2007-05-19, 10:39
|
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jompan
frisyr nr 1
frisyr nr 2
frisyr nr 3
Kunde inte länka in bilderna direkt så det blev på detta vis. Här är några exempel på korta frisyrer. Det är dock svårt att kunna ge ett allmänt tips om vilken frisyr du skulle kunna passa i då jag inte vet hårtyp eller ansiktsform. Men sånt brukar normalt frisörer vara bra på.
Hårforum klicka!
På hårforum så fanns det några länkar till olika sidor med bilder på frisyrer.
Först och främst så tror jag du ska försöka lita på din egen smak. Sedan fundera lite på skötseln av det korta håret. Vissa korta frisyrer kan kräva mycket jobb med varje dag för att det ska se bra ut, andra är mer lättskötta, så det är nått du måste väga in i beslut om frisyr. Som sagt det är svårt att ge tips om kort frisyr utan att veta hur du ser ut. En frisyr jag kan tycka ser jättesnygg ut på en person kan se rent ut sagt för j-vlig på en annan. Så kika lite på sidorna som finns länkade på hårforum eller kolla i frisyrtidningar som finns att köpa, sen diskutera med din frisör. Lycka till!
|
Tack så jätte mycket, Jompan! Det var kloka ord från dig och fina bilder!
|
|
|
2007-05-19, 10:39
|
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Den där frisyren var mycket snygg!
|
Själv är jag hårfreak och drömmer om hår ned till midjan..!
|
|
|
2007-05-19, 10:41
|
|
|
Banned
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
|
Den första bilden var fin, men jag har dessvärre för kort hår för att kunna fixa en sådan frisyr
|
|
|
2007-05-19, 10:42
|
|
|
Banned
|
Citat:
|
har du också kort hår?
|
|
|
2007-05-19, 10:42
|
|
|
Custom User Title
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av gladiatorerna1
det är ju det jag söker som jag sedan ska ta med till frisören. Jag vill höra vad NI tycker är snyggt och elegant...Jag litar inte på mitt eget omdömme... 
|
Han menade nog en bild på dig.
|
|
|
2007-05-19, 10:44
|
|
|
Banned
|
Citat:
Den där frisyren var mycket snygg! Den är säkert relativt lättskött också, likaså kan man nog variera den klippningen med olika frisyrer.
|
Jag håller med dig.
|
|
|
2007-05-19, 10:45
|
|
|
Egenanpassad
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Tack så jätte mycket, Jompan! Det var kloka ord från dig och fina bilder! 
|
Har själv haft väldigt kort hår, så lite erfarenhet har jag. Det som sagt man främst bör tänka på är hur mycket tid man är villig att lägga ner på håret varje dag och anpassa klippningen efter det.
Citat:
|
Hårfreak! Jag med om någon. Älskar att gå till frisören, kolla frisyrer, och sitter maniskt och kollar hur frisören gör när hon klipper. Vilket tydligen gett resultet. Fick klippa min kompis för nån vecka sedan, fick relativt fria händer. Första gången man klipper nån förväntar man sig katastrof, men det blev grymt snyggt. Hon har fått massor av komplimanger, fler än vad hon fått när hon varit till riktig frisör. Snacka om att man suger åt sig av de komplimangerna.  Kanske borde blivit frisör istället?
Senast redigerad av Jompan den 2007-05-19 klockan 10:48.
|
|
|
2007-05-19, 10:46
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Den första bilden var fin, men jag har dessvärre för kort hår för att kunna fixa en sådan frisyr 
|
De nya bilderna på kylie i den där hm-kampanjen är riktigt fina.
kolla:
http://www.hm.com/se/#kylie2007
|
|
|
2007-05-19, 10:48
|
|
|
Starkare
|
Citat:
Hårfreak! Jag med om någon. Älskar att gå till frisören, kolla frisyrer, och sitter maniskt och kollar hur frisören gör när hon klipper. Vilket tydligen gett resultet. Fick klippa min kompis för nån vecka sedan, fick relativt fria händer. Första gången man klipper nån förväntar man sig katastrof, men det blev grymt snyggt. Hon har fått massor av komplimanger, fler än vad hon fått när hn varit till riktig frisör. Snacka om att man suger åt sig av de komplimangerna.  Kanske borde blivit frisör istället? 
|
Ojdå! bra jobbat! Jag har klippt mig själv otroligt många gånger. Tycker aldrig att det blir som man vill ha det när man är hos frisören. Dessutom har jag haft extentions förrut, när håret var kortare. Vill ha låååångt hår...
Du kanske borde bli frisör ja! Men vad gör du nu?...
|
|
|
2007-05-19, 10:53
|
|
|
Egenanpassad
|
Citat:
Ojdå! bra jobbat! Jag har klippt mig själv otroligt många gånger. Tycker aldrig att det blir som man vill ha det när man är hos frisören. Dessutom har jag haft extentions förrut, när håret var kortare. Vill ha låååångt hår...
Du kanske borde bli frisör ja! Men vad gör du nu?... 
|
Jag ska också ha långt hår nu, har lite längre än axellångt.  Eländig jobbigt att spara ut bara. Jobbig den där mellanfrisyrtiden.
Haha! Man skulle kunna säga att jag klipper häckar.  Skämt å sido så är jag inom trädgårdsnäringen.
|
|
|
2007-05-19, 10:53
|
|
|
Löjligt internskämt
Reg.datum: Sep 2006
|
La femme Nikita.
|
|
|
2007-05-19, 10:54
|
|
|
-Frank-
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Vilken frisyr på en korthårig tjej tycker ni är snyggast? Det känns som att det finns väldigt få frisyrer när man tvingas gå kring i kort hår... 
|
Tjejer med långt hår har sällan nån frisyr över huvud taget. Det hänger mest. Kort hår är mycket koolare. Sno nån frisyr från Pink eller Halle Berry.
|
Balkantrappan
|
|
|
2007-05-19, 10:56
|
|
|
Starkare
|
Citat:
har du också kort hår?
|
Nope, jag har som Jompan...
Citat:
Jag ska också ha långt hår nu, har lite längre än axellångt.  Eländig jobbigt att spara ut bara. Jobbig den där mellanfrisyrtiden.
Haha! Man skulle kunna säga att jag klipper häckar.  Skämt å sido så är jag inom trädgårdsnäringen.
|
Yes, jag är också i mellanläget!!
Damn pain det där. Men räknar med att när jag är 25 kommer jag ha hår ned till revbenen...
|
|
|
2007-05-19, 10:58
|
|
|
Egenanpassad
|
Citat:
Damn pain det där. Men räknar med att när jag är 25 kommer jag ha hår ned till revbenen... 
|
LOL vilket uttryck!
|
|
|
2007-05-19, 11:01
|
|
|
Starkare
|
Citat:
LOL vilket uttryck! 
|
Dummer, det är med nogrann planering jag har kommit till den slutsatsen...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.
|

|