Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-30, 16:42   #30286
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Håller med Dravena, skulle jag dejta en tjej som sedan ger mig nobben så skulle jag gå vidare.
Gammal 2013-03-30, 16:48   #30287
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Detta har redan förklarats för Sandra, hennes urvalsmetod ger inte de som är seriösa utan de som är villiga att fråga om och om igen och det är (tydligen) inte starkt relaterat till att man är seriös.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-03-30, 16:50   #30288
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Detta har redan förklarats för Sandra, hennes urvalsmetod ger inte de som är seriösa utan de som är villiga att fråga om och om igen och det är (tydligen) inte starkt relaterat till att man är seriös.
Tja, man kanske inte ska bli förvånad att man bara får tag på lite slemiga plåster, om man bara ger lite slemiga plåster chansen.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2013-03-30, 16:51   #30289
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Tja, man kanske inte ska bli förvånad att man bara får tag på lite slemiga plåster, om man bara ger lite slemiga plåster chansen.
No shit.
Gammal 2013-03-30, 17:03   #30290
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Håller med Dravena, skulle jag dejta en tjej som sedan ger mig nobben så skulle jag gå vidare.
Ja det är ju bara å göra de om man vill det. gå efter magkänslan.
Gammal 2013-03-30, 17:06   #30291
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Ja det är ju bara å göra de om man vill det. gå efter magkänslan.
Problemet för dig är ju att du vill hitta en bra kille.

Om bra killar tar ett nej som ett nej och går vidare, vilka är då kvar?
Gammal 2013-03-30, 17:21   #30292
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Problemet för dig är ju att du vill hitta en bra kille.

Om bra killar tar ett nej som ett nej och går vidare, vilka är då kvar?
Det kan man aldrig veta.. men om han så gärna vill gå vidare så får han göra det. finns många singeltjejer där ute.
Gammal 2013-03-30, 17:23   #30293
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Det kan man aldrig veta? Har du fått bra resultat med det hittills?

Kan du förklara hur du hade tänkt dig att en kille skulle kunna vara seriöst intresserad av DIG utan att få träffa dig först?
Gammal 2013-03-30, 17:30   #30294
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Det kan man aldrig veta? Har du fått bra resultat med det hittills?

Kan du förklara hur du hade tänkt dig att en kille skulle kunna vara seriöst intresserad av DIG utan att få träffa dig först?
Han får träffa mig.. men då vill jag bestämma när. Vill han inte eller orkar han inte vänta då så får han träffa andra tjejer.
Gammal 2013-03-30, 18:13   #30295
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Citat:
Han får träffa mig.. men då vill jag bestämma när. Vill han inte eller orkar han inte vänta då så får han träffa andra tjejer.
Problemet är väll att du sätter alla kort på att dejten där killen blir neggad ska fungera som en bra måttsticka på ett eventuellt förhållande.

Jag har varit på några awkward första dejter, visar tjejen inget intresse, varför bör jag tänka "dejt nr 3-4 blir nog mycket bättre", troligtvis blir det inget dejt nr 2.

Men för den delen, jag föredrar att känna personen lite innan jag försöker dejta.
Gammal 2013-03-30, 18:24   #30296
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Problemet är väll att du sätter alla kort på att dejten där killen blir neggad ska fungera som en bra måttsticka på ett eventuellt förhållande.

Jag har varit på några awkward första dejter, visar tjejen inget intresse, varför bör jag tänka "dejt nr 3-4 blir nog mycket bättre", troligtvis blir det inget dejt nr 2.

Men för den delen, jag föredrar att känna personen lite innan jag försöker dejta.
Du får ju inte ens en dejt vinter, du ska fråga och vänta innan du får chansen till en dejt. Samtidigt ska du vara seriöst intresserad av henne som person.
Gammal 2013-03-30, 18:32   #30297
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Citat:
Du får ju inte ens en dejt vinter, du ska fråga och vänta innan du får chansen till en dejt. Samtidigt ska du vara seriöst intresserad av henne som person.
Jag förstår,

Jag är mest glad att jag rör mig i universitetsmiljö, där man träffar många olika intressanta människor. Allt är relativt, finns ett talesspråk inom vetenskapen. Man ska inte göra samma sak flera gånger i rad och förvänta sig nya resultat.

