Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-11, 08:37   #31711
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är det nog ingen bra idé att skriva ut ditt profilnamn här, skicka det till whitefolks i pm istället
+1 på den, va lite försiktiga... det finns bra med skummisar och fakeprofiler på kolo med, även om det är ett "varmt forum" med många härliga människor.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 08:37   #31712
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Hade jag skrivit "var dig själv" så hade jag fått mobben på mig. Tycker själv inte att det finns några kardinalfel utöver just riktiga övertramp. Det är väl snarare om en killer är för "smidig" som man anar ugglor i mossen.. Men överlag så är det ju trevligt om man är genuint intresserad av att lära känna snarare än att själv få bekräftelse. Men även det kanske faller under "ej normal"?
Att "försöka vara" kan ju ofta vara det som sabbar det hela. Istället för att bara gå dit utan en tanke på att bete sig på ett speciellt sätt

edit: ok det var faktiskt bra råd på "hur man ska vara" av skuggan :p
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2013-05-11 klockan 08:39.
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 08:37   #31713
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
..Jag tänkte nog mer "normala" fallgropar, som

"prata inte nonstop, utan lyssna lika mycket som du pratar själv"
"prata inte enbart om dig själv, utan va nyfiken på den andre med"
"prata inte enbart om dina ex"
"tänk på att väldigt mycket prat om det som är dåligt/inte har fungerat i livet kan få dig att framstå som bitter/negativ" .. osv
Någon som förstod vad jag frågade efter..
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 08:48   #31714
Duran
A staunch character

Durans avatar

Reg.datum: May 2011
@ Vemsomhelst som fortfarande diskuterar betalning på date

Jag skulle på en första date för ganska många år sen. Mina manliga kollegor sa att jag absolut skulle se till att han betalade eftersom han varit den som bjudit ut mig. Till en början var jag tveksam men lät mig till slut övertalas. När notan kom så gjorde jag ingen ansats till att ta den, utan lät honom betala.

Fy fan vad jag skämdes. Än idag skäms jag när jag tänker på det. Han var en fattig student och vi gick inte ens på fler träffar sen. Jag kommer aldrig någonsin att göra om det. Om någon insisterar på att betala så ger jag ibland med mig om han har bättre ekonomi än jag eller om jag kommer få tillfälle att bjuda igen, men jag kommer aldrig att utgå ifrån att någon annan ska betala för mig. Och nej, jag känner mig inte alls tvungen till att ha intimt samröre bara för att någon bjudit på något. Bjuder man så bjuder man, då ska det vara gratis!
Duran är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 08:52   #31715
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
@ Vemsomhelst som fortfarande diskuterar betalning på date

Jag skulle på en första date för ganska många år sen. Mina manliga kollegor sa att jag absolut skulle se till att han betalade eftersom han varit den som bjudit ut mig. Till en början var jag tveksam men lät mig till slut övertalas. När notan kom så gjorde jag ingen ansats till att ta den, utan lät honom betala.

Fy fan vad jag skämdes. Än idag skäms jag när jag tänker på det. Han var en fattig student och vi gick inte ens på fler träffar sen. Jag kommer aldrig någonsin att göra om det. Om någon insisterar på att betala så ger jag ibland med mig om han har bättre ekonomi än jag eller om jag kommer få tillfälle att bjuda igen, men jag kommer aldrig att utgå ifrån att någon annan ska betala för mig. Och nej, jag känner mig inte alls tvungen till att ha intimt samröre bara för att någon bjudit på något. Bjuder man så bjuder man, då ska det vara gratis!
Bra inlägg. Tack
Carnes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 09:08   #31716
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
PÅ HP är kompis (vänskap) mer one night stand / KK..
Hade skrivit ut att om man var intresserad av ngt vid sidan om el ons så fick man klicka vidare, men tog bort det - tror faktiskt efter tips av Skuggan..? Kan minnas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Skumläste ditt inlägg, missade det viktiga. Antog att du köpte grisen i säcken när du dejtade.

