2011-01-11, 21:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Du äter för lite. Dessvärre ingen större förändring. Vikt och längd?
|
|
|
2011-01-11, 22:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Du äter för lite. Dessvärre ingen större förändring. Vikt och längd?
|
Alltid varit så, och när jag väl trycker i mig mycket ser magen för jävlig ut då den är helt uppsvullen, ser ju nästan gravid ut  Vägde 50-52 när jag började och nu 54 ungefär, är 170cm. Känner att jag behöver dra i mig mycket mer mat nu, så jag ska göra så gott jag kan för jag vill verkligen bygga och gå upp i vikt.
Så det är mindre förändring än det "bör" vara under tiden som jag tränat?
|
|
|
2011-01-11, 22:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ayn
Alltid varit så, och när jag väl trycker i mig mycket ser magen för jävlig ut då den är helt uppsvullen, ser ju nästan gravid ut  Vägde 50-52 när jag började och nu 54 ungefär, är 170cm. Känner att jag behöver dra i mig mycket mer mat nu, så jag ska göra så gott jag kan för jag vill verkligen bygga och gå upp i vikt.
|
Alla har vi olika förutsättningar och alla kan inte räkna med fantastiska resultat. Men för de allra flesta så kommer resultaten med tiden. Du väger extremt lite och det är inte konstigt att magen ser svullen ut när du trycker i dig mat, du har inget underhudsfett som döljer det.
Det går inte att sätta någon magisk gräns på hur det ska se ut efter en viss tid. Det beror på genetiska förutsättningar, typ av träning och matintag.
|
|
|
2011-01-11, 22:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
|
Sånt är väldigt individuellt, så det är svårt att säga.
Men det syns tydligt att du har ätit för lite, har du kört efter något schema?
Kör hårt med fortsatt träning!
|
|
|
2011-01-11, 22:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Alla har vi olika förutsättningar och alla kan inte räkna med fantastiska resultat. Men för de allra flesta så kommer resultaten med tiden. Du väger extremt lite och det är inte konstigt att magen ser svullen ut när du trycker i dig mat, du har inget underhudsfett som döljer det.
Det går inte att sätta någon magisk gräns på hur det ska se ut efter en viss tid. Det beror på genetiska förutsättningar, typ av träning och matintag.
|
Nej det har du rätt i, men jag antar att det bara är käka på så mycket jag pallar och fortsätta och träna och sen hoppas på det bästa?
Citat:
Ursprungligen postat av Brickhead
Sånt är väldigt individuellt, så det är svårt att säga.
Men det syns tydligt att du har ätit för lite, har du kört efter något schema?
Kör hårt med fortsatt träning!
|
Ja jag kör efter ett schema som en PT på gymmet har gjort till mig, funderar på att prova på ett nytt eller "går" det att köra på samma hur länge som hälst?
Tack för all hjälp, är inte så erfaren ang det här med gymmandet osv.
|
|
|
2011-01-11, 22:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej det har du rätt i, men jag antar att det bara är käka på så mycket jag pallar och fortsätta och träna och sen hoppas på det bästa?
Ja jag kör efter ett schema som en PT på gymmet har gjort till mig, funderar på att prova på ett nytt eller "går" det att köra på samma hur länge som hälst?
Tack för all hjälp, är inte så erfaren ang det här med gymmandet osv.
|
Käka mycket, mycket protein och kötta på gymmet!
Du kan nog köra på ditt schema om du bara inte tröttnar på det.
Annars kan du checka den här om du vill:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Att bli en erfaren gymmare tar många år
|
|
|
2011-01-11, 22:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
+1
Det är bra att du är ödmjuk inför dom svar du får, för ditt eget bästa.  Jag tycker mig se en ytterst liten skillnad på bilden, men tyvärr är nog kosten det som begränsar dig. En viktuppgång på två kilo under drygt 7 månader är tyvärr alldeles för lite, speciellt när du ändå väger väldigt lite. Det jag hade gjort om jag hade varit du är att se till att vågen rör sig uppåt och i den takten att du ser ungefär ett extra kilo efter varje månad. Så länge dina styrkeökningar inte står stilla så fungerar alltså allt som det ska.
Vad gäller schemat så kan du nog skrota det om du inte känner för att göra samma sak om och om igen, vilket du gjort i 7 månader. Finns gott om scheman här på brädan, se bara till att inkludera alla basövningar så ska det nog gå bra.
|
|
|
2011-01-11, 22:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ska köra på så gott jag kan  Tror faktiskt att jag får i mig ganska lite protein dock, får väl det mesta utav min gainer. Har du några tips så jag får i mig mer proteiner?
