Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-19, 13:31   #286
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Tränar du väldigt tidigt eller sent? verkar vara väldigt ensamt på gymmet. Kul med film, fortsätt gärna med det när du har tid och lust
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 13:36   #287
Tokruska
Registered User

Reg.datum: May 2011
+1, awesome med film! Reverse shrugs såg jävligt intressant ut - skall jag definitivt testa! Grym form som vanligt men den kommentaren är väl överflödig!
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 14:46   #288
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
När man ser dig träna ( i gymmet ) så är det som att genom brakeliknankefnatts (duck tales) tidsmaskin bli förflyttad 15 år bakåt i tiden till ett trenches-gym ute i obygden. #PRECIS som där jag kommer ifrån (en liten by) där min träningskarriär faktiskt började med massor utav dessa "gammeldaxs" övningar du använder.

Jag blir nästan nostalgiskt tårögd när jag får se vissa av övningrna & jag jag kommer på
Mig att jag lämnat dessa utanför min egen träning samt i alla +++ tals tr.scheman jag skrivit till folk.

Idag får du nöja dig med ett seriöst svar. Nästa post blir mera humorinriktad!!

Trevlig helg min #IDOL
Tackar Nano, bra med lite seriösa svar ibland också Jag gillar gamla klassiker o tunga lyft, förutom calisthenics/gymnastik. Har på alla orter jag bott på tränat på klubbar/föreningar som inger mycket av den känslan, mycket sköna och trevliga personer (många duktiga styrke- o tyngdlyftare) som många har enorm erfarenhet och kunnighet och gärna delar med sig av det.

Sen förstår jag inte riktigt vilka övningar eller varför vissa övningar skulle vara passé... bäst före datum?

Trevlig helg på dig din stora kramgoa björn!

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Tränar du väldigt tidigt eller sent? verkar vara väldigt ensamt på gymmet. Kul med film, fortsätt gärna med det när du har tid och lust
7-8 på morgonen eller vid lunch.

Känner att det funkar bra för mig då jag känner mig mer på hugget tidigt, och får mer fritid över senare på e.m/kväll. Dessutom prioriterar jag att få i mig de flesta av dagens mål efter träning. Känner mig också piggare/kroppen "aktiverad" av att få träningen gjord tidigt, speciellt då jag nästan alltid haft stillasittande arbeten...sedan blir prio frisk luft o promenad, inte in på ett gym.

Kul att filmerna uppskattas..det är ju en stor anledning till att man peppas av att lägga upp, sedan som du säger, i den mån det finns tid och möjlighet!

Citat:
Ursprungligen postat av Tokruska Visa inlägg
+1, awesome med film! Reverse shrugs såg jävligt intressant ut - skall jag definitivt testa! Grym form som vanligt men den kommentaren är väl överflödig!
Tack!

Den övningen kan jag rekommendera, har en rad bra egenskaper. Tänk på att pressa tillbaka/bakåt axlarna ordentligt, samt helt utsträckta/raka armar. Börja utan vikter o testa tekniken.

Inga kommentarer är överflödiga. I så fall skulle de aldrig bli några svar eller någon diskussion. Kritik är alltid välkommet, jag har ju själv fått ta del av lite tips!

Senast redigerad av str den 2012-10-19 klockan 14:53.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 14:53   #289
Pinoy
Registered User

Pinoys avatar

Reg.datum: Jul 2012
Är det stor skillnad på vanliga shrugs och reverse shrugs? Finns det något fördel med den varianten du körde? =)
Pinoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 15:00   #290
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Sund inställning du verkar ha StrattE ^
Alltid varit sådan eller har du varit mer "besatt" tidigare?

Själv har man grymt svårt att koppla av ifrån kost/träning

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 15:00   #291
str
Registered User

strs avatar

Pinoy, ja det är stor skillnad då vanliga shrugs tränar övre traps primärt, romberna och levator scapula. M.a.o. övre ryggmuskulaturen.

Omvända blir alltså motsatt, nedre traps.
Gammal 2012-10-19, 15:29   #292
str
Registered User

strs avatar

Pinoy, ursäkta om svaret blev lite fördjupat. Jag kunde nog inte namnen på alla dessa muskler när jag var i din ålder. Fråga om det är något.

Tearz =) Ja, har som mål att passen ska vara hårda/tunga till max, o varje muskelgrupp ska köras igenom på en vecka, men prioriterar återhämtning och att ta det lite lugnt också... därför försöker jag lägga upp dagen så bra som möjligt. Körde möjligen något tightare/oftare för länge sedan, men detta känns bättre för mig. Jag upplever att jag behöver 1 vecka mellan respektive muskelgrupp för att vara 100% återhämtad.

Rör mig mycket på fritiden, o har hellre en strukturerad o bra kosthållning, än att träna flera "extrapass" i veckan.

O den extrema nivå du ligger på i hårdhet klarar jag bara av vid något tillfälle per år, o under väldigt kort tid... kanske därför du känner dig mer pressad/besatt? Sjukt imponerad att du orkar iaf!

