2013-05-30, 19:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Dom tycker du är rar som önskar dom det men är för självupptagna för att önska dig detsamma  Eller så känner dom att det bara är något du säger utan att mena det typ som när man träffar nån "Tjaaa läget?" men man bryr sig fan inte ett skit om vad dom svarar  (I VISSA FALL).
|
Haha, kanske ligger någon sanning i det
|
2013-05-30, 19:56
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Vad är det som gör att vissa tjejer skippar att hälsa tillbaka när man önskar dom trevlig helg? Märkt av det vid några tillfällen att man kan ha en bra och trevlig diskussion med sedan avslutar man och önskar dom en bra helg och så skippar dom att svara på det. Är det nån form av spel jag inte känner till?
|
Känns som sjukt mycket standardfras och opersonligt att hålla på å fråga om helgen inför eller direkt efter och att önska trevlig helg till höger å vänster varje fredag. Ungefär som man har ett löpande veckoschema för vilken typ av trevlighet man önskar folk eller frågar om på vissa bestämda dagar. Jag tänker inte på vad det är för veckodag eller högtid när jag träffar på någon bekant. Därför blir det inte att jag önskar dem allehanda kalenderanpassade trevligheter. Och jag tänker mig att det är sånt som folk bara säger men egentligen skiter de väl i min helg och vad jag svarar, i stil med "Tja! Läääget?!"
|
|
|
|
2013-05-30, 20:22
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Känns som sjukt mycket standardfras och opersonligt att hålla på å fråga om helgen inför eller direkt efter och att önska trevlig helg till höger å vänster varje fredag. Ungefär som man har ett löpande veckoschema för vilken typ av trevlighet man önskar folk eller frågar om på vissa bestämda dagar. Jag tänker inte på vad det är för veckodag eller högtid när jag träffar på någon bekant. Därför blir det inte att jag önskar dem allehanda kalenderanpassade trevligheter. Och jag tänker mig att det är sånt som folk bara säger men egentligen skiter de väl i min helg och vad jag svarar, i stil med "Tja! Läääget?!" 
|
Nu är det väl så att de flesta faktiskt är lediga på helgerna, till skillnad från dig som jobbar lite närsomhelst. Därför undrar man vad för kul som skall hittas på de två helt lediga dagarna som följer.
Sedan kanske inte du bryr dig om vad andra gör på sin helg, men andra kanske frågar för att de faktiskt undrar. ;-)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-05-30, 20:23
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Jag bryr mig inte ett skit och frågar ändå. Allt för att saker ska flyta på.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2013-05-30, 20:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Han kommer prata vidare med de och vara intresserad av de oavsett så de behöver inte direkt smörja det hela socialt.
|
|
|
2013-05-30, 20:33
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Tror att det är lite så; när folk antar att helg = per automatik ledigt så gäller hälsningen "ha det gott på ledigheten". Frågar folk vad man ska göra i helgen säger jag oftast "jobba" - eftersom det är så.. Har noll koll på kalenderdagar, festar tex inte - så varför inte jobba de dagar man får lite mer cash? (Iofs tycker väl sonens pappa att det är sisådär, å andra sidan har jag honom 2/3 av tiden - resten av samhället; dagis etc, hänger ju inte med i det här med oregelbundna arbetstider direkt).
Liten undring; När anser ni att ni har "fallit" för någon? Hur snabbt kan det gå? Är själv alltid sist på bollen, undrar bara av nyfikenhet iom det.
|
|
|
2013-05-30, 20:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
På jobbet är det så att vet man att man inte kommer ses förens på måndag så säger till varandra på onsdagen "Vi syns på måndag, ha en bra helg"
|
2013-05-30, 20:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Tror att det är lite så; när folk antar att helg = per automatik ledigt så gäller hälsningen "ha det gott på ledigheten". Frågar folk vad man ska göra i helgen säger jag oftast "jobba" - eftersom det är så.. Har noll koll på kalenderdagar, festar tex inte - så varför inte jobba de dagar man får lite mer cash? (Iofs tycker väl sonens pappa att det är sisådär, å andra sidan har jag honom 2/3 av tiden - resten av samhället; dagis etc, hänger ju inte med i det här med oregelbundna arbetstider direkt).
