Acceptabelt, men inget jag frivilligt betalar extra för.
Antar att jag kan finna svaret på min fråga ovan^.
Jag är av samma åsikt rent generellt, men, det hänger mycket på salongen och tekniken de har. Det varierar ju en hel del från salong till salong hur bra det ser ut.
När jag går på IMAX ser jag alltid till att det är 3D, går jag på en biograf med utdaterad utrustning undviker jag det.
Tapatalk.
__________________ Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
Jag är av samma åsikt rent generellt, men, det hänger mycket på salongen och tekniken de har. Det varierar ju en hel del från salong till salong hur bra det ser ut.
När jag går på IMAX ser jag alltid till att det är 3D, går jag på en biograf med utdaterad utrustning undviker jag det.
Tapatalk.
Vad kostar det att se Warcraft eller annan "storfilm" på IMAX i 3D?
En av de visuellt coolaste filmerna jag sett. Miljöerna är riktigt episka, däremot så funkar inte datorspelslooken på rustningarna fullt ut. Ser ibland rättså plastigt och konstigt ut. Handlingen är helt ok, man blir medryckt och fäst vid karaktärerna, dock mer till orcherna än människorna. Tycker huvudrollsinnehavaren gör en rätt svag insats (är inget fan av vikings så kanske är partisk), Ben Schnetzer (som spelar Khadgar) känns också alldeles för välpolerad och enligt mig felcastad. Ben Foster (som spelar Medivh) får inte riktigt till en trovärdig inre konflikt och gör inte heller jobbet så bra som det skulle kunna göras.
Det skrapas bara på ytan av Azeroth och man lämnar biosalongen, trots vissa brister i filmen, med en längtan av att se mer!
Jag är inget Warcraft-fan även om jag spelat mycket Blizzard-spel igenom åren. Tyckte filmen var OK, inte mer än så, men väldigt cool action. Jag störde mig lite på skådespeleriet och att Lothar typ kopierat sin roll i Vikings. Vet inte om jag börjar bli gammal eller nått, men de va fan för högt ljud i Salongen och högtalarna var lite konstigt inställda, då det lät alldeles för högt och skrikigt ifrån en surroundhögtalare till vänster (satt ändå exakt mitt i salongen). Filmen får en svag 7/10 av mig.
Senast redigerad av The_RobRoy den 2016-05-31 klockan 07:19.
Jag såg också Warcraft i helgen på IMAX i Solna, kostade 210kr.
Jag är inget Warcraft-fan även om jag spelat mycket Blizzard-spel igenom åren. Tyckte filmen var OK, inte mer än så, men väldigt cool action. Jag störde mig lite på skådespeleriet och att Lothar typ kopierat sin roll i Vikings. Vet inte om jag börjar bli gammal eller nått, men de va fan för högt ljud i Salongen och högtalarna var lite konstigt inställda, då det lät alldeles för högt och skrikigt ifrån en surroundhögtalare till vänster (satt ändå exakt mitt i salongen). Filmen får en svag 7/10 av mig.
Håller med där, jag såg TFA 3 gånger å Imax i köpenhamn och i sthlm, och fick använda papper i öronen varje gång, det var olidligt.
Jag tycker jag att de som väljer att bestiga ett berg bör bekosta sina egna räddningsaktioner, alternativt inte räkna med att räddas alls. och har man en familj så är man helt dum i huvudet. Såg den Meru och blev förbannad på den idioten som dog med 3 barn och en fru hemma. Vilken jävla egoist.
Man är vanligtvis försäkrad såklart. Länder som Nepal lyfter inga helikoptrar utan garantier för ersättning,och det är kostsamt.
Warcraft: the beginning 7/10
Ben Schnetzer (som spelar Khadgar) känns också alldeles för välpolerad och enligt mig felcastad. Ben Foster (som spelar Medivh) får inte riktigt till en trovärdig inre konflikt och gör inte heller jobbet så bra som det skulle kunna göras.
Håller med, skulle gärna sett någon annan skådis som Khadgar! Tycker även Lothars son Callan var ganska kass, även om han inte var med särskilt mycket.
Känns som att Travis Fimmel har fastnat lite i sin roll som Ragnar Lothbrok och har svårt att komma ur det.
Känns som att Fimmel blev rollsatt just tack vare sin insats som Ragnar Lothbrok. Man ville ha en prestation som redan var färdig innan produktionen satte igång.
Själv såg jag Bridge of Spies idag. Skriver ned mina tankar lite senare.
Väldigt bra, den var helt i min smak. John Goodman var suverän.
Event Horizon
Började bra och man fick lite Alien-vibbar men själva grunden till allt som hände var osmaklig och förstörde mycket för mig. Hallucinationer och illusioner är inte ens lite obehagligt.
The Mist
Över förväntan. Hela upplägget kändes om en riktig B-rulle men den var bättre än så. Kul koncept, speciellt med den religiösa subban i affären, hon var värre än Joffrey.
Väldigt bra, den var helt i min smak. John Goodman var suverän.
Event Horizon
Började bra och man fick lite Alien-vibbar men själva grunden till allt som hände var osmaklig och förstörde mycket för mig. Hallucinationer och illusioner är inte ens lite obehagligt.
The Mist
Över förväntan. Hela upplägget kändes om en riktig B-rulle men den var bättre än så. Kul koncept, speciellt med den religiösa subban i affären, hon var värre än Joffrey.
Bridge of Spies var förvisso välkonstruerad, men ganska intetsägande för mig. Mark Rylance är riktigt bra, och hans karaktär är välskriven. Men det måste ha varit svag konkurrens om han skulle fått en Oscar. Med Tom Hanks kändes det som att jag sett denne karaktär i någon annan film.
Spielbergs stil var väldigt framträdande, på gott och ont.
- Dramatisk musik medan folk säger inspirerade eller sorgsna saker. Check.
- Folk säger inspirerade eller sorgsna saker, alltså att folk håller tal, och vet att dom håller tal. Samtidigt vill kameran gärna långsamt röra sig närmre.
- Många scener är komplicerade, längre sekvenser och rör sig gärna från punkt A, till B, till C, osv. Spielberg tycker om kontinuitet istället för att bara klippa mellan platserna.
- Slutet är klassisk Spielberg.
Jag tror denna film kan vara lätt att bli uttråkad till, om man inte tycker om drama. Ingenting att prioritera, men väl värd en titt för att se bra produktion och Spielbergs sedvanliga stil som ibland glider mot det melodramatiska.