Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-01, 10:26   #30421
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Imorgon så firar jag och Baan här på forumet 2 år tillsammans. Så, det kan hända.
jaha .. vet inte riktigt vem baan är.. men mysigt ju att du ni hittat varandra. tränade ni på samma gym då också eller?
Gammal 2013-04-01, 11:07   #30422
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Komplimanger från okända betyder väl i de flesta fall flirtande? Även om det kan vara helt oskyldigt utan någon tanke på att det ska leda till något. Det var precis vad jag tog det som och reflekterade inte mer över det. Hade jag velat att det skulle vara seriöst menat hade jag nog frågat..

Det är väl relativt vad ofta betyder, men jag får tillräckligt mycket för att veta att jag har ett fördelaktigt yttre. Tror faktiskt varje tjej jag varit på dejt med har kommenterat att jag ser mycket bra ut och det är väl alltid kul att höra. Däremot tror jag mängden komplimanger är låg jämfört vad ni tjejer får.
Jag tänker inte så mycket på det.. jag kan nog flörta ganska mycket. Oftast utan ord då jag är ganska tystlåten av mig. Kan vara som en sådan liten sak att man ler mot någon har ögonkontakt med honom en stund sen går man iväg å tänker inte mer på det. Men de händer att jag ger någon random kille komplimang på stan eller bussen osv. Behöver ju inte vara något märkvärdigt.. "du har fina ögon" eller "du passar i din jacka- den är jättesnygg på dig".. oftast får jag inte så mycket tillbaka dom tittar mest konstigt å undrar väl "vafan vad det där?". haha.. äh strunt samma .. man behöver ju inte göra någon jättesak av det som sagt.
Gammal 2013-04-01, 11:16   #30423
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Det är det säkert. Äh, vill väl bara inte äta där jag skiter.. lr nåt.
Ja, var skulle du skriva av dig liksom? Det skulle bli meta-kakafoni under pannbenet.
Gammal 2013-04-01, 12:08   #30424
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ni är söta ihop! =) Har dock en stark känsla av skvallermentalitet här på kolo, så numer går det ju faktiskt inte att hooka up med ngn här (närmaste jag kommit är promenad med balles kompis, det var nära nog).
Ah, är det han punge?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 12:09   #30425
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
jaha .. vet inte riktigt vem baan är.. men mysigt ju att du ni hittat varandra. tränade ni på samma gym då också eller?
Blinddate! Men nu tränar vi ihop ibland.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 13:32   #30426
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Inte så dryg faktiskt, bara arg. Dessutom, eftersom jag alltid har rätt och du i det här fallet inte höll med tyckte jag du var helt dum i huvudet. Fanken vad jag önskar att jag hade kvar det PM:et.
Brukar spara 1 pm/person, har pm från 2004. Men ville väl inte ha kvar bevis på att jag hade fel då, kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Ja, var skulle du skriva av dig liksom? Det skulle bli meta-kakafoni under pannbenet.
Under enda kolopausen jag haft åt jag upp mig en sisådär 40 kg, så det rekommenderas inte, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ah, är det han punge?
U funneh..

Update: FB-killen går verkligen inte att få till ny träff med, frågade om vi skulle försöka hitta en tid el om han tänkt om "Klart jag vill träffa en snygging som dig!" blir svaret och att "Vi får se när vi kan!" men när jag frågar när så svarar han bara "vi får kolla på en tid när vi båda kan, är ju en bit att åka för mig..". Så nu lägger jag ner det, var ju inte ens jag om var på från början. Om han fiskar efter att jag så får han isf uttryckligen be mig om det så kan vi snacka.

Så jag tänkte käckt att jag kör på Angels förslag; random person på datingsida men gjorde misstag att läsa ngra mail och det var ju snarast avskräckande, till den grad att jag tänker "han är nog knäpp" om varenda kille jag kikar in där. Orka bli cynisk, uff, får ta en paus - det var hårt slit detta.

(förundras över folk som orkar styra upp date med fler än 1-2 om året, själv har jag aldrig lyckats - inte så konstigt att det tar tid då!)

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 13:49   #30427
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
....Så jag tänkte käckt att jag kör på Angels förslag; random person på datingsida men gjorde misstag att läsa ngra mail och det var ju snarast avskräckande, till den grad att jag tänker "han är nog knäpp" om varenda kille jag kikar in där. Orka bli cynisk, uff, får ta en paus - det var hårt slit detta.

