Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-05, 22:06   #33436
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Man kan vara framgångsrik på många olika sätt.

Jag är bäst i världen på något men du kallar mig galet beta.
Du har rätt, det kommer ner till vilken framgång man önskar. Du är beta, du har dock potential att ändra dig - precis som alla andra. Jag tjänar dåligt, mitt jobb är äckligt. Minst en gång i veckan får jag avföring/urin/spya/blod/annat godis på mig. Men jag älskar det jag gör och vill inte göra något annat just nu. Funderar på Sjukgymnast eller något liknande i framtiden dock.

Jag är dock riktigt framgångsrik socialt och har byggt upp ett redigt kontaktnät.

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
När köper man en kille då?

Ser det inte på något sätt som en förlustaffär, vad förlorar jag på att lära känna honom menar du? Han är väl värd tid o tankar spenderade.
Exakt den 19e december köper man killar.

Du skriver A4 efter A4 om dejting hit - dilemmor dit. Om du bli kär och han har en 10cm kommer det uppenbarligen inte funka. Sure kul för dig att du känner en människa mer *woho* men du förlorade fortfarande en potentiell partner. Man provkör alla aspekter av den man dejtar innan man tar ett beslut - anser jag iaf. Sen så kommer han säkert vilja provkör dig.. Om ni inte måste gifta er först, han trodde väl på tomtar och troll?

Senast redigerad av Carnes den 2013-06-05 klockan 22:11.
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:09   #33437
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:

+1.

Vad som är framgångsrikt kan vara svårt att definiera.

X jobbar på McDonalds, och är glad och väldigt duktig på sitt jobb. Han har bara
haft sex med en tjej, och det är hans flickvän. Han är väldigt glad för det. Han har inte särskilt mycket pengar men tillräckligt för att klara sig.

Det kanske inte är framgångsrikt, men vem bryr sig om att vara framgångsrik i så fall?
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:09   #33438
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vad märkligt att du värdesätter det du är duktig på högt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:10   #33439
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:

Därför jag frågade, vilken sorts framgång C syftade på. Jag tror du är en jäkel på kärlek - då tänker jag framförallt på innerlighet, sårbarhet och mental stimulans. Inte så pjåkigt, definitivt inte beta iaf. Det andra kan man ju lära sig.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:14   #33440
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Du har rätt, det kommer ner till vilken framgång man önskar. Du är beta, du har dock potential att ändra dig - precis som alla andra. Jag tjänar dåligt, mitt jobb är äckligt. Minst en gång i veckan får jag avföring/urin/spya/blod/annat godis på mig. Men jag älskar det jag gör och vill inte göra något annat just nu. Funderar på Sjukgymnast eller något liknande i framtiden dock.

Jag är dock riktigt framgångsrik socialt och har byggt upp ett redigt kontaktnät.
Kul att du är nöjd. Men vem är du att sätta standarden för vad framgångsrik är?

Citat:
Exakt den 19e december köper man killar.

Du skriver A4 efter A4 om dejting hit - dilemmor dit. Om du bli kär och han har en 10cm kommer det uppenbarligen inte funka. Sure kul för dig att du känner en människa mer *woho* men du förlorade fortfarande en potentiell partner. Man provkör alla aspeter av den man dejtar innan man tar ett beslut - anser jag iaf.
Vi kommer inte bli ett par innan vi haft sex.. om det var så du tänkte.. eller hur du nu tänker.

Ser ingen stress i att skaffa partner, det är som sagt en trevlig process att lära känna den här killen och vi blir såklart inte pojkvän/flickvän om sexet inte funkar..? Du måste ha misstolkat mig om du tror det.

Men förstår inte riktigt vad det är bråttom till?

Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
+1.

Vad som är framgångsrikt kan vara svårt att definiera.

X jobbar på McDonalds, och är glad och väldigt duktig på sitt jobb. Han har bara
haft sex med en tjej, och det är hans flickvän. Han är väldigt glad för det. Han har inte särskilt mycket pengar men tillräckligt för att klara sig.

Det kanske inte är framgångsrikt, men vem bryr sig om att vara framgångsrik i så fall?
Om framgång mäts i lycka så kanske han graderar sig högt på skalan, då är han ju framgångsrik. Beror ju på vad framgångsskalan mäter. Om det är status, lycka, pengar, socialt osv.

Gammal 2013-06-05, 22:14   #33441
Carnes
Banned User

Jag vill bara göra klart för mig att jag håller med att framgång kommer i olika former. Damerna jag pratade om framgångsrika inom karriär/ekonomi. Och ja, jag värdesätter mitt sociala riktigt mycket... Jag kan inte beskriva med ord hur mycket det har gynnat mig.. inte bara mina 92 damer, utan konstakter för jobb, lägenheter, resor, droger, damer, fan allt man kan tänka sig. Kontakter runt om i världen.. Mitt kontaktnät är ''Sickening'' Som Jason Genova skulle ha sagt.

Är jag bättre än någon (mer värd som människa)? Absolut inte. Är jag bättre socialt än er på det jag pratar om? Förmodligen.

Lellan
Läs det jag skrev ovanför det jag skriver nu, och slutligen: Keep hustlin cuzz med din kille. Hoppas det funkar.

