Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-14, 19:19   #34036
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Varför kopierar man en annans användare? Trance2?
Gammal 2013-06-14, 19:20   #34037
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Varför kopierar man en annans användare? Trance2?
För att jag glömt av lösen till mitt andra kontot och har inte tillgång till den mail-addressen.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 19:31   #34038
Nordström
Registered User

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag förutsätter att du i detta fallet pratar om det du läst i rubriker i Aftonbladet eller motsvarande. Det är nog inte en korrekt representation av den scenen precis som Aftonbladet-rubriker om kost inte är en korrekt representation av vad vi vet om det ämnet.

Delar fungerar nog utmärkt; annars skulle nog inte så många fortsatt. Det verkar även ganska rimligt att det går att träna upp sin charmighet som allt annat här i livet.
Ja visst kan man det. Jag förnekar inte det finns mycket som är intressant och användbart inom PUA, som evolutionspsykologi, läsa kroppsspråk etc. Däremot vissa saker känns ganska patetiska tycker jag. Vad tycker du?
Nordström är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 19:33   #34039
Nordström
Registered User

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ja. Hur funkar din egen approach då? Fångar du många snygga, smarta och nyktra tjejer?
Vilka tekniker fungerar då?
Nordström är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 19:33   #34040
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Problemet är att det känns för scriptat bara. Men att ha ett hum om vad man vill med damen (på t ex en date) och ha en tanke om hur man når dit på ett socialt accepterat och smidigt sätt, är ju aldrig dåligt. Särskilt om man förmedlar det till kvinnan i fråga genom sina handlingar.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 19:49   #34041
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
För att jag glömt av lösen till mitt andra kontot och har inte tillgång till den mail-addressen.
Så du menar att du är Trance?
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:02   #34042
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Nordström Visa inlägg
Jag har bara läst en bok "mystery method" (tror jag att den hette) och läst en del på forum och jag får inte direkt uppfattning att metoderna är utformade för att ragga i några högre samhällsklasser. T.ex. ska man klä sig som pajas, agera som en pajas, ta kontakt genom att ställa meningslösa frågor, trolleritricks etc, bara tanken att någon tänder på något dylikt är extremt avtändande.

Men det finns ju en del saker i det här som kan vara användbart i.o.f.
Mystery Method är en liten del av hela PUA-scenen. Bryter du ned det är dock inte så konstigt:

Öppna med en enkel fråsteställning:

"Pizza eller hamburgare? Allvarligt... vi har en tung debatt om det här borta. Jag säger burgare. Vad tycker du är bäst?"

"Pizza? Shiiiet, jag kunde svurit på att du var en burgar-tjej..."

Berätta nåt roligt:

"Kolla här, jag var bort mot toaletterna nyss och såg ett par dvärgar ha sex. Helt sjukt, som små kaniner som går på i 180!"

Våga stå ut:

"Vad? Den här dildon jag har i pannan? Jag förlorade ett vad med polarna. Du är den första som nämt den. Vet du vad det bästa är? Jag får det här att se bra ut."

Lek och utmana henne:

Tummbrottning!

Rid ut stormen av shit-tests.

Score.

Typ.

Klart som fan det "funkar". Sen kan det diskuteras om det är bästa metoden, men kan du köra det smooth så kommer du i varje fall vara intressantar än stiliga Direktörs Conny som mest är normal och intetsägande.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:03   #34043
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ja visst kan man det. Jag förnekar inte det finns mycket som är intressant och användbart inom PUA, som evolutionspsykologi, läsa kroppsspråk etc. Däremot vissa saker känns ganska patetiska tycker jag. Vad tycker du?
Det är det säkert. Det finns få intressen och ämnesområden som inte innehåller saker som kan ses som patetiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Så du menar att du är Trance?
Ja.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:10   #34044
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Vilka tekniker fungerar då?
Det finns massor som "fungerar". Men eftersom du drog den klassiska "amagad vad laamt" och ifrågasätter huruvida det ger mer än bottenskrapet hade jag hoppats du kunde berätta hur man haffar bra tjejer.

Jag kör inte själv MM eller liknande men det går inte att förneka att Mystery och Neil Strauss varit jäkligt framgångsrika. Så innan man kör igång det vanliga om hur lamt det är och hur värdelösa tjejerna är tycker jag inte det är för mycket begärt att visa att man har lite game.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:13   #34045
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Då kan man kanske även till viss del slippa frågor angående "varför beter sig killar såhär?

Fast vem över 16år sitter och ältar sånt? Var ju sjukt många år sedan man satt och undrade varför killar gjorde som de gjorde och letade dolda budskap i allt de sa.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:30   #34046
newb123
Banned User

newb123s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fast vem över 16år sitter och ältar sånt? Var ju sjukt många år sedan man satt och undrade varför killar gjorde som de gjorde och letade dolda budskap i allt de sa.
+1, värdelöst att älta. Finns ju gott om tid för det när man väl sitter på ålderdomshem om sisådär 60 år så varför göra det nu?
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:32   #34047
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Det finns massor som "fungerar". Men eftersom du drog den klassiska "amagad vad laamt" och ifrågasätter huruvida det ger mer än bottenskrapet hade jag hoppats du kunde berätta hur man haffar bra tjejer.

Jag kör inte själv MM eller liknande men det går inte att förneka att Mystery och Neil Strauss varit jäkligt framgångsrika. Så innan man kör igång det vanliga om hur lamt det är och hur värdelösa tjejerna är tycker jag inte det är för mycket begärt att visa att man har lite game.
Det är väl troligt att M och NS var framgångsrika men vad säger emot att dom själva överdrivit sina framgångar?
Gammal 2013-06-14, 20:33   #34048
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Allt behöver ju inte vara sånt som du har användning för och "informationen" kan användas för mer än bara de exempel som ges. Det är en variabel i ekvationen bara och hur man sen använder den är en annan sak.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:39   #34049
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Det är väl troligt att M och NS var framgångsrika men vad säger emot att dom själva överdrivit sina framgångar?
Det råder ingen brist på vittnesrapporter eller in-field videos.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-14, 20:45   #34050
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Det råder ingen brist på vittnesrapporter eller in-field videos.
Det trodde jag inte heller. Jag må vara dumdristigt misstrogen, men tror du summan av bevisningen du anger här är övervägande sanningsenlig? Jag litar på ditt omdöme.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.