Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-12, 17:01   #286
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Reg.datum: Sep 2006
Vilodag idag

Eller vila och vila, måste plugga som fan för att klara mitt matteprov imorgon. Jag känner mig skittrött i kroppen och knoppen plus att det känns som om en förkylning är på g, får hoppas att jag har fel. Ska försöka plugga stenhårt (med pauser då och då) så att jag kan koma i sängs tidigt, tror jag har lite att vinna på det.
Men nu ska jag sluta förpilla tid framför kolo och börja plugga...

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Kolo, samlingsplatsen för dig som vill träna men fastnar framför datorn hela jävla tiden.
gnagaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 14:35   #287
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Dagens Pass - Ben, axlar och vader

Knäböj / 3x3x130kg, 2x5x120kg

Benpress / 3x12x140kg

Sittande MP m. ryggstöd / 50kg x 5, 5, 5, 5, 5

Liggande lårcurl / 3set, 10, 10, 12-reps

Facepulls / 4set, 12, 8, 8, 12-reps

Vader i benpress / 2x15x140kg, 2x12x170kg, 2x8x200kg

Hantellyft framåt / 2x15x7kg

Hantellyft åt sidan / 3x12x7kg

Blev ett helt ok pass idag, gick jävligt trögt i böjen bara men benen blev trötta. Axlarna är helt döda just nu och det är sjukt jobbigt att hålla upp dem. Blev ingen springning heller eftersom att det gör jag imorn. I övrigt har det var en bra dag, jag klarar antagligen matteprovet, kanske t.o.m VG om jag har tur, nu ska jag ta det lugnt och sen ska jag träffa min flickvän. Enda som står ivägen för påsklovet just nu är en Samhälle C-uppsats som ska vara klar på onsdag, måste börja på den nån gång.

Citat:
Kolo, samlingsplatsen för dig som vill träna men fastnar framför datorn hela jävla tiden.
Gammal 2008-03-13, 14:45   #288
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Du kämpar på fint, går deffen åt rätt håll och du tappar vikt? Hur är styrkan osv på passen tycker du?
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 14:52   #289
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Du kämpar på fint, går deffen åt rätt håll och du tappar vikt? Hur är styrkan osv på passen tycker du?
Jo det känns som att den går åt rätt håll, ligger iaf på minus så jag måste ju gå ner även fast min våg suger och visar lite konstigt. Efter min morgonpromenad förra fredagen visade vågen 91kg, idag visade den 92 när jag precis vaknat. Kan ju ha att göra med att jag inte gjort nr1 och 2 och kanske hade massa vatten i kroppen. Kom på att jag drack någon liter nån timma innan jag gick och lag mig.
Men som sagt så är det spegeln som är viktigast, och där märker jag iaf lite skillnad varje vecka. Dessutom börjar kläder sitta skönare nu när man tappat lite. Jag försöker medvetet ligga på 1000kcal minus men jag tippar på att jag hamnar mellan 500-1200 beroende på hur hungrig och vilken dag i veckan det är.
Nu blev det långt men slutsatsen är iaf att det går åt rätt håll.

Styrkan ser jag inga problem med. Skillnaden är inte så stor, iaf inte i basövningar, i komplementsövningarna har jag tappat lite här och var, men det är inga stora styrkeförluster än så länge, vilket känns otroligt skönt.
Jag ska fortsätta gå ner i den takt jag gör just nu och fortsätta träna på likadant ett tag till. När jag märker att det har försvunnit "tillräckligt" med fett ska jag lägga mig på mindre minus för att minska muskelförlusten.

Btw, hur går det själv? La du på en vecka eftersom att du var sjuk? Hure länge har du deffat? O.s.v...

Citat:
Gammal 2008-03-13, 14:58   #290
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Intressant, skönt att det går åt rätt håll. Jag brukar uppleva att man lätt tappar styrka i pressövningar, fast det vet jag inte så mycket om denna dieten pga skada, bara kört ett bröstpass så.

Yepp, la på en vecka. Fast jag är lite vilse i mina datum, detta blir väl vecka 3 som är avklarat? Eller är det 2, hmm. Jag måste räkna lite Har blivit jävligt irriterad eftersom jag varit sjuk, la på en vecka pga det. Men man tappar en hel del motivation. Men nu känns det bra igen.

Fast nu känner jag att slutmålet inte är världens viktigaste, detta känns mest som ett bra förstadie till att lägga en bättre träningsgrund för mig. Både sett till gymmet, men främst sett till hur jag konditionstränar, då jag gärna vill ha det som ett stående inslag i min träning. Troligtvis så kanske jag tappar lite mer vikt efter dietens slut, men jag kommer då äta mer.

It's all in the future. Kläderna sitter iaf bättre, spegeln ser bättre ut och jag känner mig mycket mer nöjd än tidigare.

*pust* långt inlägg, men du frågade
Gammal 2008-03-13, 15:03   #291
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Låter skitbra, det där med motivationen känner jag igen. Har nästan aldrig lust att gå till gymmet, men så fort jag är där känns det skitroligt, av någon anledning. Men din plan låter iaf bra, håll dig frisk och skadefri ska det nog bli skitbra ska du se.

Angående konditionsträningen känner jag samma sak, måste köra 1-2pass i veckan sedan när/om jag bulkar igen, man märker ju hur dåligt hjärtat blir när man tjockar på sig utan att konditionsträna.

