Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-28, 21:36   #16
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Zlin Visa inlägg
Jao, det finns inget powerrack där, bara sånna där klassiska böjställningar. Men å andra sidan finns det många snälla människor att fråga som gärna passar.

För priser, se http://www.citygym.se/citygym/priser.html
Är iofs inget som stör mig i vanliga fall, jag är mer van att behöva använda allt i från bänkpresställningar(och köra Zerker) och vanliga böjställningar än powerrack. men nu var jag ju där med en kompis och skulle stila med hur mycket jag tar i böj (i jämförelse, han tränar nämligen inte) och då behövs det.

Fysiken är hursomhelst mer prisvärd, även för ickestudenter.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 21:44   #17
Zlin
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Är iofs inget som stör mig i vanliga fall, jag är mer van att behöva använda allt i från bänkpresställningar(och köra Zerker) och vanliga böjställningar än powerrack. men nu var jag ju där med en kompis och skulle stila med hur mycket jag tar i böj (i jämförelse, han tränar nämligen inte) och då behövs det.

Fysiken är hursomhelst mer prisvärd, även för ickestudenter.
Beror väl lite på, jag har aldrig besökt Fysiken, men vad jag hört är det sjukt mycket människor där sen eftermiddag/kväll, vilket är då jag oftast tränar. Då är det inte värt, för mig iaf - men det beror ju som sagt på vad man prioriterar.
Zlin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 21:56   #18
Snake
Banned User

Snakes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av o.z.z Visa inlägg
Var in där och kikade. Tog ungefär 5 sekunder att inse att det inte var lämpat för mig. Alldeles för mycket maskiner och lite fria vikter.

JAG ÄR DÖDSHARDKÅR!!1
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 23:43   #19
pejo
Registered User

pejos avatar

Reg.datum: Jul 2006
Det borde ha lite betydelse var du bor/jobbar/pluggar. Man vill ju inte behöva fara över halva stan för att träna.

Jag tränar själv på Fysiken och tycker det är rätt bra. Nackdelarna är ju som tidigare nämnts att det är mycket folk på eftermiddagarna och att skivstängerna är lite dåliga. Fördelarna är ju att där finns allt man behöver och dessutom ett brett utbud om man är intresserad av annat än bara gym. Dessutom tycker jag att det är en ganska avslappnad stämning där.

Jag själv brukar träna på lunchen och har då inte problemet med mycket folk. Förra veckan tränade jag även klockan 20 en fredag och då var det knappt en människa där.
Gammal 2006-12-29, 00:23   #20
Whey
Registered User

Wheys avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag bor ute i Onsala (läs "ödemarkerna"), men jobbar inne i stan så jag är där rätt ofta. Kollade på Exhale eftersom det hade vart nice om det vart öppet dygnet runt då jag jobbar nattetid lite titt som tätt. Då det inte funkade spelar plats egentligen ingen roll, jag reser runt hit och dit ändå så att dra upp till fysiken eller bort till Lundbybadet är inga problem alls.

Största fördelen med Fysiken, enligt mig, är att de har fina klätterväggar också (för det är grymt kul, och kan ju dessutom hjälpa till att utveckla mina sämsta muskelgrupper). Active Wellness verkar fint, så det ska jag garanterat kolla på. City Gym har jag bara sett lite av, men jag får dra dit och provträna och se.

Tack för alla svar, vill gärna göra åtminstone ETT bra val i mitt liv, och då passar det ju bra om det är när jag väljer gym...
Whey är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.