Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-30, 18:41   #32596
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Vad tycker du om 3D? Är min motfråga.
Acceptabelt, men inget jag frivilligt betalar extra för.
Antar att jag kan finna svaret på min fråga ovan^.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 01:52   #32597
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Acceptabelt, men inget jag frivilligt betalar extra för.

Antar att jag kan finna svaret på min fråga ovan^.
Jag är av samma åsikt rent generellt, men, det hänger mycket på salongen och tekniken de har. Det varierar ju en hel del från salong till salong hur bra det ser ut.

När jag går på IMAX ser jag alltid till att det är 3D, går jag på en biograf med utdaterad utrustning undviker jag det.

Tapatalk.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 03:52   #32598
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Jag är av samma åsikt rent generellt, men, det hänger mycket på salongen och tekniken de har. Det varierar ju en hel del från salong till salong hur bra det ser ut.

När jag går på IMAX ser jag alltid till att det är 3D, går jag på en biograf med utdaterad utrustning undviker jag det.

Tapatalk.
Vad kostar det att se Warcraft eller annan "storfilm" på IMAX i 3D?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 04:00   #32599
J.V
Registered User

J.Vs avatar

$35, så runt 210 kronor.

Tapatalk.
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
Gammal 2016-05-31, 04:13   #32600
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
$35, så runt 210 kronor.

Tapatalk.
Galet. 210kr för EN film. Blir folk verkligen förvånade över all illegal nedladdning?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 06:40   #32601
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Senast sedda film (Inga spoilers!)

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Galet. 210kr för EN film. Blir folk verkligen förvånade över all illegal nedladdning?
Det är å andra sidan i en av världens dyraste städer på världens största IMAX-duk.

Men jobbar man heltid är det småpengar egentligen. Lönerna är rätt bra.

Tapatalk.

Senast redigerad av J.V den 2016-05-31 klockan 06:42.
Gammal 2016-05-31, 06:43   #32602
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Warcraft: the beginning 7/10

En av de visuellt coolaste filmerna jag sett. Miljöerna är riktigt episka, däremot så funkar inte datorspelslooken på rustningarna fullt ut. Ser ibland rättså plastigt och konstigt ut. Handlingen är helt ok, man blir medryckt och fäst vid karaktärerna, dock mer till orcherna än människorna. Tycker huvudrollsinnehavaren gör en rätt svag insats (är inget fan av vikings så kanske är partisk), Ben Schnetzer (som spelar Khadgar) känns också alldeles för välpolerad och enligt mig felcastad. Ben Foster (som spelar Medivh) får inte riktigt till en trovärdig inre konflikt och gör inte heller jobbet så bra som det skulle kunna göras.

Det skrapas bara på ytan av Azeroth och man lämnar biosalongen, trots vissa brister i filmen, med en längtan av att se mer!

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 07:18   #32603
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag såg också Warcraft i helgen på IMAX i Solna, kostade 210kr.

Jag är inget Warcraft-fan även om jag spelat mycket Blizzard-spel igenom åren. Tyckte filmen var OK, inte mer än så, men väldigt cool action. Jag störde mig lite på skådespeleriet och att Lothar typ kopierat sin roll i Vikings. Vet inte om jag börjar bli gammal eller nått, men de va fan för högt ljud i Salongen och högtalarna var lite konstigt inställda, då det lät alldeles för högt och skrikigt ifrån en surroundhögtalare till vänster (satt ändå exakt mitt i salongen). Filmen får en svag 7/10 av mig.

Senast redigerad av The_RobRoy den 2016-05-31 klockan 07:19.
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 08:16   #32604
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Jag såg också Warcraft i helgen på IMAX i Solna, kostade 210kr.