Men som du säger, det blir nog ingen dejt. Jag är gentleman, och en kvinnas nej är ett nej.
Gammal 2013-03-30, 18:46   #30298
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:

Jo, du får fundera lite till på det där..
Gammal 2013-03-30, 19:55   #30299
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Hahah, fy fan med Game jag fortfarande har, det trodde jag verkligen inte. Sjukt överaskad och självgod juat nu
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2013-03-30, 20:27   #30300
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Precis men det blir som skillnaden på att stå och säga "jag har ingenting att ha på mig" vs. att bara äga kläderna man har på sig eller "jag har ingenting att äta" vs faktisk svält.

Oftast brukar man ju använda "offerkofta" för de som påstår sig ha ett problem som de egentligen inte har eller som har ett lyxproblem, typ de kränkta vita männen.

Och då ligger nog din situation närmare de vita kränkta männens än den ligger den diskriminerade invandraren.
Med koftan menade jag att han skyller på att han för jämställdhetens skull (tror jag det var?) bör bli kompis med 18-åriga söta blondiner, för hans tjej minsann har killkompisar. I samma stund nämner han att han inte tror sig kunna vara trogen om frestelsen blir för stor. Jag tycker han skapar sina problem. Han kan inte förbjuda sin tjejkompis att ha killkompisar, men om han inte tror sig själv kunna vara kompis med den han avser bli kompis med så tycker jag att han eg inte har något problem, snarare skapar han sig ett, och weinar över det.

Sen vad det gäller dejt el icke så är jag ju heller inte som grabbarna här i tråden, att jag bara måste bli påsatt, regelbundet. Den biten sköter jag galant själv tills jag verkligen blir sugen på någon som är sugen på mig, uppenbarligen händer det inte så ofta. Så avsåg inte att gnälla, bara nyansera bilden lite.. j

Verkar florera en föreställning att en tjej bara kan fladdra lite med ögonfransarna för att få till det med en toppenkille, lite märkligt - särskilt med tanke på att få verkar vilja jobba på fejka att vara den där som är högsta pris.. Dvs hellre förställa sig än tänka tanken att faktiskt vara genuint bra, på riktigt. Är det för att de inser att de i själva verket inte är nära (=folk som jobbar järnet för att öht få ligga - de tycker alltså inte själva att de egentligen är värda ligg eller?).

Citat:
Kommer en snygg å charmig kille fram på krogen eller på stan och säger.. "jag vill ha sex.. vill du följa med hem?" så skulle nog dom flesta tjejer vända på klacken eller ge han en örfil. Men skulle han börja fjäska in sig och fråga om nummer å ge komplimanger och var gentleman så skulle han nog få det lättare.
Då har han fortfarande inte "lurats"(dvs förespeglat saker, spelat på ngns känslor mer än vad som är äkta - går inte att utläsa av det du skrev iaf), vilket jag tolkade var grejen som var.. öh, grejen - om man känner sig lurad.

Citat:
Och då kan man betänka vad det får för effekter för honom och för alla andra.

Han märker att det funkar bättre så han fortsätter göra så. Andra killar märker att det funkar bättre så de börjar också göra så. Dessutom så ökar utbudet av killar som gör det vilket leder till att de som inte gör det ser ännu sämre ut och till slut börjar de också göra så.
Som sagt.. det finns ju andra sätt än att säga "jag vill bara ******", nämnde det tidigare - ett schysst, sympatiskt men ändå charmigt sätt leder nog till gemensamt nöje. Tjejer vill ju faktiskt också, ibland bara ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Hahah, fy fan med Game jag fortfarande har, det trodde jag verkligen inte. Sjukt överaskad och självgod juat nu
Du låter nöjd, bör man gratulera?

Lellan är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.