Tycker om mitt schema men det är väl någon enstaka grej som jag inte riktigt trivs med som jag tänkte byta ut, blir nog bra
Haha, jo fast vore ju kul om man fick lite resultat också!
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
+1
Det är bra att du är ödmjuk inför dom svar du får, för ditt eget bästa.  Jag tycker mig se en ytterst liten skillnad på bilden, men tyvärr är nog kosten det som begränsar dig. En viktuppgång på två kilo under drygt 7 månader är tyvärr alldeles för lite, speciellt när du ändå väger väldigt lite. Det jag hade gjort om jag hade varit du är att se till att vågen rör sig uppåt och i den takten att du ser ungefär ett extra kilo efter varje månad. Så länge dina styrkeökningar inte står stilla så fungerar alltså allt som det ska.
Vad gäller schemat så kan du nog skrota det om du inte känner för att göra samma sak om och om igen, vilket du gjort i 7 månader. Finns gott om scheman här på brädan, se bara till att inkludera alla basövningar så ska det nog gå bra. 
|
Jo jag saer knappt någon skillnad heller tråkigt nog, ska verkligen ta tag i min kost och viktuppgången nu en gång för alla. Skulle vara riktigt tacksam om någon har lust att skriva eran kost eller dyl så jag får lite koll på vad ni äter osv. Styrkeökningen har ökat, fast det har stått stilla i en månad nu ungefär.
Eller iofs, jag har haft två scheman och det här fick jag för kanske 3-4 månader sedan. Hmm, ska ta och kontakta en PT på gymmet och snacka med honom så vi kan få ihop ett nytt schyst schema och även prata med honom om kost osv.
Tack än en gång för all hjälp, uppskattas enormt.
Senast redigerad av Ayn den 2011-01-11 klockan 22:30.
|
|
|
2011-01-12, 18:14
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ska köra på så gott jag kan  Tror faktiskt att jag får i mig ganska lite protein dock, får väl det mesta utav min gainer. Har du några tips så jag får i mig mer proteiner?
Tycker om mitt schema men det är väl någon enstaka grej som jag inte riktigt trivs med som jag tänkte byta ut, blir nog bra
|
Vill inte gå alltför mycket offtopic, men här kan du se vad andra har ätit:
http://kolozzeum.com/forum/showthrea...hlight=vad+har
Tips är, keso, kvarg, kyckling, kött, ägg o fisk.
Drick mycket röd mjölk om gillar det också , mycket kcal och protein.
Roligt att hjälpa till
Kan tillägga att jag också har varit så smal, ca 2 års sen!
Senast redigerad av Brickhead den 2011-01-12 klockan 18:17.
|
|
|
2011-01-13, 14:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
En liten jämförelse! Planen är att 13-14kg till ska bort!
Senast redigerad av JojjeG den 2011-01-13 klockan 14:49.
Anledning: Optiljus
|
|
|
2011-01-13, 14:46
|
|
|
böjinator
Reg.datum: Jul 2010
|
Citat:
Eller iofs, jag har haft två scheman och det här fick jag för kanske 3-4 månader sedan. Hmm, ska ta och kontakta en PT på gymmet och snacka med honom så vi kan få ihop ett nytt schyst schema och även prata med honom om kost osv.
|
Tips: lita inte allt för mycket på PTs, de har i vissa fall inte särskilt bra koll. Lyssna på vad han/hon säger men kolla upp det sen. Sen skulle du kunna leta efter ett schema här på kolo, det finns gott om bra scheman att träna efter.
|
|
|
2011-01-13, 14:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Jo jag saer knappt någon skillnad heller tråkigt nog, ska verkligen ta tag i min kost och viktuppgången nu en gång för alla. Skulle vara riktigt tacksam om någon har lust att skriva eran kost eller dyl så jag får lite koll på vad ni äter osv. Styrkeökningen har ökat, fast det har stått stilla i en månad nu ungefär.
Tack än en gång för all hjälp, uppskattas enormt.
|
Vet inte riktigt hur du äter nu, mera exakt. Men tror att det skulle bli en bra början att, som många skrev, trycka i dig mycket protein och sedan så mycket mat som det bara går, plus lite till
|
|
|
2011-01-13, 16:50
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Vill inte gå alltför mycket offtopic, men här kan du se vad andra har ätit:
http://kolozzeum.com/forum/showthrea...hlight=vad+har
Tips är, keso, kvarg, kyckling, kött, ägg o fisk.
