Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-03, 17:17   #31261
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Det handlar om både och givetvis, miljö och biologi. Avfärda inget du inte kan något om.

Det är för övrigt inte mina hormonteorier utan biologiska skillnader mellan män och kvinnor i stresstålighet- och sårbarhet. Att du inte kan se att det spelar en väsentlig roll i sammanhanget, får stå för dig.

Senast redigerad av tjing den 2013-05-03 klockan 17:19.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 17:18   #31262
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg

Har min tystnad räddat mig? Vågar man hoppas på en fattad vink, och ett bra upplägg för förtydligande när vi ses tro..? Det kliar i fingrarna att svara ngt, känns lite ohyfsat att inte göra det, men han har ju rundat av och svara = upprätthålla. Har jag förstått?

*wax on, wax off*
Men alltså, han har klivit över alla gränser både för din integritet och er arbetsrelation inte en utan ett flertal gånger, och nu smsar han om testo, rovdjur och att "ta hand om sig själv" och du är rädd att verka ohyfsad om du inte svarar på hans sms? På riktigt? Skärp dig och ha lite stake nu. Det är han som är den slemmiga ohyfsade, inte du.

Ffs.
Gammal 2013-05-03, 17:19   #31263
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Men alltså, han har klivit över alla gränser både för din integritet och er arbetsrelation inte en utan ett flertal gånger, och nu smsar han om testo, rovdjur och att "ta hand om sig själv" och du är rädd att verka ohyfsad om du inte svarar på hans sms? På riktigt? Skärp dig och ha lite stake nu. Det är han som är den slemmiga ohyfsade, inte du.

Ffs.
Hej Mini.

+1
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 17:20   #31264
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Det handlar om både och givetvis, miljö och biologi. Avfärda inget du inte kan något om.
Va?

Jag påpekade att jag tror att det kommer in på ett helt annat stadium, mycket tidigare i förhållandebiten och att det har mer betydelse. Lite som att man (kanske) skulle teoretiskt kunna visa att tjejer gillar rosa mer pga hormoner men den största anledningen är att vi pressar på de rosa saker.
Gammal 2013-05-03, 17:26   #31265
tjing
Banned User

Du pratar mer kontextuellt hör jag. Jag talar om basala skillnader, som kan ge olika uttryck baserade på en mängd andra modifierande faktorer.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 17:26   #31266
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Det är för övrigt inte mina hormonteorier utan biologiska skillnader mellan män och kvinnor i stresstålighet- och sårbarhet. Att du inte kan se att det spelar en väsentlig roll i sammanhanget, får stå för dig.
Eftersom du håller på och redigerar..

Jag säger inte att det itne spelar en roll eller kanske till och med en väsentlig roll i hur vi upplever stress osv men jag tror inte det är största faktorn till hur vi sedan väljer att agera på det.

Din förklaring visar ju enbart varför kvinnor kanske skulle ha större problem men de visar ju inte varför vi skulle acceptera beteendet.
Gammal 2013-05-03, 17:28   #31267
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

Ffs.
+1! Du (dvs Lellan) hade aldrig accepterat det där ifrån en klient, och det spelar ingen roll att du (dvs Lellan) gillar killen (sluta med det!), be honom lägga av.

Här är ett färdigt sms-svar du kan bemöda dig med att skicka till honom.

Sluta för faaaaan att hålla på. Jag är inte intresserad! Du är obehaglig och jobbig! Lägg ner, ge upp, sluta, ge fan i det, lägg av!

(Inga smileys i sms:et heller, bara kopiera rätt av.)
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 17:29   #31268
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Du pratar mer kontextuellt hör jag. Jag talar om basala skillnader, som kan ge olika uttryck baserade på en mängd andra modifierande faktorer.
Ja och jag tror att det ligger tidigare i kedjan, i skillnaden för drift för sex och vad som accepteras för att uppnå detta.
Gammal 2013-05-03, 17:35   #31269
tjing
Banned User

Ja men då pratar vi helt enkelt om lite olika saker.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 17:44   #31270
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag är hennes kille;D Och berättade att jag inte gillar't. Och dumpade inte^^
Hur ska jag veta vilka koloiter som är ihop? Ja, det stod i det hon skrev att hon inte blivit dumpad, fick däremot uppfattningen att sådant har hänt henne, varför jag expanderade på det hon skrivit. Att hon inte blev dumpad av dig gör ju inte frågan mindre relevant.

F.ö. verkar jag vara paria på brädan då min undran tidigare gått helt unnoticed.
Gammal 2013-05-03, 17:57   #31271
tjing
Banned User

Jag är tillsammans med Lellan, men det är ingen som vet om det än
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 18:02   #31272
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Inte ens hon vet om det antar jag?
Gammal 2013-05-03, 18:46   #31273
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
men alltså, han har klivit över alla gränser både för din integritet och er arbetsrelation inte en utan ett flertal gånger, och nu smsar han om testo, rovdjur och att "ta hand om sig själv" och du är rädd att verka ohyfsad om du inte svarar på hans sms? På riktigt? Skärp dig och ha lite stake nu. Det är han som är den slemmiga ohyfsade, inte du.

