Citat:
Ursprungligen postat av Lukaspappa
Inte kul med smärta i axlarna. Kan det ha att göra med att det är dagen efter böjpasset? Jag och Markus snackade om att vi kanske skulle kunna träna på onsdagar trots allt... Men vi får snacka ihop oss om detta.
Själv kör jag ofta med lite rullande schema, så jag tränar inte alltid samma veckodagar.
|
Det kan vara att det är dagen efter böjpasset men vill ändå inte riktigt tro på det. Tror det kan bero på att jag nu några pass i rad har kört med väldigt långa stopp som avlutning på passen, då axlarna exponeras för påfrestning under betydligt längre tid än "normala stopp", men det är inte heller säkert det beror på det.
Kan oxå bero på att jag under en längre tid nu kört lågrep i bänken och skulle behöva gå ned på vikterna och börja köra högrep igen och bygga upp en ny grund, det brukar vara bra för mina leder, dessutom brukar jag alltid få en formtopp igen när jag sen drar ned på repsantalet.
Problemet nu är ju att det inte är så länge kvar till styrke-DM och att köra högrep så nära inpå är ju en chansning. Men tror jag kör något upplägg som hamnar någonsans mittimellan så får det bli som det blir för när det smärtar som fan redan på 60 kg är det inte som det ska och då skriker kroppen efter en förändring.