Citat:
Gammal 2008-03-13, 15:07   #292
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gnagaren Visa inlägg
Låter skitbra, det där med motivationen känner jag igen. Har nästan aldrig lust att gå till gymmet, men så fort jag är där känns det skitroligt, av någon anledning. Men din plan låter iaf bra, håll dig frisk och skadefri ska det nog bli skitbra ska du se.

Angående konditionsträningen känner jag samma sak, måste köra 1-2pass i veckan sedan när/om jag bulkar igen, man märker ju hur dåligt hjärtat blir när man tjockar på sig utan att konditionsträna.
Ja, motivation kan vara ett helvete. Fast nu när de där första sega passen är avklarade så känner jag att fan "nu jävlar". Vill köra hårt och bra osv. Yepp, det kommer bli skitbra!

Ja, jag utbildar mig till att jobba inom hälsa så jag vill ju vara föredömlig och ha en bra fysisk hälsa. Och då betyder inte att man bara ska vara grov som stryk, utan kunna springa och röra på sig med. Bland annat
Gammal 2008-03-13, 15:17   #293
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Citat:
Ja, motivation kan vara ett helvete. Fast nu när de där första sega passen är avklarade så känner jag att fan "nu jävlar". Vill köra hårt och bra osv. Yepp, det kommer bli skitbra!

Ja, jag utbildar mig till att jobba inom hälsa så jag vill ju vara föredömlig och ha en bra fysisk hälsa. Och då betyder inte att man bara ska vara grov som stryk, utan kunna springa och röra på sig med. Bland annat
Vad går du för utbildning? Har också tänkt utbilda mig till att jobba inom hälsa, i någon form.

Citat:
Gammal 2008-03-13, 15:21   #294
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

http://www.oru.se/html/program/halsoutv.html

=)
Gammal 2008-03-13, 15:27   #295
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Citat:

Tack så mycket

Citat:
Gammal 2008-03-14, 12:08   #296
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Morgonpromenad: ca 55min

Japp, det gick jag i morse mellan 06:15 - 07:10. Höll på att skita ner mig när jag öppnade dörren när jag var tillbaka. Höll på att stänga av Mp3'n och kollade bara på den, sen när jag kollade upp stod min flickväns hund där och tittade på mig, var inte beredd så jag blev skitskraj. Han ville iofs bara gå på promenad men jag orkade inte.
Senare blir det nog löpning och möjligtvis lite lättlättlättlätt gymträning, men det blir väl i så fall mellan 6-7 eftersom att jag ska tränna min flickvän och handla + käka sedan. Nu ska jag underhålla mig med lite serietittande....

Citat:
Gammal 2008-03-14, 20:08   #297
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Träningscykel: 40min ca 17.6km

Struntade i att springa eftersom att det smärtade lite i vänstra fotleden när jag kom hem efter att ha käkat med min flickvän. Bestämde mig för att cykla istället eftersom att det troligtvis är skonsamare för fotleden. Cyklade framför datorn som vanligt, höll inte lika bra tempo som jag brukar. Egentligen borde jag klara 20km på 40min, men inte idag.

Citat:
Gammal 2008-03-17, 14:39   #298
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Jäkla skit, tror jag har fått benhinneinflammation i vänstra benet för alla symptom pekar på det. Har nog sprungit och gått för mycket på asfalt och löpband med mina halvkassa skor, så jag får väl skylla mig själv lite. Ska nog inte gå några promenader (mer än som vanligt, dvs till skolan eller affären etc) eller springa denna vecka.
Enda cardion denna vecka blir nog cykling för det är skonsammast för benet, det känner jag. Lite synd att det skulle bli så jag som tycker det är kul att springa och gå, men men, jag får helt enkelt äta mindre för att gå ner i vikt denna vecka också.

Citat:
Gammal 2008-03-17, 14:49   #299
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Juste, glömde att skriva in dagens pass, lol:

Dagens Pass, Bröst, triceps och mage

Bänkpress / 90kg x 4 (fail på 5'an), 3, 3, 85kg x 4, 80kg x 5, 60kg x 15

Sned bänkpress / 60kg x 10, 70kg x 5, 6, 60kg x 10

"Bönestund" / 5 set

Hantelpress / 27kg x 10, 8, 10 - helt död i brösten efter detta

Smal bänkpress / 60kg x 7, 6, 6

Lite magövningar / 4 set

Liggande Frenchpress / 45kg x 6, 5, 5

Pushdown m. rep / 4set, 9, 8, 2x15reps

Det var dagens pass det, gick ganska hyggligt med bänken även fast jag var själv, failade dock på 5'an i första setet vilket ni kan få se sen när YT laddat klart. Annars kändes det bra, mina axlar knakar och kan göra ont ibland, men så fort de blir lite varma så släpper smärtan och det går bra. Om det fortsätter knaka och kännas konstigt en längre tid tänker jag gå till en läkare för att kolla om nåt är fel. När YT har laddat klart kommer som sagt filmen, nu måste jag dock gå och lämna nycklar till enb kompis och sedan plugga massa Samhällskunskap.

Citat:
Gammal 2008-03-17, 15:23   #300
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Fina böj där, 130 kg är inte att leka med
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:09.