JAAA! Så menar jag. Men hon vet ju inte hur jag är här. Å jag ville skryta för er hur jag kan vara.
Men det känns som hiimmla massa ord bara för att förklara att jag kan va kortfattad..
Jag förepsråkar kortfattad information, dels för jag inte orkar läsa sidor av utlägg och sen finns det bara mer utrymme för tolkningar/feltolningar med svammlande utlägg.
Hur kommer det sig att alla tjejer, alltid, utan undantag, sjunger om kärlek, i alla låtar?
Nu var ju det där en överdrift, men det är inte långt ifrån sant.
Fråga till alla tjejer i tråden, har ni några andra intressen än kärlek och att dansa, och varför reflekteras detta inte i musik gjord av tjejer?
Är det verkligen så? Tjejer snackar mycket om kärlek i alla fall. Väldigt mycket. Kärlek, vänskap, relationer, sex, allmänna problem och känslor. Jag tycker att den här sången är rätt bra som exempel på hur det kan låta.
Vad handlar killars musik om? Bilar, prylar och sport? Knappast. Efter att ha isolerat mig framför Kolozzeum ett bra tag fick jag dock rena rama chocken när jag skulle träffa min gamla kompis igen och hon pratade om killar hela tiden. Idag funderar jag på att blogga om Svenska Akademien på Malmöfestivalen, Naturlig skönhet i form av håriga smalben, eller Smyckesdesign by Nina. Inget av detta känns riktigt som något jag skulle vilja tonsätta.
Samt om hur oerhört coola dom är, slå på valfri rap artist, eller valfri outlaw country artist och du får höra hur dom aldrig någonsin har förlorat ett slagsmål i deras liv, om hur många hoes dom har, och liknande löjliga saker.
Ringde vårdcentralen då läkaren förra veckan sa att jag skulle göra det om jag fortfarande hade problem, igår ringde de och sa att jag bör boka in en ny tid för nya prover (har ev nån slags lunginflammation).
Så när jag ringer idag, får jag först inte boka tid.. pga att jag tog det senaste besöket på faktura (hade glömt plånboken och de kunde då rakt inte vänta med betalningen tills jag varit hem å hämtat) och de inte såg om den var betald än. Deras "policy" är så. Dessutom hade de jätteont om tider.
Alltså, en EN vecka gammal faktura.. förfallodatum 20/9. Som ÄR betald. Störtlöjligt! Tills slut kom kärringen fram till att jag får komma om jag skrev ut kvitto på att den var betald. Dessutom skulle hon envisas med att säga att "det går så mkt nu, ditt immunförsvar är nog lågt efter alla penicillinkurer" och fråga om jag verkligen skulle träffa läkare trots att läkaren noterat att han ville det i min journal.
Måste kolla hur jag byter vårdcentral, de är rena puckon.. 3 penicillinkurer, 4 olika läkarbesök, ett besök hos ssk, den sista penicillinkuren kom till efter att hon träffat läkaren, sen när jag hämtat ut å pillrat i mig ett piller ringer de mig men jag hinner inte svara.. Jag ringer upp, då har det just hunnit passera kontorstid och de kan inte lämna ut vad de ville utöver att de vill att jag kommer när de öppnar nästa dag. Vilket jag gör, bara för att läkaren ska kunna säga "jaha, du hann börja med kuren.. då kan jag inte ta de prover jag tänkt, hör av dig om du fortfarande har besvär om en vecka".
Vilket jag har, vilket jag gör, skit jag får - betala för det lär jag ju också. Kontant. Är uppe i 2 k i mediciner och besök på vårdcentralen, sen tillkommer ju inkomstbortfall pga sjuk.
VÄRDELÖÖST.
Men gå till någon annan vårdcentral/läkare istället då. Svårare än så är det inte.
mina skääämt är så tråkiga
Grejen är det att du skämtar på fel sätt om fel saker Det finns vissa "moments" då det är så perfekt att slänga av en dryg kommentar/skämta om det som sagts. Detta var inte ett sådant