Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-15, 08:41   #33991
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Busanhaeng (Train to Busan) - http://www.imdb.com/title/tt5700672/ - 2016

Zombievirus sprider sig i Sydkorea och vi far folja passagerarna pa ett tag fran Seoul till Busan som kampar for sin overlevnad da en infekterad ar ombord.

Gillart! Klassad som drama/action/horror men skulle mer vilja saga drama/thriller. Inga javla vardelosa forsok till jump scares eller overdriven gore, utan bara spannande och engagerande.

7/10

Skare va thriller/skrack, skare va asiatiskt.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 08:45   #33992
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
It Comes at Night - http://www.imdb.com/title/tt4695012/ - 2017

En familj lever i nagorlunda trygghet i sitt hus mitt ute i skogen samtidigt som nagot virus harjar ute i varlden. En natt vaknar de av en man som forsoker bryta sig in i jakt pa mat och vatten till sin familj.

6/10
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 16:44   #33993
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag söker återigen efter tips på bra lördagsfilmer. Behöver inte vara sprillans nytt men gärna från de senaste åren. Jag tycker det är svårt att hitta bra film; det man ser som går på bio nu är för tidigt att få tag på oftast, och allt annat bara försvinner ut i etern.

Genre är inte så noga, men jag får allergiska utslag av filmer som Transformers och Fast and the Furious.
Gammal 2017-09-16, 17:28   #33994
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag söker återigen efter tips på bra lördagsfilmer. Behöver inte vara sprillans nytt men gärna från de senaste åren. Jag tycker det är svårt att hitta bra film; det man ser som går på bio nu är för tidigt att få tag på oftast, och allt annat bara försvinner ut i etern.

Genre är inte så noga, men jag får allergiska utslag av filmer som Transformers och Fast and the Furious.
The Burbs.

timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 17:29   #33995
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
The Burbs.

Den verkar skitbra!
Gammal 2017-09-16, 17:39   #33996
blåvitt
Aspirerande apa

Reg.datum: Nov 2015
It - Sågs på bio, sjukt dålig. Filmen verkar inte riktigt veta vad den vill vara, en coming of age a la Stand By Me/Goonies eller en rå skräckis, resultatet är att den faller platt som båda. Regissören verkar inte våga göra en särskilt rå film där barnen är offren, vilket är knepigt då det är just det narrativa grepper som gör berättelsen så... mörk. Fick även en känsla av genomgående amatörskap när jag såg filmen, exempelvis var det flera tillfällen då komposition och skärpa var motstridigt i samma bild och klippningen lämnade mycket att önska i form av konstiga transitions och en oförmåga att redogöra för alla händelseförlopp på ett tillräckligt sätt.

Citat:

Sett sleeping beauty från 2011? The Congress är mysig också

Senast redigerad av blåvitt den 2017-09-16 klockan 17:40.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 17:42   #33997
Woodrow
Registered User

Reg.datum: Jul 2017
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
It - Sågs på bio, sjukt dålig. Filmen verkar inte riktigt veta vad den vill vara, en coming of age a la Stand By Me/Goonies eller en rå skräckis, resultatet är att den faller platt som båda. Regissören verkar inte våga göra en särskilt rå film där barnen är offren, vilket är knepigt då det är just det narrativa grepper som gör berättelsen så... mörk. Fick även en känsla av genomgående amatörskap när jag såg filmen, exempelvis var det flera tillfällen då komposition och skärpa var motstridigt i samma bild och klippningen lämnade mycket att önska i form av konstiga transitions och en oförmåga att redogöra för alla händelseförlopp på ett tillräckligt sätt.

Sett sleeping beauty från 2011?
Funderar på att skippa It. Älskar boken, filmen hade kanske bara förstört alltihop. Hade ju iallafall helt klart passat bättre som tv-serie, boken har ju så grymt mycket bra sidospår från handlingen. Som när typ Patrick Hocksetter har ihjäl sin lillebror, grymt bra som jag knappast tror de tar med i filmen. Och förstår inte varför de bytte till 80-tal, att det var ju 50-tal som satte hela stämningen i boken.

Ska komma en Directors Cut, kanske blir råare.

Senast redigerad av Woodrow den 2017-09-16 klockan 17:43.
Woodrow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 18:04   #33998
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Baby Driver - 7 av 10. En film som är jack of all trades, master of none. Finns massa bra grejer i den men som helhet är den ganska platt.

Transformers 5: The Last Knight - 5.5 av 10, den är skit men bra för att vara skit, verkar som Bay tröttnat så pass mycket att han driver med sig själv och Transformers. Det finns lite småroliga saker intryckt i alla explosioner, som helhet är den bättre än 4:an.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 18:28   #33999
drkrupp
Registered User

drkrupps avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:

ARQ. Finns på Netflix.
Gammal 2017-09-16, 18:40   #34000
timoat
Registered User

timoats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg

Sett sleeping beauty från 2011? The Congress är mysig också
Det som fick mig att sucka högt var 1; cgi tänderna och 2; det uppspeedade rörelsemönstret när det rörde på sig. all form av analkande terror jag hade hoppats på försvann. Sen alla umpscares och höga ljud. Riktig miss.
Gammal 2017-09-16, 19:21   #34001
timoat
Registered User

timoats avatar

Baby Driver 3/10

Vilken besvikelse. Och Elgort... HUUUUR fick han rollen?!

Här har ni en drinking-game; en shot varje gång en karaktär tittar snett omkring sig i bilen. Alkoholförgiftning innan första 10 min gått.

Senast redigerad av timoat den 2017-09-16 klockan 19:23.
Gammal 2017-09-16, 20:05   #34002
Jockefoten
Registered User

Jockefotens avatar

Reg.datum: Dec 2008
Baywatch.

Började titta pga. Alexandra Daddario men Zac Efron fick mig att stanna. Han måste ha en bästa fysiken bland alla Hollywood-skådisar?

NSFW

Senast redigerad av Jockefoten den 2017-09-16 klockan 20:06.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 21:44   #34003
Captainwide
Registered User

Captainwides avatar

Reg.datum: May 2012
Den enfaldige mördaren.

Fan så bra. Nog sagt.
Gammal 2017-09-16, 21:56   #34004
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Zodiac
8/10

Riktigt spännade film om Zodiac mördaren : ) Satt som klistrad vid skärmen!
Gammal 2017-09-16, 22:08   #34005
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Det blev Wonder Woman (2017). http://www.imdb.com/title/tt0451279/

Bästa DC sedan The Dark Knight och Watchmen. Troligen bättre än alla Marvel jag sett också. Förutom den överdrivna bossfighten i slutet så var den välgjord och medryckande.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.