2013-05-03, 22:11
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
+1 på Lellan
När blir det pizza och öl då? Är Duvel trappist? har dålig koll. Belgisk öl brukar vara god iaf.
|
Duvel är belgiskt gott, absolut godkänt!
Ok; här kommer the awkvardness; jag fyller år imorrn, brukar alltid fira födelsedag ensam. Men det är uberskämmigt - folk lider då - så jag halvljuger att jag "åker bort". Planen är att åka bort med mig själv till någon ort, tänkte mig Arboga el Bålsta (=tillräckligt långt för att vara borta, tillräckligt nära för att slippa bry mig om var jag är). Bålsta är väl lite sthm, jag har med en chimay jag tänkte dricka ihop med en blåbärssmoothie och gå i lite skog. Bålsta har dessutom landets bästa pizza; på "Vina del mar" finns en stark "el gringo" pizza. Pma om du hakar på!
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det är inte ofta jag håller med dig, men här måste jag plusetta. Kolo är inte heller ett paralellt universum. Det är bara lite lättare att berätta för hedjlöst snygga människor att de är hejdlöst snygga, eller för den delen utdela förolämpningar. Jag brukar för egen del alldeles för sällan berätta det när jag träffar en hejdlöst snygg tjej.
Sen blir väl utseendet mer "tillgängligt" om det inte finns någon mur, vilket många snygga tjejer utvecklat. Det är bra, men lite tråkigt att Lellan själv tycks ovetandes om det.
|
Alltså, jag vill ju att det ska vara sant, men samtidigt så får det du skriver där mig att aldrig vilja träffa dig irl. Liksom "håll kvar den där bilden"..
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
... fast vi pratade väl för inte sååååå länge sedan om ett scenario där du inte var så pigg på att träffa o umgås med en vän, men mådde hur fint som helst efteråt och var glad att du faktiskt gjorde det ändå?
|
Men det är ju för att Madame är allmänt underbar. Hon är exeptionell, även när jag beter mig som ett knippe dåligheter ler hon överseende och har det. (överseende, löve). Men obehaget innan var ändå värre än mysigheten under tiden, fast ändå värt, om ngn förstår - jag hoppas att man kan det.
Iom att jag träffar henne så sällan känns det lite synd att göra det när man är under isen.
|
|
|
2013-05-03, 22:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Oj vad jag egentligen skulle vilja men är livsrädd.
Angående vad Yes skrev så är det sant Lellan, deal with it
Sista punkten.. de flesta människor är rätt bra ändå (och det här är JAG som säger det).
|
|
|
2013-05-03, 22:19
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Oj vad jag egentligen skulle vilja men är livsrädd.
Angående vad Yes skrev så är det sant Lellan, deal with it
Sista punkten.. de flesta människor är rätt bra ändå (och det här är JAG som säger det).
|
Pm:ar dig mitt nummer, gör som du känner.  Är inte så skräckinjagande, men kan också bli nervös, men vi kan nog ha överseende med nervositet tycker jag.
|
|
|
2013-05-03, 22:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Alltså, jag vill ju att det ska vara sant, men samtidigt så får det du skriver där mig att aldrig vilja träffa dig irl. Liksom "håll kvar den där bilden"..
|
Haha, det får mig att vilja träffa dig ännu mer: "Är hon onaturligt fotogenisk och ser ut som en häxa, eller vad är det frågan om?".
Vet du vad... den där öl med Krampus träffen måste styras upp under sommaren. Din närvaro är obligatorisk. Sen kan jag berätta hur det ligger till. Förutsatt att hjärtat inte stannar och jag dör på fläcken, men det problemet har jag inte haft på länge.
|
|
|
2013-05-03, 22:24
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
jag har med en chimay jag tänkte dricka ihop med en blåbärssmoothie och gå i lite skog.
|
Hahah stop vänta nu! Vad är detta, öl + blåbärssmoothie?
Vad har jag missat, sorry för ot men
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2013-05-03, 22:33
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Haha, det får mig att vilja träffa dig ännu mer: "Är hon onaturligt fotogenisk och ser ut som en häxa, eller vad är det frågan om?".