Jag är inget Warcraft-fan även om jag spelat mycket Blizzard-spel igenom åren. Tyckte filmen var OK, inte mer än så, men väldigt cool action. Jag störde mig lite på skådespeleriet och att Lothar typ kopierat sin roll i Vikings. Vet inte om jag börjar bli gammal eller nått, men de va fan för högt ljud i Salongen och högtalarna var lite konstigt inställda, då det lät alldeles för högt och skrikigt ifrån en surroundhögtalare till vänster (satt ändå exakt mitt i salongen). Filmen får en svag 7/10 av mig.
Håller med där, jag såg TFA 3 gånger å Imax i köpenhamn och i sthlm, och fick använda papper i öronen varje gång, det var olidligt.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 19:31   #32605
Carlo Fatface
Registered User

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Jag tycker jag att de som väljer att bestiga ett berg bör bekosta sina egna räddningsaktioner, alternativt inte räkna med att räddas alls. och har man en familj så är man helt dum i huvudet. Såg den Meru och blev förbannad på den idioten som dog med 3 barn och en fru hemma. Vilken jävla egoist.

Man är vanligtvis försäkrad såklart. Länder som Nepal lyfter inga helikoptrar utan garantier för ersättning,och det är kostsamt.
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 20:04   #32606
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Warcraft: the beginning 7/10
Ben Schnetzer (som spelar Khadgar) känns också alldeles för välpolerad och enligt mig felcastad. Ben Foster (som spelar Medivh) får inte riktigt till en trovärdig inre konflikt och gör inte heller jobbet så bra som det skulle kunna göras.
Håller med, skulle gärna sett någon annan skådis som Khadgar! Tycker även Lothars son Callan var ganska kass, även om han inte var med särskilt mycket.

Känns som att Travis Fimmel har fastnat lite i sin roll som Ragnar Lothbrok och har svårt att komma ur det.
Gammal 2016-05-31, 20:26   #32607
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Känns som att Fimmel blev rollsatt just tack vare sin insats som Ragnar Lothbrok. Man ville ha en prestation som redan var färdig innan produktionen satte igång.

Själv såg jag Bridge of Spies idag. Skriver ned mina tankar lite senare.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 10:16   #32608
Fuark
Star Wars

Fuarks avatar

Reg.datum: Sep 2012
10 Cloverfield Lane

Väldigt bra, den var helt i min smak. John Goodman var suverän.

Event Horizon

Började bra och man fick lite Alien-vibbar men själva grunden till allt som hände var osmaklig och förstörde mycket för mig. Hallucinationer och illusioner är inte ens lite obehagligt.

The Mist

Över förväntan. Hela upplägget kändes om en riktig B-rulle men den var bättre än så. Kul koncept, speciellt med den religiösa subban i affären, hon var värre än Joffrey.

Slutet, lol.
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 11:23   #32609
Holmeros
Plomeros

Holmeross avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
10 Cloverfield Lane

Väldigt bra, den var helt i min smak. John Goodman var suverän.

Event Horizon

Började bra och man fick lite Alien-vibbar men själva grunden till allt som hände var osmaklig och förstörde mycket för mig. Hallucinationer och illusioner är inte ens lite obehagligt.

The Mist

Över förväntan. Hela upplägget kändes om en riktig B-rulle men den var bättre än så. Kul koncept, speciellt med den religiösa subban i affären, hon var värre än Joffrey.

Slutet, lol.
The Mist är en svinbra rulle.
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 11:40   #32610
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Bridge of Spies var förvisso välkonstruerad, men ganska intetsägande för mig. Mark Rylance är riktigt bra, och hans karaktär är välskriven. Men det måste ha varit svag konkurrens om han skulle fått en Oscar. Med Tom Hanks kändes det som att jag sett denne karaktär i någon annan film.

Spielbergs stil var väldigt framträdande, på gott och ont.

- Dramatisk musik medan folk säger inspirerade eller sorgsna saker. Check.

- Folk säger inspirerade eller sorgsna saker, alltså att folk håller tal, och vet att dom håller tal. Samtidigt vill kameran gärna långsamt röra sig närmre.

- Många scener är komplicerade, längre sekvenser och rör sig gärna från punkt A, till B, till C, osv. Spielberg tycker om kontinuitet istället för att bara klippa mellan platserna.

- Slutet är klassisk Spielberg.

Jag tror denna film kan vara lätt att bli uttråkad till, om man inte tycker om drama. Ingenting att prioritera, men väl värd en titt för att se bra produktion och Spielbergs sedvanliga stil som ibland glider mot det melodramatiska.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.