakt på stället) o hon flyttade från stan.. till slut gjorde jag detsamma, han skrev själv på fb efteråt att det nog var bäst att jag blockade honom. Jag har fått smygflytta på natten och mitt namn står fortfarande kvar på en dörr där jag inte bor, en annan gjorde sjävlmordsförsök och så har vi ju snubben vi refererat till som "polisen" som "bara skulle låna toaletten" efter att jag tackat för mig och blev kvar ett dygn då han försökte "nöta ner" mig.

Fler ex orkar jag nog inte ens tänka efter på, men hursomhelst - för mig har det först när mitt intresse svalnat visat sig vem jag varit ihop med. Några av ovanstående är åratal långa förhållanden.
Fördom blev ännu mer fördom. Tänker du aldrig själv om dina beslut i livet? Jag tror knappast det är en slump att du träffat just dessa slags karlar, något som ligger o skvalpar i din uppväxt/ungdom tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men alltså herregud. Man blir ju mörkrädd av det Lellan skriver. Själv har jag blivit utskälld efter noter ett par gånger av svikna och arga killar, dock har det oftast varit berättigat på grund av struligt beteende från min sida. Har aldrig varit med om att någon inte kunnat ta ett nej heller. Jag kanske har tur som drar till mig belevade good guys; vettefan om jag inte valt ett liv i celibat om jag hade haft Lellans erfarenheter.

//Kristin
+1

Citat:
Jag har ingen kö utanför min dörr. Killen jag träffar raggade jag upp på dejtingsida, vem vet hur många knaspellar som bor där också - orka.

Och jag är inte alls säker på att jag är rätt för killen, el vice versa - det är liksom det man får utreda. Det finns tveksamheter, dem skriver jag ju inte här. Här skriver jag sånt som jag kan stå för irl, liksom. Tar inte upp med vänner, eller här sånt som jag inte skulle kunna säga TILL någon.

Hursomhelst; poängen är att man behöver våga, testa. För din egen skull, för att inte ramla runt i gammalt, för att bjuda någon på lite härlig WF. Och nej - skriver inte "måste", det är inget måste - men det är inte heller raktigenom behagligt. Förändring är sällan det, inte ens om man är tjej och har ynnesten att killar ofta har lättare till action med random tjej än vad man själv har till detsamma.
Det du glömmer är att WFs sträcka till förändring är lite jobbigare, t.ex. räcker det inte för honom att skriva till random tjej på internet att han vill ta en fika - medans detsamma omvänt funkar nästan alla dagar i veckan om man ser bra ut som tjej.
Citat:
En del har svårt för att bli avvisade, separationer och agerar tokfel då. Som sagt, vissa bodde jag ju med i åratal utan tendenser åt nåt håll. Så tror inte man ska dra en massa slutsatser om en viss profil, snarare tycker jag mig ha en bred smak men att vissa hade det gemensamt att de hade ett icke ok "avskedsbeteende" el hur man ska säga.
Som sagt, du drar dig till fel män, hoppas verkligen killen du träffar nu inte är samma skrot o korn.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-24, 00:38   #34476
Klein
Registered User

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Jag ser det som otur, har ju andra erfarenheter också.

På tonen anar jag att du vill höra att det var bestar, men det var ju blandad kompott långa män jag tyckt om. Ingen har varit något av det där klassiska; sjukt svartsjuk, kontrollerande, någon har kanske varit lite domninant men inget avvikande beteende överlag.

En del har svårt för att bli avvisade, separationer och agerar tokfel då. Som sagt, vissa bodde jag ju med i åratal utan tendenser åt nåt håll. Så tror inte man ska dra en massa slutsatser om en viss profil, snarare tycker jag mig ha en bred smak men att vissa hade det gemensamt att de hade ett icke ok "avskedsbeteende" el hur man ska säga.
Möjligheten finns ju att du är ett sådant kap att helt vanliga män blir galna vid tanken på att gå miste om dig
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-24, 00:48   #34477
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
+1, får ju psykbryt på Lellans generaliseringar/slutsatser till följd av att hon inte kan hålla sig ifrån idioterna.

