Kvällens träningspass:
Mål: Trycka skiten ur benen, öka i knäböj o testa lite chins
Muskelgrupp: Ben o biceps (sekundärt lite chins)
Motivation: Skryter om träningen på jobbet var dag, är den ende som tränar seriöst på avdelningen (100 pers!). Ska visa de jävlarna!!!
BEN:
Knäböj i smith med bälte:
1 set [6 x 50kg]
1 set [6 x 65kg]
1 set [8 x 65kg]
+1 set ökning på 65, höja sig nästa gång! lätt!
Plan sittandes/vågrät benpress (fötterna lite isär + högt):
2 set [6 x 100kg]
1 set [6 x 110kg]
1 set [6 x 120kg]
+10kg ökning o PB på 120kg! inte lika lätt.. heh...
Stående vadpress i maskin:
1 set [6 x 180kg]
2 set [6 x 220kg]
+20kg ökning o PB på 220kg! aaaj vad vaderna gör ont o smiska
Sittandes benspark:
1 set [6 x 50kg]
1 set [6 x 60kg]
1 set [6 x 65kg]
lätt!? wtf?!?!
BICEPS:
Chinstest:
4st med egen kroppsvikt
(bensprattel, svordomar o "hängasigilianenteknik")
Alternerande hantelcurl i lutande bänk (reps per arm):
1 set [6 x 12kg]
2 set [6 x 15kg]
seegt
Stångcurl i cable cross:
1 set [6 x 50kg]
2 set [6 x 55kg]
+1 set ökning på 55kg!
Preacher curls:
3 set [6 x 50kg]
pump, pump, pump!
SUMMERING:
¤ Min 5'e månad nu med styrketräning. Knäböj måste jag öva teknik i, det typ knakar o sprakar o har sig i min nacke o rygg då jag böjer. Känns som stången påfrestar på hela min j-a ryggrad. Klämmer 70 nästa gång, heyhoh to hundred we go!
¤ Benpressen känns förjävligt tung, skumma vikter.. men jag har liksom bara 3 plattor kvar, sedan har jag maxat maskinen.. weird.
¤ Chins var skumt, måste öva teknik där... såg ut som en grobian på väg upp efter en bananklase typ...
¤ Biceps o alternerande hantelcurl är fanemig den tråkigaste övningen någonsin uppfunnen. Jag kämpar o kämpar men kan inte öka vikt. Dessutom får jag inte riktigt plats med hantlarna för att kunna lyfta rakt. Får bli concentration curls istället hädanefter, då lyfter jag bicepsen rakt hela rörelsebanan. Go pump efter preachercurlsen iaf, min favoritövning!!
¤ Kvällens chock var benspark, undrar om det inte var PB där också. Har aldrig känts så lätt tidigare som nu, kändes som om jag hade kunnat gå upp på 80kg utan problem. Gott pass, payback för igår!