Zombievirus sprider sig i Sydkorea och vi far folja passagerarna pa ett tag fran Seoul till Busan som kampar for sin overlevnad da en infekterad ar ombord.
Gillart! Klassad som drama/action/horror men skulle mer vilja saga drama/thriller. Inga javla vardelosa forsok till jump scares eller overdriven gore, utan bara spannande och engagerande.
7/10
Skare va thriller/skrack, skare va asiatiskt.
__________________ Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
En familj lever i nagorlunda trygghet i sitt hus mitt ute i skogen samtidigt som nagot virus harjar ute i varlden. En natt vaknar de av en man som forsoker bryta sig in i jakt pa mat och vatten till sin familj.
6/10
__________________ Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
Jag söker återigen efter tips på bra lördagsfilmer. Behöver inte vara sprillans nytt men gärna från de senaste åren. Jag tycker det är svårt att hitta bra film; det man ser som går på bio nu är för tidigt att få tag på oftast, och allt annat bara försvinner ut i etern.
Genre är inte så noga, men jag får allergiska utslag av filmer som Transformers och Fast and the Furious.
Jag söker återigen efter tips på bra lördagsfilmer. Behöver inte vara sprillans nytt men gärna från de senaste åren. Jag tycker det är svårt att hitta bra film; det man ser som går på bio nu är för tidigt att få tag på oftast, och allt annat bara försvinner ut i etern.
Genre är inte så noga, men jag får allergiska utslag av filmer som Transformers och Fast and the Furious.
It - Sågs på bio, sjukt dålig. Filmen verkar inte riktigt veta vad den vill vara, en coming of age a la Stand By Me/Goonies eller en rå skräckis, resultatet är att den faller platt som båda. Regissören verkar inte våga göra en särskilt rå film där barnen är offren, vilket är knepigt då det är just det narrativa grepper som gör berättelsen så... mörk. Fick även en känsla av genomgående amatörskap när jag såg filmen, exempelvis var det flera tillfällen då komposition och skärpa var motstridigt i samma bild och klippningen lämnade mycket att önska i form av konstiga transitions och en oförmåga att redogöra för alla händelseförlopp på ett tillräckligt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Sett sleeping beauty från 2011? The Congress är mysig också
Senast redigerad av blåvitt den 2017-09-16 klockan 17:40.
It - Sågs på bio, sjukt dålig. Filmen verkar inte riktigt veta vad den vill vara, en coming of age a la Stand By Me/Goonies eller en rå skräckis, resultatet är att den faller platt som båda. Regissören verkar inte våga göra en särskilt rå film där barnen är offren, vilket är knepigt då det är just det narrativa grepper som gör berättelsen så... mörk. Fick även en känsla av genomgående amatörskap när jag såg filmen, exempelvis var det flera tillfällen då komposition och skärpa var motstridigt i samma bild och klippningen lämnade mycket att önska i form av konstiga transitions och en oförmåga att redogöra för alla händelseförlopp på ett tillräckligt sätt.
Sett sleeping beauty från 2011?
Funderar på att skippa It. Älskar boken, filmen hade kanske bara förstört alltihop. Hade ju iallafall helt klart passat bättre som tv-serie, boken har ju så grymt mycket bra sidospår från handlingen. Som när typ Patrick Hocksetter har ihjäl sin lillebror, grymt bra som jag knappast tror de tar med i filmen. Och förstår inte varför de bytte till 80-tal, att det var ju 50-tal som satte hela stämningen i boken.
Ska komma en Directors Cut, kanske blir råare.
Senast redigerad av Woodrow den 2017-09-16 klockan 17:43.
Baby Driver - 7 av 10. En film som är jack of all trades, master of none. Finns massa bra grejer i den men som helhet är den ganska platt.
Transformers 5: The Last Knight - 5.5 av 10, den är skit men bra för att vara skit, verkar som Bay tröttnat så pass mycket att han driver med sig själv och Transformers. Det finns lite småroliga saker intryckt i alla explosioner, som helhet är den bättre än 4:an.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Sett sleeping beauty från 2011? The Congress är mysig också
Det som fick mig att sucka högt var 1; cgi tänderna och 2; det uppspeedade rörelsemönstret när det rörde på sig. all form av analkande terror jag hade hoppats på försvann. Sen alla umpscares och höga ljud. Riktig miss.
Bästa DC sedan The Dark Knight och Watchmen. Troligen bättre än alla Marvel jag sett också. Förutom den överdrivna bossfighten i slutet så var den välgjord och medryckande.