Liten undring; När anser ni att ni har "fallit" för någon? Hur snabbt kan det gå? Är själv alltid sist på bollen, undrar bara av nyfikenhet iom det.
|
När man tänker på personen 24/7 har man fallit. Så är fallet för mig just nu, tyvärr är det inte min flickvänn som är i tankarna men det är en annan story...
|
|
|
2013-05-30, 20:45
|
|
queen.
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
|
Det har bara hänt tre gånger hittills i mitt liv och alla tre gångerna har varit olika, både i hur det kändes och hur snabbt det gick. Den första tog ett halvår, den andra var jag kär i sen mellanstadiet så när det väl hände var det så himla logiskt och rätt och den sista tog det nån vecka.
Men generellt, om jag inte kan tänka på något annat än att få vara nära den personen, helst så nära så att jag kan känna hans andetag mot min hud, då har jag oftast fallit. Det är ju dock över 5 år sen det hände sist.
|
|
|
2013-05-30, 20:51
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
När man tänker på personen 24/7 har man fallit. Så är fallet för mig just nu, tyvärr är det inte min flickvänn som är i tankarna men det är en annan story...
|
Usch, jobbigt. Hur löser du det då? (om frågan inte är för påflugen)
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten
Det har bara hänt tre gånger hittills i mitt liv och alla tre gångerna har varit olika, både i hur det kändes och hur snabbt det gick. Den första tog ett halvår, den andra var jag kär i sen mellanstadiet så när det väl hände var det så himla logiskt och rätt och den sista tog det nån vecka.
Men generellt, om jag inte kan tänka på något annat än att få vara nära den personen, helst så nära så att jag kan känna hans andetag mot min hud, då har jag oftast fallit. Det är ju dock över 5 år sen det hände sist.
|
Om man tänker sig att någon fallit för en, men själv är man inte "där" men heller inte på vänskapsnivå.. (och hur fallen jag än är så blir det nog aldrig 24/7 för min del). Kan man falla - el falla ur fortare på något smidigt sätt? Känns lite taskigt att inte veta (bara att det känns mer än vänskap), men vad gör man liksom..
|
|
|
2013-05-30, 20:57
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
jag har fallit då jag lärt känna tjejen så pass väl så att när jag tittar på eller pratar med tjejen, så inser jag att hon är allt jag saknar i mitt liv, vill ha, kan erbjuda och behöver, true love.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2013-05-30, 21:03
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
jag har fallit då jag lärt känna tjejen så pass väl så att när jag tittar på eller pratar med tjejen, så inser jag att hon är allt jag saknar i mitt liv, vill ha, kan erbjuda och behöver, true love.
|
Då är väl skälet att jag aldrig upplever mig sakna el behöva ngn/ngt, har allt jag vill ha då kanske. Egenkär?  (förresten; killen jag dejtar säger sig också vara egenkär och självgod, lika barn leka bäst?!  ).
|
|
|
2013-05-30, 21:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Usch, jobbigt. Hur löser du det då? (om frågan inte är för påflugen)
Om man tänker sig att någon fallit för en, men själv är man inte "där" men heller inte på vänskapsnivå.. (och hur fallen jag än är så blir det nog aldrig 24/7 för min del). Kan man falla - el falla ur fortare på något smidigt sätt? Känns lite taskigt att inte veta (bara att det känns mer än vänskap), men vad gör man liksom.. 
|
Jadu... Ingen jävla aning...
|
|
|
2013-05-30, 21:04
|
|
Amiga forever
|
lellan: varför inte ta det genom vänskap vägen?
varför så bråttom?
var vänner, umgås, dejta, prata, ja hela köret och leder det sedan till nått, ja då gör det det.
behöver inte vara så svart och vitt, dvs antingen blir man kär/intresserad direkt eller så går man vidare.
bygg upp n vänskap, låt det ta den tid det tar och när(om) allt känns rätt, så kommer första pussen/kyssen(om ni inte har kysst redan dvs).
|
Senast redigerad av mangemani den 2013-05-30 klockan 21:07.
|
|
|
2013-05-30, 21:06
|
|
Amiga forever
|
Citat:
Då är väl skälet att jag aldrig upplever mig sakna el behöva ngn/ngt, har allt jag vill ha då kanske. Egenkär?  (förresten; killen jag dejtar säger sig också vara egenkär och självgod, lika barn leka bäst?!  ).
|
nejdå, egenkär behöver inte vara anledningen  , jag själv är egenkär, men det finns ändå saker här i livet som jag saknar och som rätt tjej kan uppfylla.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.
|

|