Ffs.
+1

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 19:15   #31274
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nej att säga mot behöver inte vara mer ärligt men du kan ju fråga dig vad man tjänar på att vara "mot någon" om man inte är ärlig. Någon som är "med dig" är det tydligt vad de tjänar på det. .
Tja, "tjänar" man så mkt oavsett? Baserar inte mitt "tycka om" på om jag stryks medhårs el inte (fortfarande inte säker på vad det är du syftar på).

Citat:
Bara för att man är mot någon så betyder det inte att man har rätt, men det är större chans att man uttrycker sin faktiska åsikt och ger den för att man faktiskt bryr sig om personen, speciellt om det nu finns risk att man förlorar goodwill hos den personen..
Det tror jag inte, det du säger går ju emot sig själv? Det är inte större sannolikhet att det är sant.. men det ÄR större sannolikhet att det är sant..? Eller?

Citat:
Jag t.ex. diskuterar och bråkar ju inte med dig för bråkandets skull utan av omtanke. Det jag säger är inte nödvändigtvis rätt men jag säger det med avsikt att jag tror att det kan komma dig till hjälp, sen om det gör det eller inte är en annan sak men avsikten är iaf god och främst riktiad mot dig. Skulle jag istället försöka vara så mycket medlöpare som möjligt så skulle jag inte göra det i syfte av omtankte om dig utan av omtanke för mig själv.
Fast du är lite cynisk. Det du säger färgas ju lite av att jag vet att du är lite sån, inte av att jag tror att du vill ditten el datten. Vad folk vill med mig är ganska irrelvant om jag inte vill samma..lr?

Du skulle ju inte få plocka "poäng" om du var medlöpare, det är väl hur träffande det du säger är som gör om jag tar till mig det (förutsatt en viss självkännedom)?

Citat:

Ffs.
Alltså; han menar inget om nåt fysiskt, jag vet inte varför men jag råkar ofta på personer som tänker att jag förstår deras flummiga tankar om godhet och ondska osv, han är en sådan, men jag ÄR inte så flummig som jag framstår. Så jag förstår inte riktigt de där djupa skogarna, vattnen. Det var därför jag fick filmen "Pan´s Labyrint" tex, han vill prata om och "utforska" såna saker - samspel, känslogrejs som jag.. tja, är för simpel för att förstå.

"Girls just wanna have fun". ;D

Men, ok, skärpning, stake. Är inte det vad jag presenterar när jag tar diskussionen med honom öga mot öga istället för att sms:a tillbaks hitan ditan?

Citat:
Hej Mini.

+1
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
+1! Du (dvs Lellan) hade aldrig accepterat det där ifrån en klient, och det spelar ingen roll att du (dvs Lellan) gillar killen (sluta med det!), be honom lägga av.

Här är ett färdigt sms-svar du kan bemöda dig med att skicka till honom.

Sluta för faaaaan att hålla på. Jag är inte intresserad! Du är obehaglig och jobbig! Lägg ner, ge upp, sluta, ge fan i det, lägg av!

(Inga smileys i sms:et heller, bara kopiera rätt av.)
Men: han VET att jag inte är intresserad, det är ju inte något sådant uppe för diskussion? Han vill utforska sina sidor, nåt mentalt humbojumbo jag fattar noll av och bemött med tystnad, och han är ändå övertygad om att jag förstår "för han ser det i min blick". Och då är jag "ok, whatever, men vi jobbar på nu så vi får det här klart". Men visst, jag skulle kunna korta det du skrev och syfta på att jag inte hänger med el vill delta i hans diskussioner om mörka krafter, djupa drifter, aggressioner osv som han nämner i sina mail (nu låter detta sjukare än vad det är, tror jag bestämt.. Aja, men flumtänk är det iaf, inte kropps-begär, om det är till ngn tröst.. och är det det så är det en del av det hela som han fått veta av mig inte är aktuellt på något sätt).

Citat:
Ohfan, tänk, det är visst massor jag inte vet..

Citat:
Inte ens hon vet om det antar jag?
Typ! =D

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
+1
Jaja, nu har jag nog sammanfattat slarvigt men faktum kvarstår att jag inte orkar ge gehör - men tar ett snack så får han hitta någon filosof som förstår allt det där, jag är inte rätt person hursomhelst.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-03, 19:18   #31275
tjing
Banned User

Jo det vet hon, men spelar bara svår. Det är ganska gulligt iofs.
tjing är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.