2011-08-25, 18:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Torsdag 25 augusti
Grundträning vecka 1 av 4.
Knäböj
140x2, 150x4x2
Bänkpress m. stopp
100x2, 110x5x2
+ chins, stångrodd, axelträning
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-08-25, 21:00
|
|
|
Ordvitz mon frère
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Tack. Ja, det blir GKK för hela slanten. Har du varit där de senaste gångerna? Jag tror inte jag har sett dig.
|
Det var längesen nu, juni eller juli kanske. Kommer förhoppningsvis dyka upp oftare framöver. Jag är ganska lätt att känna igen, långhårig och muskelförtvinad.
|
|
|
2011-08-25, 21:09
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
När dök du upp idag? Efter 18.30?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-08-25, 21:14
|
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Tack! Jag hade för mig att det var jag som skulle jaga dig? Jag har glömt hur mycket du är/var god för. Nej men gött att du kommer tillbaka till träningen nu igen (du var skadad va?).
Det är svårt att inte bli glad när man persar! Särskilt när man har haft så svag utveckling som jag har haft 2008-2010. Det är först de senaste 12 månaderna som det har börjat lossna, och det var typ först nu på tävlingen som jag fick ut resultatet av den molande grundträningen.
|
Ha, jag har äntligen persat igen efter tre års torka (dålig träning) om ryggen håller så är jag på g igen. har 630 total på raw-pb så jag får ligga i nu om jag ska hålla rygg på dig..
Grundträning som är så tråkigt
|
|
2011-08-28, 15:42
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin
Det var längesen nu, juni eller juli kanske. Kommer förhoppningsvis dyka upp oftare framöver. Jag är ganska lätt att känna igen, långhårig och muskelförtvinad. 
|
Okej! Jag tror du blir lätt att känna igen ja.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
När dök du upp idag? Efter 18.30?
|
Nä, jag körde på mitt lokala gym. Jag hade ett lätt pass med typ explosiv knäböj och bänk så jag var inte motiverad att åka hela vägen till slottsskogsvallen. Sedan var jag lite halvkrasslig också.
Dock var det kanske ett misstag att inte åka dit. Jag höll på att slå ihjäl mig när jag skulle lägga tillbaka 110 kg i bänken. Ställningen ramlade baklänges, vikterna på ena sidan stången gled av och jag höll på att få hela skiten i pannan. Tur man inte var ensam!
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
Ha, jag har äntligen persat igen efter tre års torka (dålig träning) om ryggen håller så är jag på g igen. har 630 total på raw-pb så jag får ligga i nu om jag ska hålla rygg på dig..
Grundträning som är så tråkigt 
|
Nice! Hoppas verkligen den håller. Hur ser serien ut? Den är ungefär som min va? Dvs stark i mark kontra resten.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-08-28, 15:44
|
|
|
Registered User
|
Söndag 28 augusti
Grundträning vecka 1 av 4.
Jag skulle ha tränat igår men jag kände mig för sjuk och vi skulle ha gäster i o m att jag firade min födelsedag (i efterhand). Så det blev träning idag trots att jag kände mig krasslig.
Knäböj
170x8 PB, 160x8, 160x6
Bänkpress
110x2x8
Dumt att träna under sådana omständigheter. Skallen snurrade och jag fick lock för öronen efter knäböjen. Blev mest kallsvettig.
Hoppas jag är frisk imorgon, för på tisdag kan jag inte träna. Blir jag inte bättre får jag vänta till onsdag.
|
Citat:
|
|
|
|
2011-08-28, 15:46
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Men du satte ändå repsbästa. Det är inte illa pinkat av en snurrig trähäst.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-08-28, 15:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Men du satte ändå repsbästa. Det är inte illa pinkat av en snurrig trähäst.
|
Tack. Ja det kan ju också förhålla sig så att det var PB i åttor som fick mig att må så illa. Troligen en synergieffekt.
Jag har varit krasslig i halsen och i bröstet sedan SM men det börjar lossna nu, så jag är nog bra till imorgon.
|
Citat:
|
|
|
|
2011-08-29, 11:00
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Hej! Bra tränat.
Ville bara påpeka att den franske sprintern Christophe Lemaitre ser ut som en lite spinkigare kopia av le grand Stevé.
Jag tänker på det varje gång jag ser honom, och nu är det friidrotts-VM så då dyker han upp ett par gånger.
|
|
|
2011-08-29, 11:29
|
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Nice! Hoppas verkligen den håller. Hur ser serien ut? Den är ungefär som min va? Dvs stark i mark kontra resten.
|
raw
210-150(tror jag- 167,5 i gymbänk)-270
med utrustning
265-170-290
så jag får ligga i vad gäller böj och bänk och spotta upp marken ett snäpp borde jag göra
starkt att böja rep-pb när du inte mådde bra
|
|
2011-08-31, 19:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Hej! Bra tränat.
Ville bara påpeka att den franske sprintern Christophe Lemaitre ser ut som en lite spinkigare kopia av le grand Stevé.
[IMG.]http://img847.imageshack.us/img847/68/iaafdiamondleagueo1ifvn.jpg[/IMG]
Jag tänker på det varje gång jag ser honom, och nu är det friidrotts-VM så då dyker han upp ett par gånger. 
|
Tack!
Hehe, jo det finns väl vissa likheter. Idag fick jag höra att jag liknade Jon Pall Sigmarsson! Minus 50 kg kvalitetskött då.
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
raw
210-150(tror jag- 167,5 i gymbänk)-270
med utrustning
265-170-290
så jag får ligga i vad gäller böj och bänk och spotta upp marken ett snäpp borde jag göra
starkt att böja rep-pb när du inte mådde bra
|
Bra vikter. Jag är ljusår från de där bänksiffrorna. Hoppas du kommer tillbaka fort igen.
|
Citat:
|
|
|
|
2011-08-31, 19:45
|
|
|
Registered User
|
Onsdag 31 augusti
Grundträning vecka 2 av 4
Skippade måndagspasset pga sjukdom (edit: flyttade det till idag, kör ons-fre-sön denna vecka), och igår var pappa på besök. Jag var fortfarande krasslig och trött på ett ovanligt sätt idag. Tror det har satt sina spår, skulle aldrig ha kört i söndags egentligen. Jag kunde inte riktigt tagga till och "vakna" idag men det gick bra ändå, eftersom jag var utvilad av min lathet.
Knäböj
170x1, 185x5 PB, 175x2x5
Bänkpress
120x4x5 - ganska lätta set
Marklyft, halvsumo
210x3x3
Goodmornings
120x5, 120x4½ (fastnade med vikten i bottenläget på sista)
Sedan orkade jag inte fler set. Hamstrings var totalt möra efter dessa två set, trots att de inte var så tunga. Det blir nog rullstol efter det här passet om jag känner min kropp och GM:s rätt.
|
Citat:
|
Senast redigerad av stevebc den 2011-08-31 klockan 19:52.
|
|
|
2011-08-31, 20:56
|
|
|
Registered User
|
Jag glömde säga att jag träffade Bubbe idag, för första gången. Mycket trevlig! Men framför allt stark. 695 raw var det?
|
Citat:
|
|
|
|
2011-08-31, 21:02
|
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Riktigt bra Steve! Bra böj.
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2011-09-01, 05:25
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Jag glömde säga att jag träffade Bubbe idag, för första gången. Mycket trevlig! Men framför allt stark. 695 raw var det?
|
Bubbe är sjysst häst! Han var på SM också och smög runt, flera dagar.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.
|

|