2018-02-14, 14:14
|
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Fick bältet idag! Tog 3 dagar från beställning till leverans, grymt bra!

Dessvärre har jag ingen barnvakt för ikväll så det blir ingen träning tills på fredag! (jag har dessutom ont i lungorna så jag borde kanske inte tränat oavsett)
Senast redigerad av Lennix den 2018-02-14 klockan 14:24.
|
|
|
2018-02-14, 18:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Kör du träningsupplägg sheiko nu?
2018-02-14, 18:16
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chorizo
Kör du träningsupplägg sheiko nu?
|
Japp! Påbörja vecka 3 nästa pass.
|
|
|
2018-02-14, 18:31
|
|
|
Registered User
|
Dom ser annaorlunda ut än när jag körde dem. Passen. Då va de inget latsdrag osv.
2018-02-14, 18:38
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Dom ser annaorlunda ut än när jag körde dem. Passen. Då va de inget latsdrag osv.
|
I schemat står det bara "lat muscles" så körde latsdrag.
Här är schemat:
Sheiko 3 dagar över 80kg
|
|
|
2018-02-14, 18:42
|
|
|
Registered User
|
A jag är ingen rysslandromtiker. Men jag tror det finns mycket att prova från gamla tyngdlyftningsupplägg
2018-02-14, 18:51
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
A jag är ingen rysslandromtiker. Men jag tror det finns mycket att prova från gamla tyngdlyftningsupplägg
|
Än så länge känns det väldigt bra, mer volym än jag tränat med tidigare men också lite dagar utan knäböj vilket har känts bra. En stor del är att jag gillar att ha ett schema att följa, inte ifrågasätta eller fundera utan bara göra.
|
|
|
2018-02-14, 20:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
det som är positivt med sheiko är att man alltid klarar alla passen förutom maxningarna. skönt att ha allt planerat också som du säger.
det som är negativt är att man aldrig vet ifall man har blivit starkare förrän man är just på maxningdagen vilket kan bli lite långtråkigt att köra 3 mån utan att utmana för ngt sorts pers
|
|
|
|
2018-02-14, 20:45
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av frys
det som är positivt med sheiko är att man alltid klarar alla passen förutom maxningarna. skönt att ha allt planerat också som du säger.
det som är negativt är att man aldrig vet ifall man har blivit starkare förrän man är just på maxningdagen vilket kan bli lite långtråkigt att köra 3 mån utan att utmana för ngt sorts pers
|
Jag gjorde över 1 års träning med sl och Madcow utan att testa så det är inga problem alls! Ibland kan man slänga in en liten smultring också  jag tränar inte på den nivån att det stör speciellt mycket.
Jag har provat bältet lite här på kvällen, fan va jag klämmer fläsket och jävulskap.. måste hitta rätt position för det, lär göra ont tills det är klart xD
På tal om fläsk jag älskar min kvällsmat alltså, 65 gram havrepuffar 50 gram chokladproteinpulver med 2.5 dl mjölk. Ca 550 kcal och ca 50 gram protein och det känns som rent godis.
|
|
|
2018-02-14, 22:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
fattar inte hur folk får in pulvret i mat. blir bara geggamoja för mig xD försökte lägga in i gröten en gång. smaka skit som att äta oboy direkt med sked
|
|
|
|
2018-02-14, 22:25
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av frys
fattar inte hur folk får in pulvret i mat. blir bara geggamoja för mig xD försökte lägga in i gröten en gång. smaka skit som att äta oboy direkt med sked
|
Nä jag har heller inte löst att få gröt gott med pulver, där dricker jag till gröten istället. Men här blandar man bara en shake med mjölk och pulver och häller över puffarna så det är som chokladmjölk ^^
|
|
|
2018-02-23, 19:11
|
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Vad görs? Blivit sjuk?
|
|
|
2018-02-23, 19:21
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Vad görs? Blivit sjuk?
|
Jajemen! Mancold + bihåleinflammation. Men jag är bättre nu och skall till gymmet i morgon och testa lite
Fortfarande täppt i näsan och hostar lite men skall nog inte vara någon fara. Jag har inte ens fått testa bältet in action. Iofs är jag lite nervös inför det, när jag provat det hemma så klämmer jag bara fläsket överallt och så gör det svinont xD
Såg att din bänk trummar på! Snyggt
|
|
|
2018-02-23, 19:25
|
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Attans!
Skönt.
Det tar några pass att köra in bältet, få det att mjukna (lite). Fick blåmärken av mitt i början. Kanske hjälper om du har tjocktröja på dig?
Tack! Hoppas att den utvecklas som sist, när jag körde dagliga maxes. Gick ju från 102.5 till 110 på ~tre veckor! :>
|
|
|
2018-02-23, 19:42
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Attans!
Skönt.
Det tar några pass att köra in bältet, få det att mjukna (lite). Fick blåmärken av mitt i början. Kanske hjälper om du har tjocktröja på dig?
Tack! Hoppas att den utvecklas som sist, när jag körde dagliga maxes. Gick ju från 102.5 till 110 på ~tre veckor! :>
|
Tror bara att jag har provat med det för högt, ska prova lägre placering sedan.
Det håller vi tummarna för! Fan jag är så sugen på att dra nya pbn nu när man varit borta.. men det kommer ju ta en stund att komma tillbaka och sedan har jag 10 veckor kvar på Sheiko:p om jag inte smultrar en dag jag får feeling :p
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.
|

|