(förundras över folk som orkar styra upp date med fler än 1-2 om året, själv har jag aldrig lyckats - inte så konstigt att det tar tid då!)
På en datingsida styr du i mångt och mycket vem/vilka som kontaktar dig genom vilka foton du lägger ut (om du har bild) och genom vad du skriver i din text. Det går att påverka rätt så mycket vilka typer av personligheter som tar kontakt/blir nyfikna. Sedan kan det alltid att ramla in ett och annat pucko ändå, men så är det ju i verkliga livet med.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 13:50   #30428
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Lek med tanken att sandra, eller vilken tjej som helst hade skrivit det där. Ojoj, vilken storm det hade blivit i kolovattenglaset, där folk hade kännt behov att uttrycka sina åsikter.

Hoppas iaf att allt löser sig till det bästa för dig/er!
Hej!

Sandra81 fick inte heller några kommentarer på sina senaste X inlägg, jag var nämligen afk. Ska inte upprepas!

Mvh
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 13:55   #30429
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
På en datingsida styr du i mångt och mycket vem/vilka som kontaktar dig genom vilka foton du lägger ut (om du har bild) och genom vad du skriver i din text. Det går att påverka rätt så mycket vilka typer av personligheter som tar kontakt/blir nyfikna. Sedan kan det alltid att ramla in ett och annat pucko ändå, men så är det ju i verkliga livet med.
Jag förvånades över att det inte tycktes vara så, det vore ju mer logiskt att det är som du skriver. Kan skicka pm med med nick på hp.

Gammal 2013-04-01, 14:05   #30430
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Ok när man ändå börjat skriva här igen så kan man väl köra fullt ut.
Har senaste tiden träffat en helt fantastisk tjej. Det är som att hon aldrig slutar att överraska mig positivt med sin personlighet. Efter ett år av dejtande känns det som ingen har kommit ens i närheten av att ha varit lika intressant.

Jag har dock lärt mig av senaste årens händelser att ta det lugnt och försiktigt. Ingen stress utan tänker lära känna personen bra innan man bestämmer sig för om det är något värt att satsa på. Det är bara ett litet problem. Hon ska snart resa iväg utomlands ett halvår. Långt bort, så till den grad att det till och med kan bli problem att ha någon kommunikation alls. Jag har vänner som klarat lång distans på sina relationer, men inte direkt när man bara träffats ett par månader innan och kanske inte riktigt vet vart man har varandra ännu.

Jag vet att varje situation är unik men är ändå nyfiken på att höra om det är någon här som har liknande erfarenheter och som vill dela med sig av dessa?
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 14:07   #30431
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ok när man ändå börjat skriva här igen så kan man väl köra fullt ut.
Har senaste tiden träffat en helt fantastisk tjej. Det är som att hon aldrig slutar att överraska mig positivt med sin personlighet. Efter ett år av dejtande känns det som ingen har kommit ens i närheten av att ha varit lika intressant.

Jag har dock lärt mig av senaste årens händelser att ta det lugnt och försiktigt. Ingen stress utan tänker lära känna personen bra innan man bestämmer sig för om det är något värt att satsa på. Det är bara ett litet problem. Hon ska snart resa iväg utomlands ett halvår. Långt bort, så till den grad att det till och med kan bli problem att ha någon kommunikation alls. Jag har vänner som klarat lång distans på sina relationer, men inte direkt när man bara träffats ett par månader innan och kanske inte riktigt vet vart man har varandra ännu.

Jag vet att varje situation är unik men är ändå nyfiken på att höra om det är någon här som har liknande erfarenheter och som vill dela med sig av dessa?
Mitt första år (lite mer) med min flickvän var distans. Det funkade men det är jobbigt med distans.

Kommer ni träffas något på dessa 6 månaderna alls?
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 14:14   #30432
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
...Efter ett år av dejtande känns det som ingen har kommit ens i närheten av att ha varit lika intressant.
Citat:
....men inte direkt när man bara träffats ett par månader innan och kanske inte riktigt vet vart man har varandra ännu.
Jag hänger inte riktigt med, har ni dateat i ett år(!) eller bara ett par månader? Det bör vara skillnad på hur pass bundis ni har blivit på den tiden.
Om ni har dateat i ett helt år, men fortfarande inte har klargjort att ni har en relation, så undrar jag varför? Hur mycket har ni kunnat umgås under det året?