Vet du vad... den där öl med Krampus träffen måste styras upp under sommaren. Din närvaro är obligatorisk. Sen kan jag berätta hur det ligger till. Förutsatt att hjärtat inte stannar och jag dör på fläcken, men det problemet har jag inte haft på länge.
|
När jag blir blyg ler jag hårt och stirrar, känner jag mig lång försöker jag vika ihop kroppen och inte synas - tills jag kommer på mig själv med att det ju inte går - och sträcker på mig. Inbillar mig att jag ser bättre ut med tiden, då jag sällan orkar hålla på och "blyghets-tixa" någon längre stund.
Men tror mig tillhöra minoriteten som passar bättre på stillbild än irl. Om du undrar över vad jag menar med att min kropp avslöjar mina känslor rätt bra kan du titta på den här och garva http://www.youtube.com/watch?v=ohe6M3lAgpg
Lite sådär kan jag vara. Tokstel, tills jag känner acceptans (eller som där - pepp!) och då jeflar..
Har ärvt det efter min pappa, man ser vad vi tänker/känner med hela kroppen. Är jag medveten om det kan jag lyckas lokalisera tex nervositeten till att ha handen i fickan och nypa mig i benet för att slippa fippla runt (sätta upp håret, släppa ut det igen, lyfta ögonbrynen, bita mig i läppen, sucka, "hmm:a"). Tja, en massa sånt som gör att man inte uppfattas som snygg helt enkelt.
Men andra gånger, om jag mår bra, så kan jag inte dölja det och riktigt "myser" och känner mig glad och avslappnad - då kan jag bli full i skratt åt andra hållet "haha, folk tror att jag är snygg för att jag beter mig som om jag inte behöver skämmas för mig, lol". Då är det lite sådär som Lasse Åberg säger "Om man går fort och ler hinner ingen se att man egentligen är ful!" :P
Kroppspråk gör sjuuuukt mkt för hur man uppfattas, tex så tenderar jag att ha stelt tråkigt kroppspråk på jobbet för att när det är mer "off the air" bli helt sprallig.
Tror inte jag är den enda som funkar så.
Senast redigerad av Lellan den 2013-05-03 klockan 22:34.
|
|
|
2013-05-03, 22:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Det är dock mkt charmigare med folk som faktiskt är vackra men inte "vet om det" som du Lellan än vice versa.
|
|
|
2013-05-03, 22:36
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Hahah stop vänta nu! Vad är detta, öl + blåbärssmoothie?
Vad har jag missat, sorry för ot men 
|
Tja, det är gott? Och praktiskt på resande fot... man mixar blåbär med den dagliga kesellan, jag tänker även ha i lite proviva aprikos el nektarin el vad det är. Och veteöl brukar funka bra med frukt tycker jag av ngn anledning. Middag=öl (ev pizza om jag får sällskap då), efterrätt=smoothie. Eller en mix.
|
|
|
2013-05-03, 22:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Hur gör man för att bli social i situationer där man inte riktigt känner sig hemma? I normala fall är jag när jag känner mig hemma är jag världens mest sociala person, men så fort det är något nytt ställe eller nytt folk fryser min hjärna sig :/
|
|
|
2013-05-03, 22:40
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Tja, det är gott? Och praktiskt på resande fot... man mixar blåbär med den dagliga kesellan, jag tänker även ha i lite proviva aprikos el nektarin el vad det är. Och veteöl brukar funka bra med frukt tycker jag av ngn anledning. Middag=öl (ev pizza om jag får sällskap då), efterrätt=smoothie. Eller en mix.
|
Jaja ok, trodde du drack det ihop lixm.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2013-05-03, 22:42
|
|
Gömd
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Hur gör man för att bli social i situationer där man inte riktigt känner sig hemma? I normala fall är jag när jag känner mig hemma är jag världens mest sociala person, men så fort det är något nytt ställe eller nytt folk fryser min hjärna sig :/
|
Universums existens är helt jävla absurt. Vad betyder detta? Jo, livet är sjukt absurt det med. Ta inte saker seriöst, snacka och ta för dig i sociala sammanhang oavsett vart. Skämmer du ut dig? Ja, vad spelar det för roll om 100 år.