Senast redigerad av Carnes den 2013-06-05 klockan 22:17.
Gammal 2013-06-05, 22:17   #33442
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Jag vill bara göra klart för mig att jag håller med att framgång kommer i olika former. Damerna jag pratade om framgångsrika inom karriär/ekonomi. Och ja, jag värdesätter mitt sociala riktigt mycket... Jag kan inte beskriva med ord hur mycket det har gynnat mig.. inte bara mina 92 damer, utan konstakter för jobb, lägenheter, resor, droger, damer, fan allt man kan tänka sig.

Är jag bättre än någon (mer värd som människa)? Absolut inte. Är jag bättre socialt än er på det jag pratar om? Förmodligen.
Så för någon som inte mäter framgång i social kontakter så skulle du kunna anses misslyckad. So? Vad spelar det för roll?

Som sagt, det som spelar roll är vad man själv värdesätter - det är ditt liv, lev det så du blir nöjd. Förstår inte varför du envisas med att lägga dina värderingar på andras liv, som uppenbarligen har en helt annan uppfattning om vad lycka och framgång är, bara.

Gammal 2013-06-05, 22:17   #33443
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:

Om framgång mäts i lycka så kanske han graderar sig högt på skalan, då är han ju framgångsrik. Beror ju på vad framgångsskalan mäter. Om det är status, lycka, pengar, socialt osv.
Nu kanske det inte mäts i lycka. Men ifall det inte gör det så är det lite skitsamma att vara framgångsrik, för mig.
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:19   #33444
Carnes
Banned User

Citat:
Så för någon som inte mäter framgång i social kontakter så skulle du kunna anses misslyckad. So? Vad spelar det för roll?

Som sagt, det som spelar roll är vad man själv värdesätter - det är ditt liv, lev det så du blir nöjd. Förstår inte varför du envisas med att lägga dina värderingar på andras liv, som uppenbarligen har en helt annan uppfattning om vad lycka och framgång är, bara.
Det är min poäng ju. Du kan vara framgångsrik inom A men vara en fucking looser inom B. Jag tjänar dåligt, folk tror att jag är för lat för att jaga ett bättre yrke. Jag älskar det jag gör, jag är otyckt på jobbet, men telefon ringer 24/7. Jag har investerat i en annan typ av framgång. Nu när jag har fått sjuka resultat så har jag börjat fundera på att plugga till sjukgymnast eller något liknande.

Sen ska jag iof inte leka Robin Hood. Jag har en redig hacka på mitt konto som trygghet. Sålde min lägenhet på Söder och gick med vinst, så jag har ju ''råd'' att nöja mig med en pisslön just nu.
Gammal 2013-06-05, 22:20   #33445
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Lellan
Läs det jag skrev ovanför det jag skriver nu, och slutligen: Keep hustlin cuzz med din kille. Hoppas det funkar.
Hmm.. du må tycka att jag uttrycker mig som en 15-åring men jag har en hjärnkapacitet av en.. vad var det.. 45-åring? Svenska tack?

Så jag vet vad jag ska göra när jag ska hustla cuzz..

Gammal 2013-06-05, 22:22   #33446
Carnes
Banned User

Citat:
Hmm.. du må tycka att jag uttrycker mig som en 15-åring men jag har en hjärnkapacitet av en.. vad var det.. 45-åring? Svenska tack?

Så jag vet vad jag ska göra när jag ska hustla cuzz..
Du är 65 och beter dig som en 15 åring Ja. Kör på med andra ord :>

Bumpa gärna vår diskussion när ni ''provkört'' varandra och berätta vad du kände. Nomsayin'
Gammal 2013-06-05, 22:25   #33447
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Du är 65 och beter dig som en 15 åring Ja. Kör på med andra ord :>

Bumpa gärna vår diskussion när ni ''provkört'' varandra och berätta vad du kände. Nomsayin'
Skriver inte sånt här, inte så att det går att härleda. Har haft sex i 20 år, så visst kan jag nämna saker generellt, men inte om personer jag dejtar.

Finns många aspekter innan man ev blir ett par. Så som jag babblar lär jag nog tala om ifall vi blir ett par, eller så sitter jag här å tjattrar om en handfull år fortfarande.. No rush.

Gammal 2013-06-05, 22:29   #33448
Carnes
Banned User

Citat:
Skriver inte sånt här, inte så att det går att härleda. Har haft sex i 20 år, så visst kan jag nämna saker generellt, men inte om personer jag dejtar.

Finns många aspekter innan man ev blir ett par. Så som jag babblar lär jag nog tala om ifall vi blir ett par, eller så sitter jag här å tjattrar om en handfull år fortfarande.. No rush.
Vi får väl se. Förvånar mig inte om du drar någon pk-sexnovell

Citat:

Whitefolks my man, vad är du bäst på?
Gammal 2013-06-05, 22:32   #33449
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Whitefolks my man, vad är du bäst på?
Göra Lellan vansinnig.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-06-05, 22:34   #33450
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Vi får väl se. Förvånar mig inte om du drar någon pk-sexnovell
Har mig veterligen aldrig återberättat sex på det viset, så jag skulle bli förvånad. Har inget behov att varken omkullkasta eller bekräfta dina tankar om mig.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.