Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-06, 23:31   #16
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Jo, men det är väl maten som det är sämre tillgång till för vissa och orken.
Det är främsta orsaken. Sen har jag fått uppfattningen att dom militärrestaurangerna som fortfarnde drivs av staten sas har rätt ok mat och man får äta ganska bra, så var inte fallet när jag gjorde lumpen. Istället hade ett privat företag kontrakt, och då var det klassiska, sju köttbullar som man fick av en matkärring (förvisso var dom flesta rätt unga och fräscha så kalrt ett plus där), om man kom tillbaks fick man tre, sen två osv, så det var djävligt snålt med kött måste jag säga. Det var lite skillnad från gymnasiet där man lassade på 80% av tallriken med köttbullar (mattanterna var imponerade).

Även om man får bra mat så får man ändå äta sådär tre, max fyra gånger om dagen. Regeln är har jag för mig att man inte får ha mat i skåpet så att ta med sig massa tonfisk går egentligen bort, sen kan man iofs komma undan med det om man är sneaky (som jag gjorde) men ja, i teorin får man ju inte göra det.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 23:31   #17
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av krilleh
Jag tänker inte gå lumpen pga att jag inte vill förlora musklerna. Inte musklerna jag har, men de jag kommer få innan jag hoppar in.. Som är om två år.

Men för fan, kretsar hela ditt liv runt dina muskler? Vakna isf och se hur mycket vettigt det finns runt om också.
Gammal 2006-10-06, 23:31   #18
Baan
Registered User

Baans avatar

Göra lumpen krappar, göra lumpen, inte gå lumpen.

@Twitter
Gammal 2006-10-06, 23:33   #19
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Jag tänker inte gå lumpen pga att jag inte vill förlora musklerna. Inte musklerna jag har, men de jag kommer få innan jag hoppar in.. Som är om två år.
Dom flesta artonårignar har inte kommit så långt att en tio månader med dålig mat och träning skulle innebära någon större katastrof. Det tar du igen på några månader. Blir du vakt eller något så kanske du t o m ökar under tiden.

@Twitter
Gammal 2006-10-07, 00:55   #20
Liten Men Fet
Registered User

Liten Men Fets avatar

Reg.datum: May 2005
Jag gick upp 7 kilo när jag gjorde lumpen i 10 månader och jag hade fortfarande rutor på magen när jag muckade så det är nog vad man gör det till.
Gör lumpen om du kan, det är väldigt utvecklande för dom flesta även om många inte fattar det. Se till att söka en tjänst som di vill ha, gärna gruppbefäl eller kompanibefäl om du klarar mönstringen till det.

Vad jag sett av dig här på forumet så är du ganska smal(?) och då kommer du nästan GARANTERAT att gå upp i vikt. Jag gick upp från 63 till 70...

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 01:09   #21
Big_Vik
Registered User

Reg.datum: Mar 2003
Jag kommer tappa 11 månader av mitt liv och du är orolig över några gram muskler som tar semester ett tag?
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 01:15   #22
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
gruppchef i nsky-jäg... aldrig haft så bra fysik i hela mitt liv som då.
å andra sidan grabben, så har du inte så mycket muskler byggda i nuläget, så jag ser det inte som att du kan tappa spec. mkt heller om jag ska vara ärlig, något hekto hit eller dit lär inte synas... Underskatta dessutom inte the power of cardio!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 02:01   #23
tuben
Registered User

tubens avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag gick ner ca 8kg i lumpen. Skulle gjort om det igen lätt.
En rolig upplevelse och minnen för livet slår vilka jävla sketna muskler som helst.
Dessutom går det ganska fort att komma tillbaka i sin gamla form igen efteråt.
Att skippa lumpen för att man är rädd om sin muskler så får man ju ta och vakna upp.
Gammal 2006-10-07, 02:06   #24
Hauta
Smile and wave

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Alexlindgren
Goddag kära medmänniskor på Kolozzeum.

Jag har en frågeställning till er.

Jag är nu 16 år, och funderar på om jag ska gå lumpen, eller om jag ska hoppa över det, det som mest gör att det lutar till att jag ska hoppa över det, är att jag är rädd att tappa dom muskler som jag byggt upp, även fast det inte är groteska massor precis.

Så, får man tillräckligt med mat och träning för att kunna "underhålla" så att man itne tappar allt för mycket?
Du kan va lugn.. du är för tam för att ens platsa i dagens värnplikt så forsätt ödsla din tid på att tänka på saker som värnplikt.
Hauta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 03:03   #25
trasan
Banned

trasans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Allvarligt grabben, du har maximalt 32 cm runt överarmen och är rädd för att tappa (obefintlig) muskelmassa.... Kanske dags att vakna?
trasan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 09:38   #26
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av trasan
Allvarligt grabben, du har maximalt 32 cm runt överarmen och är rädd för att tappa (obefintlig) muskelmassa.... Kanske dags att vakna?
Det är dock 2 år till (om) han rycker in, så det lär blir mer, så sluta tracka folk förhelvete.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 09:56   #27
krilleh
Banned User

krillehs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Men för fan, kretsar hela ditt liv runt dina muskler? Vakna isf och se hur mycket vettigt det finns runt om också.
Jag jobbar hellre och tjänar bra med cash samtidigt som jag bygger, än att bo ute i skogen och tjäna typ 30 k på ett år samt förlorar muskler. Fast visst håller jag med om att det kan vara en viktig upplevelse för de flesta.
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-07, 10:01   #28
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
gruppchef i nsky-jäg... aldrig haft så bra fysik i hela mitt liv som då.
å andra sidan grabben, så har du inte så mycket muskler byggda i nuläget, så jag ser det inte som att du kan tappa spec. mkt heller om jag ska vara ärlig, något hekto hit eller dit lär inte synas... Underskatta dessutom inte the power of cardio!
Hahaha närskyddsjägare! Bra, nu vet jag vad jag ska kalla mig själv!

@Twitter
Gammal 2006-10-07, 10:02   #29
Baan
Registered User

Baans avatar

Citat:
Jag jobbar hellre och tjänar bra med cash samtidigt som jag bygger, än att bo ute i skogen och tjäna typ 30 k på ett år samt förlorar muskler. Fast visst håller jag med om att det kan vara en viktig upplevelse för de flesta.
Du kommer inte tjäna någon betydlig summa på något skitjobb ändå, samt att du kommer ha gott om tid på dig efter lumpen att knega på något skitjobb ifall det är din största önskan.

@Twitter
Gammal 2006-10-07, 10:05   #30
Snake
Banned User

Snakes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Såg ut som en sparris när jag ryckte in och när jag muckade såg jag ut som ett anorexiafall.
Ska försöka hitta någon bild från den tiden.
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.