Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Den som tränar mest och smartast ökar nog bäst.
Fast vad är smart egentligen?
|
Aha, naturligtvis! Fast å andra sidan, den som tränar smartast vet nog hur mycket han ska träna för att öka bäst, så det räcker nog med att träna smartast
Men, seriöst, jag är helt med på att man ska träna så mycket och hårt man kan (och tycker jag gör det själv). Det jag menade med smart var att man måste utvärdera sina ökningar och sättet man tränar på. Kanske måste man acceptera att man behöver tänka om när det inte fungerar. Alldeles uppenbart så fungerar Broz-upplägg riktigt bra för herr balle (cudos!). Så då är det ju bara att köra på, även om han ändrar lite saker då och då, när han får nån ny idé, eller tror sig öka bra på annat sätt (tänker på övergången till frontböj, mark och 2or).
No offence, eller så, men du har väl ändå stått rätt så still/gått bakåt i styrka böjmässigt ett tag nu? Upplägget kanske inte fungerar lika bra för dig som för balle längre, även om det gjorde det i början? Sen verkar du ju ha ont rätt så ofta? Nu verkar ju inte ryggskadorna varit speciellt allvarliga, men av erfarenhet så kan jag säga att man inte vill leka med ryggen. Och småkrämpor och diverse stelheter får man ju (också av erfarenhet

), även om man gärna undviker dem, så det ska jag inte tjafsa om. Men det är ju ändå en avvägning hur mycket man kan gå på då, eller om man ska träna runt det. Det är ju alltid mycket trevligare att träna smärtfritt.
Hur som helt kan jag tycka det är värt att prova köra så som erfarna och duktiga tränare tror kan vara bra? Sist jag var på UTK och snackade med Chrille, så tränade han ändå 5 ggr/veckan. Så du får ju ändå träna en del