2016-03-13, 23:21
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Ex Machina (2015). http://www.imdb.com/title/tt0470752/
Oj. Fantastisk. Var helt uppslukad i den från första till sista stund. Jag älskar sån här filosofisk science fiction. Väldigt tidigt i filmen fick jag en ide som senare motbevisades men som gav ytterligare dimension. Den ställer en del existentiella och moraliska frågor. Både Domnhall Gleeson och Alicia Vikander är så otroligt bra i det jag har sett dem i.
|
|
2016-03-14, 09:10
|
|
Just lift, baby.
Reg.datum: Nov 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishviking
The Hateful Eight 2/10 ger den en 2 för att vara snäll..
Att jiddra genom en hel film trollbinder ingen publik fi fan sicket skit.
Jag gillar Tarantinos filmer annars men denna var verkligen epic fail!
|
Jag såg den igår och tyckte den var riktigt bra, kanske inget mästerverk men jag tappade aldrig intresset och då är filmen ändå 2:45 (ok, sista 15 min kanske var lite segare). Att du klagar på att de pratade för mycket får mig att tro att du helst ville se en annan typ av film men det kan du knappast klandra Tarantino för, han gör ju den typ av film han är intresserad av.
Den får 8/10 av mig.
|
|
2016-03-14, 09:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Jag gillar alla Quentin Tarantino filmer, det är alltid underhållande dialoger och monologer.
Jag sätter fortfarande Pulp Fiction som han bästa film. Jackie Brown den "sämsta".
Hateful Eight hamnar absolut över Jackie Brown men också självklart bakom Pulp Fiction/De hänsynslösa/Django Unchained/Inglourious Basterds. Kanske en delad plats med Kill Bill-rullarna.
|
|
|
2016-03-14, 09:35
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Daddy's Home
Undvik in i det sista. Skrattade hjärtligt en gång, när en rullstolsbunden unge fick en basketboll i ansiktet. Resten av filmen är 100 % skräp.
|
2016-03-14, 09:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Dom kallar oss mods samt Ett anständigt liv
Har faktiskt inte sett dessa kultfilmer. Stefan Jarl är en favorit hos mig då han har gjort min favoritdokumentär "Själen är större än världen". I den första filmen(det är en trilogi) får vi kring 1968 följa ett gäng ungdomar i Stockholm som valt att stå utanför samhället. Kenta("Just idag är jag stark") och Stoffe är ledare för rörelsen. Det är väldigt lite jobb, väldigt mycket droger och ett ständigt "carpe diem". I den andra filmen får vi se vad de gör och hur de mår tio år senare.
Jag finner inte personer som Kenta och Stoffe charmiga. Tycker att de verkade vara extremt jobbiga personer. De har ju något, det är inte så att jag sitter och är irriterad under filmerna. Men jag blir inte hänförd. Extremt fascinerande livsöden hur som haver i alla fall. Väldigt nakna filmer. Det är verkligen helt extremt hur mycket en person kan åldras på tio år om man kör sig själv i fördärvet. Jag trodde helt seriöst att Kenta var 40+ och inte 28 i den andra filmen.
Bra dokumentärer! Ska leta upp den sista filmen också.
8,5/10
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2016-03-14, 10:35
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Dom kallar oss mods samt Ett anständigt liv
Har faktiskt inte sett dessa kultfilmer. Stefan Jarl är en favorit hos mig då han har gjort min favoritdokumentär "Själen är större än världen". I den första filmen(det är en trilogi) får vi kring 1968 följa ett gäng ungdomar i Stockholm som valt att stå utanför samhället. Kenta("Just idag är jag stark") och Stoffe är ledare för rörelsen. Det är väldigt lite jobb, väldigt mycket droger och ett ständigt "carpe diem". I den andra filmen får vi se vad de gör och hur de mår tio år senare.
Jag finner inte personer som Kenta och Stoffe charmiga. Tycker att de verkade vara extremt jobbiga personer. De har ju något, det är inte så att jag sitter och är irriterad under filmerna. Men jag blir inte hänförd. Extremt fascinerande livsöden hur som haver i alla fall. Väldigt nakna filmer. Det är verkligen helt extremt hur mycket en person kan åldras på tio år om man kör sig själv i fördärvet. Jag trodde helt seriöst att Kenta var 40+ och inte 28 i den andra filmen.
Bra dokumentärer! Ska leta upp den sista filmen också.
8,5/10
|
Minns att jag såg första men tröttnade rätt snabbt. Kändes rätt "stage"-at och var otroligt enformigt och långsamt. Men efter ditt inlägg blev jag lite sugen på att se klart resten. Trodde också han var 40+, vilken chock.
|
|
|
2016-03-14, 11:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av JHilding
Minns att jag såg första men tröttnade rätt snabbt. Kändes rätt "stage"-at och var otroligt enformigt och långsamt. Men efter ditt inlägg blev jag lite sugen på att se klart resten. Trodde också han var 40+, vilken chock. 
|
Okej  Jag håller ju uppenbarligen inte med eftersom att jag tyckte att det var bra. Kände inte av att saker och ting var uppgjorda i så stor utsträckning utan att vi hade att göra med otroligt speciella människor. Ja åldern är verkligen helt störd! Han ser ut som en alkad gubbe och är tre år äldre än vad jag är nu...
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2016-03-14, 11:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Black Mass
6/10
The squid and the whale
6.5/10
The Voices
7/10
|
|
|
2016-03-14, 13:13
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Hateful Eight. Tarantino försöker göra en "tarantinofilm", och misslyckas.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2016-03-14, 19:56
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
|
Exakt!
|
|
2016-03-14, 20:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2012
|
Beetlejuice för första gången.
Man behöver verkligen inte substanser för att trippa, vilken galen film!  Får nog ta och ge den en stark 8/10. 80 och 90-talets Burton var fantastisk, 2000-talets Burton är nästan direkt usel. Hoppas på bättring med Miss Peregrine's Home for Peculiar Children.
|
|
|
2016-03-14, 20:19
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
|
Hehe +1. Helt OK, men inte mer.
|
2016-03-14, 20:44
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av JHilding
Beetlejuice för första gången.
Man behöver verkligen inte substanser för att trippa, vilken galen film!  Får nog ta och ge den en stark 8/10. 80 och 90-talets Burton var fantastisk, 2000-talets Burton är nästan direkt usel. Hoppas på bättring med Miss Peregrine's Home for Peculiar Children.
|
Den ser helsjuk ut
|
|
|
2016-03-14, 20:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nyland
Jag såg den igår och tyckte den var riktigt bra, kanske inget mästerverk men jag tappade aldrig intresset och då är filmen ändå 2:45 (ok, sista 15 min kanske var lite segare). Att du klagar på att de pratade för mycket får mig att tro att du helst ville se en annan typ av film men det kan du knappast klandra Tarantino för, han gör ju den typ av film han är intresserad av.
Den får 8/10 av mig.
|
Måste jag tycka som du?
|
|
|
2016-03-14, 21:04
|
|
Scarpa the chef
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Ex Machina (2015). http://www.imdb.com/title/tt0470752/
Oj. Fantastisk. Var helt uppslukad i den från första till sista stund. Jag älskar sån här filosofisk science fiction. Väldigt tidigt i filmen fick jag en ide som senare motbevisades men som gav ytterligare dimension. Den ställer en del existentiella och moraliska frågor. Både Domnhall Gleeson och Alicia Vikander är så otroligt bra i det jag har sett dem i.
|
Den är mkt bra.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:10.
|

|