Fördom blev ännu mer fördom. Tänker du aldrig själv om dina beslut i livet? Jag tror knappast det är en slump att du träffat just dessa slags karlar, något som ligger o skvalpar i din uppväxt/ungdom tror jag.

+1

Som sagt, du drar dig till fel män, hoppas verkligen killen du träffar nu inte är samma skrot o korn.
Oj vad ilsk du blev.

Tja, jag går ju till kbt-psykolog och försöker jobba in bra mönster, vad tycker du jag ska göra? Skita i killar helt, tokragga o hamna i dåliga situationer.. eller vad?

Återigen - de jag nämnde är ju de fall som får mig att dra mig från att ragga aktivt. Finns ju uppenbarligen fler goda exempel som får mig att vilja ha bra, och jag agerar i enlighet med vad som kan vara bra killar o bra sätt att närma sig?

Din kritik blir liksom uddlös när du bara gnäller på att jag är knas utifrån vad du tänker dig beror på uppväxt, ungdom.. det hjälper mig inte. Jag fixar detta, tar det långsamt istället för tips från tråden att ligga bums osv - för jag har ingen agenda att göra dumheter mot mig själv. Bra va?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
+Det du glömmer är att WFs sträcka till förändring är lite jobbigare, t.ex. räcker det inte för honom att skriva till random tjej på internet att han vill ta en fika - medans detsamma omvänt funkar nästan alla dagar i veckan om man ser bra ut som tjej.
Fel - det är inget jag "glömmer", däremot så sätter jag fokus på att det kvittar för hans del hur tjejer har det (trots att han ständigt återkommer till det - som anledning att skita i det helt o hållet..?) - men att det gör all skillnad i världen vad HAN själv gör med SITT liv.

Det är skillnad på att grotta i ett fenomen för att man kan fixa det, oavsett vad han tror så tvivlar jag på att hans kampanjande i ämnet kommer fixa honom en bra relation. Däremot så kan han få till det om han interagerar o lär känna tjejer, även de som inte känns helrätt på alla punkter o plan för att se om personen visar sig vara helrätt el inte, så får ju vi andra dödliga göra?

Och om jag skulle göra som du skriver; skriva till random person att jag vill ta en fika, vore det inte trist då om det visar sig vara en strulpelle? Nä, nu gör jag detta krångligt, långsamt och känner mig med på banan och vägrar bli överkörd så blir det så bra det kan bli oavsett utgång tror jag.

Senast redigerad av Lellan den 2013-06-24 klockan 00:53.
Gammal 2013-06-24, 00:52   #34478
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Möjligheten finns ju att du är ett sådant kap att helt vanliga män blir galna vid tanken på att gå miste om dig
Om jag ändå saknade självinsikt, om ändå.. Det förhållningssättet hade säkert höjt självförtroendet, och näsan ända upp i vädret!

Oavsett så är det ju trevligt att killen jag träffar nu sköter sin skilsmässa snyggt, respekterade fruns val även fast han hellre hade fortsatt. Inte för att jag har planer på hejdå innan vi blivit ett par ens, men ändå.

Gammal 2013-06-24, 00:55   #34479
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Lellan: det som hindrar mig irl är inte tankar om att damer har det lättare, det är reserverat för här och diskussioner om relationer dvs hur saker relaterar.

Det som hindrar mig är trauma och blyghet.
Gammal 2013-06-24, 00:58   #34480
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Lellan: det som hindrar mig irl är inte tankar om att damer har det lättare, det är reserverat för här och diskussioner om relationer dvs hur saker relaterar.
Det tycks ju vara en användbar aspekt som kan appliceras på i princip vilket inlägg som helst.

Citat:
Det som hindrar mig är trauma och blyghet.
Hoppas att det går bra att jobba bort, allt går och du kan ju vara jäkla kul, smart och omtänksam så försvinner den där barriären så tror jag absolut det blir riktigt lovande. Du får väl hålla oss uppdaterade sen om du vill!

Gammal 2013-06-24, 01:01   #34481
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Det tycks ju vara en användbar aspekt som kan appliceras på i princip vilket inlägg som helst.

