Citat:
Ursprungligen postat av Kinbote
Om man ser till det regelsystem som domarna har att rätta sig efter är det inte orimligt att GSP vann matchen. Första ronden var mycket jämn, och att ge en till GSP kan knappast kallas rån.
Som helhet förstår jag att många bli upprörda, jag tycker själv att Hendricks framstår som vinnaren men det blir alltid så onyanserat. Dana gör det inte direkt bättre heller...
Sedan är det ganska tröttsamt med kommenterar som: "damage done on GSP:s face...", då det till stor del är irrelevant.
Det skiljer sig extremt mycket hur lätt fighters får cuts och andra synbara skador i ansiktet. GSP får nästan alltid en hel del märken, även i matcher där han dominerar och knappt bli träffad.
Jämför med t ex Anderson som knappt hade några märken alls efter första matchen mot Sonnen.
|
Pretty much.
Kollade på första ronden igen, och den är mycket nära. Skulle kunnat gå åt vilken fighter som helst. Den skulle kunna vart en draw.
Vad som är intressant är hur så många fighters och media tyckte det var en såpass klar vinst för Hendricks. För det har funnits mycket mer ojämna matcher/ronder där folk har haft olika åsikter. Tror jag aldrig sett en såpass stor konsensus vid en såpass jämn match.
Vi får se hur det ser ut om några dagar, när folk fått smälta potatisgratängen.