|
|
|
2013-05-03, 22:43
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hidden
Universums existens är helt jävla absurt. Vad betyder detta? Jo, livet är sjukt absurt det med. Ta inte saker seriöst, snacka och ta för dig i sociala sammanhang oavsett vart. Skämmer du ut dig? Ja, vad spelar det för roll om 100 år.
|
Jag skäms inte för något alls någonsin  Men jag vet inte riktigt allt bara fryser sig och jag blir extremt självmedveten, fattar själv inte varför...
|
|
|
2013-05-03, 22:45
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Jaja ok, trodde du drack det ihop lixm.
|
Sry to disappoint.
Citat:
Jag skäms inte för något alls någonsin  Men jag vet inte riktigt allt bara fryser sig och jag blir extremt självmedveten, fattar själv inte varför...
|
Gick hos en döäcklig obehaglig överläkaren inom psykiatrin och nämnde det du skriver för honom. Hans tips var att totalfokusera på en annan person, "ta in" hela personen - vips glömmer man sig själv, bra frågor kommer av ren nyfikenhet osv. Han må ha varit obehaglig men tipset var bra.
|
|
|
2013-05-03, 22:46
|
|
Gömd
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
|
Jag "lider" av samma sak som du. Men det jag har upptäckt på senare tid är att om personerna jag hänger med inte är intressanta eller inte har samma intressen, så går det fan i mig inte att snacka med dem. Jag tål inte kallprat så mycket... Jag orkar inte låtsas vara intresserad av deras jobb om det inte är intressant. Värst är när man träffar nytt folk, särskilt med oss yngre personer, så börjar man diskutera utbildningar, jobb, vart man gått i skola and so on. Sånt blir så jävla tråkigt. Kanske därför du inte snackar? Man klickar helt enkelt inte, och det är svårt att bara göra det.
Lösning när man ändå hamnar i dessa situationer:
Försök snacka OM den andra. Låtsas intressera dig om folket och snacka inte så mycket om dig själv så brukar det lösa sig
Senast redigerad av hidden den 2013-05-03 klockan 22:47.
|
|
|
2013-05-03, 22:51
|
|
Banned User
|
Citat:
Sry to disappoint.
Gick hos en döäcklig obehaglig överläkaren inom psykiatrin och nämnde det du skriver för honom. Hans tips var att totalfokusera på en annan person, "ta in" hela personen - vips glömmer man sig själv, bra frågor kommer av ren nyfikenhet osv. Han må ha varit obehaglig men tipset var bra. 
|
Låter intressant, ska pröva
Citat:
Ursprungligen postat av hidden
Jag "lider" av samma sak som du. Men det jag har upptäckt på senare tid är att om personerna jag hänger med inte är intressanta eller inte har samma intressen, så går det fan i mig inte att snacka med dem. Jag tål inte kallprat så mycket... Jag orkar inte låtsas vara intresserad av deras jobb om det inte är intressant. Värst är när man träffar nytt folk, särskilt med oss yngre personer, så börjar man diskutera utbildningar, jobb, vart man gått i skola and so on. Sånt blir så jävla tråkigt. Kanske därför du inte snackar? Man klickar helt enkelt inte, och det är svårt att bara göra det.
Lösning när man ändå hamnar i dessa situationer:
Försök snacka OM den andra. Låtsas intressera dig om folket och snacka inte så mycket om dig själv så brukar det lösa sig 
|
Lite ja, men antar att det löser sig med tiden. Ska försöka utsätta mig för nytt folk och nya miljöer oftare.
Ett till problem jag har är att jag INTE kan fästa min blick, vilket gör att folk tycker det är konstigt att prata med mig. Och det förvärras enormt vid stela situationer och blicken liksom flyger fram och tillbaka i nervositet  Någon som upplevt liknande?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.
|

|