Hoppas att det går bra att jobba bort, allt går och du kan ju vara jäkla kul, smart och omtänksam så försvinner den där barriären så tror jag absolut det blir riktigt lovande. Du får väl hålla oss uppdaterade sen om du vill!
Det är ju inget annat än genusperspektiv/könsperspektiv.

Precis som många kan skriva brandMAN utan att tänka efter så slinker "varför kan inte svenska killar vara lika charmiga?", perspektiv och eftertanke saknas hos båda skribenter.
Gammal 2013-06-24, 01:05   #34482
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Angående andra delen så ska jag på kbt men det jag sökte för var ångest/depression så inte hur det kommer utveckla sig eller om det blir givande alls.

Mina erfarenheter av kvinnor är tyvärr oftast som manipulativa och utnyttjande vilket har satt sina spår.
Gammal 2013-06-24, 01:06   #34483
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Det är ju inget annat än genusperspektiv/könsperspektiv.

Precis som många kan skriva brandMAN utan att tänka efter så slinker "varför kan inte svenska killar vara lika charmiga?", perspektiv och eftertanke saknas hos båda skribenter.
Vad heter det då? Brandskyddsperson?

Och det där senare var väl helt enkelt för att tjejen är hetero och gillar killar, "varför kan inte vi svenskar vara lika charmiga?" tror jag absolut det hade kunnat stå om det stod i babbla o hon inte blivit betuttad. Nu var det en söt kille, så hon blev pirrig därav "åh, det var mysigt.. jag kände mig mysig.. mer sånt!". Det var iaf intrycket jag fick.

Inte som du tolkar; att hon surmulen satt på höga hästar inne på kupén med en sned blick på alla tråkiga svenska killar och så kom den här amerikanen på vit springare o gjorde hela jobbet. Hon var ju tillmötesgående tillbaks?

Det är lite det jag tycker är tråkigt, att du fastnar konstant på sånt där, istället för att se "åh, trevligt att ni hade det gött.. kul att du var öppen tillbaks och tillmötesgående". För det fick jag intrycket av att hon var?

Gammal 2013-06-24, 01:09   #34484
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Angående andra delen så ska jag på kbt men det jag sökte för var ångest/depression så inte hur det kommer utveckla sig eller om det blir givande alls.

Mina erfarenheter av kvinnor är tyvärr oftast som manipulativa och utnyttjande vilket har satt sina spår.
Ok, så din rekommendation till mig vore i enlighet med det att bara köpa att killar kör över och inte kan ta ett nej, undvika killar med ett genuint intresse för min person iom att de är "farligast" och fortsätta mitt liv med duschonanister?

Att något sätter spår är ju ett bevis på att man är föränderlig, innan de spår du fick hade du ett annat förhållningssätt - när du jobbar kring/bort/med dina erfarenheter så förändras du ytterligare?

Jag hoppas det kommer ge dig bra saker du kan ha praktisk användning för iaf.

Gammal 2013-06-24, 01:10   #34485
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Vad heter det då? Brandskyddsperson?

Och det där senare var väl helt enkelt för att tjejen är hetero och gillar killar, "varför kan inte vi svenskar vara lika charmiga?" tror jag absolut det hade kunnat stå om det stod i babbla o hon inte blivit betuttad. Nu var det en söt kille, så hon blev pirrig därav "åh, det var mysigt.. jag kände mig mysig.. mer sånt!". Det var iaf intrycket jag fick.

Inte som du tolkar; att hon surmulen satt på höga hästar inne på kupén med en sned blick på alla tråkiga svenska killar och så kom den här amerikanen på vit springare o gjorde hela jobbet. Hon var ju tillmötesgående tillbaks?

Det är lite det jag tycker är tråkigt, att du fastnar konstant på sånt där, istället för att se "åh, trevligt att ni hade det gött.. kul att du var öppen tillbaks och tillmötesgående". För det fick jag intrycket av att hon var?
Det som var det dåliga perspektivet är att det tänks inte alls att man kan vara den aktiva delen själv. Sen missades mikaeljs post om att svenska tjejer är tråkiga vilket var ironi. Jag kan göra precis sånt som hon efterlyste när jag är hel men jag hade inte gjort det. Varför? För jag tycker inte hon verkar intressant. Det var dock ett elakare svar än det jag gav troligtvis.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.