Drick mycket röd mjölk om gillar det också , mycket kcal och protein.
Roligt att hjälpa till
Kan tillägga att jag också har varit så smal, ca 2 års sen!
|
Tack så mycket, ska ta en titt för att få lite koll!
Börjat käka mycket ägg och fisk nu, kyckling och kött äter jag relativt ofta till middag också. Ska införskaffa röd mjölk tack så mycket för all hjälp!
Citat:
Ursprungligen postat av Martinio0o
Tips: lita inte allt för mycket på PTs, de har i vissa fall inte särskilt bra koll. Lyssna på vad han/hon säger men kolla upp det sen. Sen skulle du kunna leta efter ett schema här på kolo, det finns gott om bra scheman att träna efter.
|
Aha, jo kan tänka mig också att vissa bara drar iväg något schema till en för att få det slappt, vet dock inte om det är så men skulle inte förvåna mig.
Mitt nuvarande schema ser ut så här:
Dag 1:
Hantelpress
Bröstpress
Bröstflyes Maskin (Kommer knappt någon vart med den)
Axelpress (Kommer knappt någon vart med den)
Hantellyft åt sidan
Baksida axlar
Tricepspress
Dips
Dag 2:
Lastdrag
Rodd (Kommer knappt något vart med den)
Rodd Uppifrån
Hammercurl rep/hantel
Bicepscurl z-stång
Crunches på boll
Magmaskin
Dag 3:
Benspark
Baksida lår
Rumpmaskin
Hacksquat
Hacklift
Sittande vadpress
Helt ärligt har jag slappat väldigt mycket på det Dag 3 passet då jag har väldigt stora vader så det ser väldigt konstigt ut om man kollar på resten av kroppen så jag försöker fokusera mer på överkroppen tills vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av HulkH
Vet inte riktigt hur du äter nu, mera exakt. Men tror att det skulle bli en bra början att, som många skrev, trycka i dig mycket protein och sedan så mycket mat som det bara går, plus lite till 
|
Jo det verkar verkar vara som att proteinet kan vara boven i dramat då jag förmodligen fått i mig för lite mat & proteiner, pressade i mig så mycket jag pallade igår och kom upp till 55kg nu ska jag fortsätta kämpa på, ännu mer.
Tack för all hjälp, det är sjukt uppskattat!
|
|
|
2011-01-13, 20:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Jag har bara tränat några månader så mitt råd är inte värt så mycket men Ayn jag tror du bör fokusera mer på ätandet och sovandet och mindre på att få det mest optimala programmet i världshistorien. Om inte annat så är z_bumbis nybörjarprogram här på forumet bevisat effektiva(använder de dock inte själv), känner du dig osäker över programmet kan du byta till dem, det är inte viktigt att ha ett splittat, optimalt, program i början från vad jag har hört.
För övrigt säger min begränsade erfarenhet mig att om det känns som att en övning inte "tar" någonstans eller att den "känns fel" så är det förmodligen också något som är fel och du bör se över teknik/laborera med lättare/tyngre vikter för att se om det känns bättre, alternativt byta ut övningen mot en annan snarlik som helt enkelt känns bättre. När jag började utförde jag 1-2 övningar som borde vara idiotsäkra helfel i säkert 1,5 månad och ingen av dem kändes riktigt rätt men det kan ju eventuellt pt:n hjälpa dig med. (Även om de flesta PT:s är skit om man ska tro några väldigt erfarna snubbar jag pratat med)
Senast redigerad av Denvilde den 2011-01-13 klockan 20:15.
|
|
|
2011-01-13, 21:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Före: typ 65 kilo
Nu: Strax över 80.
http://i.imgur.com/jzaav.jpg - från sidan
http://i.imgur.com/Z72Ij.jpg - framifrån
Snabb sammanfattning av processen:
Köpte första gymkortet April 2009. Började äta som en björn, och hamnade på typ 73 kilo till juni. Blev chockad över hur snabbt det gick. Hade inte lagt på mig något fett alls heller. Uppehåll över den sommaren, började igen på hösten och nådde cirka 79 kilo lagom till årsskiftet 09/10. Har under det senaste året pga. plugg, skador och annat haft feta perioder utan gym, vilket gjort att jag tappat en del. Har försökt äta ordentligt oavsett. Kört en spurt nu sista tiden och hamnat på cirka 82-83 kilo. Dock fått lite hull kring magen.
Senast redigerad av gurkvatten den 2011-01-13 klockan 21:53.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.
|

|