Är din definition av ''kär'' när du inte kan ''låta bli längre''. Om så, är det inte lätt att ta fel på erotiska känslor och kärlek?
Nej, det är inte min definition. Att jag inte gärna ha sex tidigt är ju just för att inte ta fel på erotiska känslor o kärlek. =)

När man "inte kan låta bli längre" så indikerar det intresse för personen. Känner mig själv såpass bra att att jag känner igen om jag bara är fysiskt sugen, det underlättas ju av att inte ha sex med folk man inte lärt känna.

Citat:
..Jag tänkte nog mer "normala" fallgropar, som

"prata inte nonstop, utan lyssna lika mycket som du pratar själv"
"prata inte enbart om dig själv, utan va nyfiken på den andre med"
"prata inte enbart om dina ex"
"tänk på att väldigt mycket prat om det som är dåligt/inte har fungerat i livet kan få dig att framstå som bitter/negativ" .. osv
Fast det är ju som sagt generella regler, tycker inte de är skrivna i sten. Fast det där att båda vet ungefär lika mkt om varandra efter 1-2 dejter kan ju vara ett bra kännetecken.

Tex så tyckte jag min senaste date just gav relevant info och jag fick ökad förståelse när han berättade om sånt som inte fungerat i livet och mamman till hans barn. För att han skulle förstå varför jag inte gärna ville gå på date till att börja med så var jag ärlig och sa att jag hämtade mig efter ett jobbigt avslut efter en relation, när han frågade varför det var jobbigt svarade jag.

Faktiskt, som en liten knorr - skulle man kunna tro att jag en förkärlek för killar som varit mobbade tidigt i åren. Dvs de som rest sig och har en ödmjukhet och värme man inte finner hos dem som inte lärt sig att det är något man måste förtjäna och värna om. Dessutom så är det ofta dem som sticker ut och är sig själva som råkar ut för "äldre killar som inte är så snälla med en" (som dejten uttryckte det, helt utan martyrskap utan det var bara konstaterande). Dvs personer som kanske inte är sådär supersmidiga inledningsvis och jag tycker det är attraktivt.

Citat:
+1 på den, va lite försiktiga... det finns bra med skummisar och fakeprofiler på kolo med, även om det är ett "varmt forum" med många härliga människor.
Jag har faktiskt låtit WF få mitt lösen på hp, det kändes ungfär lika delar vågat/dumt/omoraliskt/värdefullt. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Att "försöka vara" kan ju ofta vara det som sabbar det hela. Istället för att bara gå dit utan en tanke på att bete sig på ett speciellt sätt

edit: ok det var faktiskt bra råd på "hur man ska vara" av skuggan :p
Jo, men de råden sker ju automatiskt om man går dit med "genuint intresse att lära känna ngn snarare än söka bekräftelse".

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Någon som förstod vad jag frågade efter.. ; )
Jag förstod ju, men har ju inga såna "regler" utöver det jag skrev.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 09:12   #31717
Carnes
Banned User

Citat:
Nej, det är inte min definition. Att jag inte gärna ha sex tidigt är ju just för att inte ta fel på erotiska känslor o kärlek. =)

När man "inte kan låta bli längre" så indikerar det intresse för personen. Känner mig själv såpass bra att att jag känner igen om jag bara är fysiskt sugen, det underlättas ju av att inte ha sex med folk man inte lärt känna.

Då är jag med
Gammal 2013-05-11, 09:14   #31718
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Jag förstod ju, men har ju inga såna "regler" utöver det jag skrev.
Men vad är uppskattat då? Klassiker som "var dig själv" "var ärlig" men hur får man den andra parten känna sig lite speciell om man nu själv känner sig intresserad?
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 09:27   #31719
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
ja eller att de tar det som en förolämpning, jag var tillsammans, tillsammans med en kille, och efter en tid kan man ju tänka sig att man nu får betala också, man är ju ett par, men det blev ett jäkla liv om att jag just förolämpat honom och han pratade inte med mig på 2 hela dagar efter det

Han kanske hade blivit uppfostrad så.? Finns ju många killar som vill köpa sig till kärleken också genom att betala allting, bjuda, köpa presenter osv.

Citat:
Fast som sagt; det där löser man lätt med ett smile och "jag LOVAR att du får bjuda igen ordentligt om vi ses igen! ". Dock kan det vara svårt, men som sagt - det kan vara en hint om just "en otålig skör manlighet". Iaf var det det den gången jag inte lyckades få stå för fiolerna, borde ha tackat för mig och skippat date:n istället men det är lätt att vara efterklok.