På ett års tid borde man ha kunnat lämna datingfasen och ha kommit in i en relation, där man på någotvis gör ett commitment för varandra och är man ett par så borde inte 6 mån distans vara så dräpande. 6 mån är ju bara hälften mot för ett helt år .. kanske kan du åka och hälsa på henne efter 3 mån, ta en veckas semester? Då känns tiden ännu kortare.

Har ni bara dateat någon månad och inte känner varandra så bra och inte har en relation, så är det tuffare givetvis, men inte omöjligt.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 14:19   #30433
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Jag hänger inte riktigt med, har ni dateat i ett år(!) eller bara ett par månader? Det bör vara skillnad på hur pass bundis ni har blivit på den tiden.
Om ni har dateat i ett helt år, men fortfarande inte har klargjort att ni har en relation, så undrar jag varför? Hur mycket har ni kunnat umgås under det året?

På ett års tid borde man ha kunnat lämna datingfasen och ha kommit in i en relation, där man på någotvis gör ett commitment för varandra och är man ett par så borde inte 6 mån distans vara så dräpande. 6 mån är ju bara hälften mot för ett helt år .. kanske kan du åka och hälsa på henne efter 3 mån, ta en veckas semester? Då känns tiden ännu kortare.

Har ni bara dateat någon månad och inte känner varandra så bra och inte har en relation, så är det tuffare givetvis, men inte omöjligt.

Han har dejtat olika tjejer i ett år, senaste månanderna denna tjej, tyckte jag ändå framgick?

@tano: Sådan distans har jag fö ingen erfarenhet av, men beror ju lite på vad hon ska göra borta också? Tänker mig nästan arbete/studier på ngn avlägsen plats utan dejtbara människor tillhanda nästan - vet inte varför - men i så fall är väl utmaningen för dig. Oavsett så kräver det ju jobb, bara du/ni vet om ni vill göra det. Låter ju lätt värt dock?

Gammal 2013-04-01, 16:03   #30434
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Mitt första år (lite mer) med min flickvän var distans. Det funkade men det är jobbigt med distans.

Kommer ni träffas något på dessa 6 månaderna alls?
Ok så hela relationen började på distans? Kunde ni ses ofta? Jag kan känna att jag saknar henne redan när man inte ses på några dagar och då många månader utan att ses... Jag är även tveksam på vilken tillgång hon kommer att ha till internet så blir nog inget skype eller liknande. Men samtidigt det som inte dödar... kanske kan det finnas något positivt i att klara av en sådan grej?

Jag har lite smått börjat fundera om jag skulle spara semester och resa dit, men det är ju ett stort projekt och samtidigt är vi inte ihop ännu. Men kanske får man göra vissa chansningar här i livet, denna tror jag skulle kunna vara värt det.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2013-04-01, 16:16   #30435
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:

Citat:
Han har dejtat olika tjejer i ett år, senaste månanderna denna tjej, tyckte jag ändå framgick?

@tano: Sådan distans har jag fö ingen erfarenhet av, men beror ju lite på vad hon ska göra borta också? Tänker mig nästan arbete/studier på ngn avlägsen plats utan dejtbara människor tillhanda nästan - vet inte varför - men i så fall är väl utmaningen för dig. Oavsett så kräver det ju jobb, bara du/ni vet om ni vill göra det. Låter ju lätt värt dock?
Det är precis som Lellan skriver. Vi har faktiskt bara träffats i en månad...
Men det är fortfarande tid kvar (typ två månader) innan hon far så vi kommer ju kunna lära känna varandra bättre före.

Ja hon ska arbeta på en avlägsen plats men nej jag känner mig inte speciellt orolig för det. Fast visst vet man aldrig, hon kanske kommer hem med en ny kille.

Jag tror helt klart det kan vara värt det med denna tjej. Det känns dock som man bör vara helt klar på vad man vill före avskedet och gemensamt bestämt något. Flera kompisar tycker jag borde ta en "paus" i dejten under tiden ifrån och sedan känna hur det känns när man möts igen. Jag är osäker, men behöver ju såklart inte bestämma något ännu. Kan vara bra fundera lite före dock så man inte står där och inte vet vad man ska göra när det väl är dags.
tano är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.