Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Precis men det blir som skillnaden på att stå och säga "jag har ingenting att ha på mig" vs. att bara äga kläderna man har på sig eller "jag har ingenting att äta" vs faktisk svält.
Oftast brukar man ju använda "offerkofta" för de som påstår sig ha ett problem som de egentligen inte har eller som har ett lyxproblem, typ de kränkta vita männen.
Och då ligger nog din situation närmare de vita kränkta männens än den ligger den diskriminerade invandraren.
|
Med koftan menade jag att han skyller på att han för jämställdhetens skull (tror jag det var?) bör bli kompis med 18-åriga söta blondiner, för hans tjej minsann har killkompisar. I samma stund nämner han att han inte tror sig kunna vara trogen om frestelsen blir för stor. Jag tycker han skapar sina problem. Han kan inte förbjuda sin tjejkompis att ha killkompisar, men om han inte tror sig själv kunna vara kompis med den han avser bli kompis med så tycker jag att han eg inte har något problem, snarare skapar han sig ett, och weinar över det.
Sen vad det gäller dejt el icke så är jag ju heller inte som grabbarna här i tråden, att jag
bara måste bli påsatt, regelbundet. Den biten sköter jag galant själv tills jag verkligen blir sugen på någon som är sugen på mig, uppenbarligen händer det inte så ofta. Så avsåg inte att gnälla, bara nyansera bilden lite.. j
Verkar florera en föreställning att en tjej bara kan fladdra lite med ögonfransarna för att få till det med en toppenkille, lite märkligt - särskilt med tanke på att få verkar vilja jobba på fejka att vara den där som är högsta pris.. Dvs hellre förställa sig än tänka tanken att faktiskt
vara genuint bra, på riktigt. Är det för att de inser att de i själva verket inte är nära (=folk som jobbar järnet för att öht få ligga - de tycker alltså inte själva att de
egentligen är värda ligg eller?).
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Kommer en snygg å charmig kille fram på krogen eller på stan och säger.. "jag vill ha sex.. vill du följa med hem?" så skulle nog dom flesta tjejer vända på klacken eller ge han en örfil. Men skulle han börja fjäska in sig och fråga om nummer å ge komplimanger och var gentleman så skulle han nog få det lättare.
|
Då har han fortfarande inte "lurats"(dvs förespeglat saker, spelat på ngns känslor mer än vad som är äkta - går inte att utläsa av det du skrev iaf), vilket jag tolkade var grejen som var.. öh, grejen - om man känner sig lurad.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Och då kan man betänka vad det får för effekter för honom och för alla andra.
Han märker att det funkar bättre så han fortsätter göra så. Andra killar märker att det funkar bättre så de börjar också göra så. Dessutom så ökar utbudet av killar som gör det vilket leder till att de som inte gör det ser ännu sämre ut och till slut börjar de också göra så.
|
Som sagt.. det finns ju andra sätt än att säga "jag vill bara ******", nämnde det tidigare - ett schysst, sympatiskt men ändå charmigt sätt leder nog till gemensamt nöje. Tjejer vill ju faktiskt också, ibland bara ligga.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Hahah, fy fan med Game jag fortfarande har, det trodde jag verkligen inte. Sjukt överaskad och självgod juat nu 
|
Du låter nöjd, bör man gratulera?