Så mitt tips är att inte försöka, lämna öppet för något annat utan att vänligt vara bestämd helt enkelt.
Alltså man behöver ju inte stå å dividera om vem som betalar så på första träffen.. vill han betala så fine. man kan ju bjuda tillbaka nästa gång om det blir nått.
Gammal 2013-05-11, 09:44   #31720
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
jo du är klart mycket trevligare tyvärr har inga killar i din stil kontaktat dig, bara galningar, eller jo två av ??? har varit roliga iaf

Och jag som tyckte jag valde en väldigt oskyldig bild, mer snäll flicka en galen puma
Jag har en kille där som fått för sig att jag ska bli hans. Han har varit inne på min sida 23 gånger nu mailar ungefär 1 mail varje dag. Igår fick jag två mail där han skrev att "jag måste ge honom en chans eftersom jag är kvinnan i hans liv". nästa mail var "jag vill att du ska bli min tjej!" ungefär så han skriver hela tiden. "bli min" "du är så fin att man blir gråtfärdig" "snälla, svara"

sen har vi en som kallar sig m*****en. han lämnar ut nummer hela tiden och frågar om sex. Jag anmälde honom och dom ska hålla koll på killen. han maila två gånger igen. antar att han inte riktigt vet vilka han mailar.

men de finns ju säkert bra killar om man letar.. tyvärr verkar dom flesta man pratat med vara så extremt desperata. svarar man inte på ett mail inom en dag så är dom å kollar om man varit online. har man varit det och inte skrivit tillbaka så skriver dom ett mail och undrar varför man inte svarar.
Gammal 2013-05-11, 09:47   #31721
Carnes
Banned User

haha dejtingsidor alltså.. Not even once. Vad hände med att jaga ute på stan, tjejer? Jag tycker inte ni ska bli så förvånade att dom äckligaste killarna gömmer sig bakom datorer:>

Senast redigerad av Carnes den 2013-05-11 klockan 09:51.
Gammal 2013-05-11, 10:01   #31722
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
haha dejtingsidor alltså.. Not even once. Vad hände med att jaga ute på stan, tjejer? Jag tycker inte ni ska bli så förvånade att dom äckligaste killarna gömmer sig bakom datorer:>
Dom springer väl runt på stan också?
Gammal 2013-05-11, 10:08   #31723
Carnes
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Dom springer väl runt på stan också?
Absolut. Men tror dom värsta gömmer sig bakom en dator. Är det inte nervigt att bygga upp en internetrelation och sen träffas? Sure jag har väl snackat ihop mig med folk på facebook, men då har jag blivit addad av folk som jag delar kompisar med osv.

Jag skulle aldrig få för mig att bli medlem på en dejtingsida. Det är roligt att jaga på stan. Se en attraktiv hona, gå fram med din presentation och se resultaten. Fast samtidigt vet jag ju hur ni damer bli behandlade av stjärtiga killar på krogen, så det är inte spec konstigt att ni kör dejtingsidor och kan välja ut bra killar.

Jag personligen störs inte av när gaykillar/oattraktiva tjejer går på mig, jag borstar av det.

My 2 cents givetvis.

Senast redigerad av Carnes den 2013-05-11 klockan 10:10.
Gammal 2013-05-11, 10:18   #31724
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Min egen erfrenhet av interdejting var att det i början smekte egot lite sådär skönt. En del flirtar och mail jag kunde kamma hem graits, och spammade jag själv iväg mail fick jag lite svar. Därifrån till att ens träffas däremot... Jag har träffat två tjejer över nätet, varav EN från en dejtingsida.

Bra tjejer förvisso, men ett sällsynt ineffektivt sätt att träffa någon på.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-11, 10:24   #31725
alikiss
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Beror väl på vad du menar med stan men det är ju inte nödvändigtvis så att full kille är bättre än en nykter, eller under andra omständigheter att någon som super ner sig och går på krogen regelbundet är bättre än en nykterist.

Match.coms TV-reklam säger ju att de flesta träffas genom nätdejting nu eller hur det är, å andra sidan vill de väl framstå som gratis också.
alikiss är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:12.