Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-13, 20:09   #32131
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Nja, men flirtfunktionen gör det lätt att bara flirta o surfa vidare till nästa sida. Jag tror flera tjejer som blir överösta av "mail" inte ser skillnaden då en flirt kommer som ett mail det med. ... ett tips i all välmening till oavsett kön som känner sig mailbombade på HP. Sedan kan man återigen fundera på varför man blir mailbombad.
men det finns väl två "brevlådor" en märkt mail och en märkt flirt? mailen är skrivna både längre och kortare texter, flirt är inte ens en skrivna av själva personen?
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 20:12   #32132
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
men det finns väl två "brevlådor" en märkt mail och en märkt flirt? mailen är skrivna både längre och kortare texter, flirt är inte ens en skrivna av själva personen?
Skuggan blandar nog ihop med en annan sida, sitter just o reggar mig på test på betalsida och försöker hitta hur man tar bort flirtar.. där hamnar de bland mailen.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 20:23   #32133
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Skuggan blandar nog ihop med en annan sida, sitter just o reggar mig på test på betalsida och försöker hitta hur man tar bort flirtar.. där hamnar de bland mailen.
huuuh du har nog rätt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 20:24   #32134
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Nu tror jag faktiskt att både killar o tjejer stänger av den funktionen relativt omgående, mer värdelös funktion får man leta efter. "Du är intressant såpass att jag orkar trycka på en knapp, men inte skriva hej"
Jag tycker iofs flirtfunktionen är fantastisk ... "hej, jag gillade din sida men orkar inte skriva en roman igen för 2165'e gången till någon som ändå inte svarar utan bara tittar på mina kort och dömer bort mig som inte intressant".

Journalen
Gammal 2013-05-13, 21:05   #32135
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Lellan: jag loggade inte ens in.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 21:16   #32136
Vasstand
Banned User

Reg.datum: Apr 2013
Citat:
Vad är det som skiljer betalsidor från vanliga sidor? Är det seriösare människor eller är det som vanligt fast för överklassen/folk med pengar?
Vasstand är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 21:25   #32137
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Dags att starta upp ett konto på hp igen kanske, allt prat här gör mig sugen.
Återkommer med resultat.
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 21:27   #32138
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Vasstand Visa inlägg
Vad är det som skiljer betalsidor från vanliga sidor? Är det seriösare människor eller är det som vanligt fast för överklassen/folk med pengar?
Det finns mig veterilgen bara en gratissida. Din fråga är en smula felformulerad.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 21:28   #32139
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vasstand Visa inlägg
Min erfarenhet är att folk som betalar >300 kr för en nätdatingtjänst vill få ut något av sin månad där. På en gratissite kan man liksom bara hänga, skita i att svara på mail, bara mysa runt... vilket många gör och vilket också resulterar i att som kille så får man svar på 1% av alla mail man skickar typ.. (därav mitt inlägg om flirtfunktionen, efter man mailat 50 mail och fått 3 svar för att bilderna inte dög så är flirtfunktionen plötsligt smidig).

På en betalsite är folk hungrigare, där vill man verkligen få ut IRL-träffar med vettiga människor, så det går kortare tid mellan mailen, färre mail innan förslag om att ses och i min värld är det seriösare träffar också. Lite mindre skam- och sexförslag, lite mer seriositet.

Tyvärr så när det kostar pengar för att träffa en partner så blir folk snåla, så många hänger på betalsiterna utan att betala.. å många hänger på gratissiterna vid sidan om istället... men då kommer ju nackdelarna med gratissiterna och så börjar visan om,..

Journalen
Gammal 2013-05-13, 21:33   #32140
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Det som förvånar mig är dock att tjejer som inte betalar lyckas oftast smyga in budskap i sina presentationer som hintar om deras mailadresser eller facebook, på betalsiterna. Jag har försökt köra exakt samma metod men lyckas ytterst sällan. Har provat att köra på pricken samma koncept men fått det nekat av admins.

Har en teori om att betalsiterna vill gärna ha in fler tjejer oavsett om de betalar eller ej, eftersom det är 3 ggr fler killar än tjejer generellt på datingsiter. Så de bortser från tjejer/kvinnors fusk, men bannlyser killar/män istället.

Journalen
Gammal 2013-05-13, 21:44   #32141
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Ja det verkar rimligt och troligt.
Gammal 2013-05-13, 21:46   #32142
alikiss
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Jag tycker iofs flirtfunktionen är fantastisk ... "hej, jag gillade din sida men orkar inte skriva en roman igen för 2165'e gången till någon som ändå inte svarar utan bara tittar på mina kort och dömer bort mig som inte intressant".
+1. Fast jag skriver bara "Hej." i subject utan innehåll istället.

Fungerar inget vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Lellan: jag loggade inte ens in.
Snäppet under "Du verkar intressant": "Jag loggade inte ens in!"
alikiss är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-13, 21:51   #32143
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Nja kändes mest bara inte rätt.
Gammal 2013-05-13, 22:25   #32144
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Det som förvånar mig är dock att tjejer som inte betalar lyckas oftast smyga in budskap i sina presentationer som hintar om deras mailadresser eller facebook, på betalsiterna. Jag har försökt köra exakt samma metod men lyckas ytterst sällan. Har provat att köra på pricken samma koncept men fått det nekat av admins.

Har en teori om att betalsiterna vill gärna ha in fler tjejer oavsett om de betalar eller ej, eftersom det är 3 ggr fler killar än tjejer generellt på datingsiter. Så de bortser från tjejer/kvinnors fusk, men bannlyser killar/män istället.
Åhå, tack för tips då. Har ju reggat mig på betalsida, men inte betalat. Så statistiken visar att 1/3 av killarna skickar flört el mail om man är färsk. Kan svara till dem som har betalat ngt tillägg.

Just att man är ny verkar poppis. Men jag är ju lika "old" som innan.. Dock så fanns det flera som faktiskt verkar både riktigt snälla o roliga (å långa ) så inom en vecka tänker jag banne mig ha bokat in en date. Har dubbeltrippelcheckat med backflipparn, och det verkar inte realistiskt för honom att kunna snitta mer än 2 träffar i månaden. För mig hade det funkat om man hade fått ngt dygn att lära känna - men inte om jag måste vänta en månad på att ses ngn timme igen. Ändå bränner det till lite i hjärtetrakten, liksom såå lättcharmad är man ju ändå inte på ngt sätt.

Fast den där pussen var nog bra, blev lite "pigg" på det här med relationer..

Gammal 2013-05-13, 22:28   #32145
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av alikiss Visa inlägg
+1. Fast jag skriver bara "Hej." i subject utan innehåll istället.

Fungerar inget vidare.Snäppet under "Du verkar intressant": "Jag loggade inte ens in!"
Fast nu menade ju WF på min profil..

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nja kändes mest bara inte rätt.
Nä, samma här, därför jag ändrade lösen. Anledningen var ju frustration så tänkte du kunde få se själv hur "lätt" det var o vad man får för brev trots att man skrivit presentation som tom är godkänd av allas vår Skuggan (blev provocerad av att "det är ju så lätt när många skriver).

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.