Senast redigerad av str den 2012-10-19 klockan 15:30.
Gammal 2012-10-19, 15:31   #293
Pinoy
Registered User

Pinoys avatar

Reg.datum: Jul 2012
Haha, det är lugnt str. Trots unga åldern så är jag helt okej kunnig inom detta ämnet. Förstod vad du menade.
Pinoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 15:37   #294
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Pinoy, ursäkta om svaret blev lite fördjupat. Jag kunde nog inte namnen på alla dessa muskler när jag var i din ålder. Fråga om det är något.

Tearz =) Ja, har som mål att passen ska vara hårda/tunga till max, o varje muskelgrupp ska köras igenom på en vecka, men prioriterar återhämtning och att ta det lite lugnt också... därför försöker jag lägga upp dagen så bra som möjligt. Körde möjligen något tightare/oftare för länge sedan, men detta känns bättre för mig. Jag upplever att jag behöver 1 vecka mellan respektive muskelgrupp för att vara 100% återhämtad.

Rör mig mycket på fritiden, o har hellre en strukturerad o bra kosthållning, än att träna flera "extrapass" i veckan.

O den extrema nivå du ligger på i hårdhet klarar jag bara av vid något tillfälle per år, o under väldigt kort tid... kanske därför du känner dig mer pressad/besatt? Sjukt imponerad att du orkar iaf!

Jo är väl därför man är som man är antar jag :/
Ska försöka höja fettet lite jag med =)

Finna det essentiella bakom träningen :Glädjen
Och sedan se till att vila rejält =)

grymt jobb anyhow
Keep on kriga dude

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 21:45   #295
str
Registered User

strs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Squamata Visa inlägg
+1... Hade du varit en hjälte i en serietidning så hade du kallats för Optiman!
lol "tack", du får ta över snart! Mvh gubben

Låter bra pinoy, du är en talang.

Tearz: Haha vilket lyxproblem du har, "måste upp i fett!" Men det är väl lite så att du är van också att ligga där.

Japp man får hitta en bra balans där man känner sig glad o bekväm =) och ja, inte få dåligt samvete för att återhämta sig ordentligt... man tränar ju trots allt väldigt hårt.

Tack detsamma, keep on fighting!

Trevlig helg alla, hoppas ni gett kroppen en ordentlig omgång eller tar ikapp detta i helgen. Själv kan jag knappt gå, och har enorm träningsvärk i hela överkroppen :-)

Senast redigerad av str den 2012-10-19 klockan 21:46.
Gammal 2012-10-20, 09:37   #296
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Reg.datum: Feb 2010
du har inte lust reposta din "form-genom-åren"-bild ? försökte hitta den men gav upp när jag kom till sida 9 utan resultat backtrackat från sida 20. Stor motivation för mig, du e ju grymt optad nu efter dina 15 år i gymmet men du hade ju tagit dig en bra bit på vägen efter 5 om jag inte minns galet, så tänkte hänga upp den på insidan av badrumsskåpet och nicka till varje gång med en "in time... in time"-tanke när jag sträcker mig efter deon.

bänk: 100kg (9/10 -13) - ~65kg (21/2 -12)
böj: 110kg (6/7 -13) - ~75kg (3/9 -12)
mark: 160kg@80kg (26/3 -14) - ~100kg (1/3 -12)
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 10:15   #297
Tokruska
Registered User

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
du har inte lust reposta din "form-genom-åren"-bild ? försökte hitta den men gav upp när jag kom till sida 9 utan resultat backtrackat från sida 20. Stor motivation för mig, du e ju grymt optad nu efter dina 15 år i gymmet men du hade ju tagit dig en bra bit på vägen efter 5 om jag inte minns galet, så tänkte hänga upp den på insidan av badrumsskåpet och nicka till varje gång med en "in time... in time"-tanke när jag sträcker mig efter deon.
Sida 10

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=138
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 10:38   #298
str
Registered User

strs avatar

Verkade stämma bra ruska =)

Toalettmysaren: Riktigt kul om det kan vara motivation för dig. Tack.. Ja, givetvis hade jag tagit mig en bit och fått en bra grund de första 5 åren. All idrott hjälpte ju mig att hålla mig i bra form också. I 20 års-åldern vägde jag ca 85-90 kg, men på en högre genomsnittlig bf än idag. I bildspelet ser du samma vikt från början till slut, men ökade lean gains justerat för en lägre bf.

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Fick en önskan om att det skulle vara kul att se en sammanställning av formen från lite längre tillbaka... Lyckades få tag i bilder från 10 år tillbaka, så här har det sett ut (bilderna är vid de tillfällen jag haft en bra dagsform för respektive år):
Vikten har varit sig lik, men min lean weight (justerat för kroppsfett) är betydligt bättre... och framförallt formen.

Gammal 2012-10-20, 11:03   #299
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Kört nånting sen sist eller vila? =)

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 11:39   #300
krubkungen
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Vad händer i helgen str?

Själv ska man träna axlar + rehab samt lite armar, armarna släpar efter.

Har du haft några skador relaterat till gymmet? Har själv just nu och har haft i några månader "impingement" i axlarna. Så all tung pressövning kommer man få ligga lågt på tills problemet har läkt. Något man har haft svårt med.

Får bli fokus på rehab och underhållsträning för bröstet framöver(gör ont när jag kör tungt i pressövningar för bröst och axlar), annars kommer det aldrig att läka.

Mvh
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:31.