Ja vad säger man. Är inte medlem på Kolozzeum ( fast nu blev jag ju iofs det...

), men eftersom det fortfarande tycks finnas ett visst intresse kring mitt deltagande i WPC så får jag väl en gång för alla dra hela historien en gång till.
Jag började tävla i SSF/IPF 1993 och tävlade sedan varje år fram till och med december 2001. I juni 2002 deltog jag på finska mästerskapen i Vasa i organisationen FPO/WPC. Detta var INNAN SSF hade tagit beslutet att deltagande i annan organisation ledde till avstängning. Ovan nämnda tävling är också den enda tävling jag någonsin gjort i FPO/WPC.
Nordland skriver följande: " Hirvonen har också tävlat i WPC, för att sedan tävla i IPF. Han blev välkommnad med öppna armar... Hur kommer det sig? "
Ja du Nordland, var i allsin dar har du fått det ifrån? Jag kan ju helt ärligt säga att jag knappast blev välkomnad med öppna armar. Uppenbarligen är du inte insatt i ärendet då du skriver ett sådant påstående. Det fanns, och finns tydligen fortfarande, de som tycker att jag inte hör hemma i SSF/IPF. Om detta får man självklart tycka som man vill, men man ska då också ha klart för sig att min " förseelse " gjordes innan SSF beslutade om avstängning.
Nordland, du skriver också : " vad säger att Hirvonen inte var dopad när han tävlade för WPC? Han har ju inte gjort några tester under den tiden så ingen vet ju... "
Hur kan du veta om jag gjorde några tester under tiden jag tävlade för WPC? För informations skull kan jag meddela att jag arbetar inom ett säkerhetsklassat område och min arbetsgivare genomför oannonserade dopingtester så på den punkten har du också fel. Dock kan jag medge att jag inte blev testad i direkt anslutning till den tävling jag gjorde i WPC.
För ytterligare informations skull kan jag ju meddela att jag som junior gjorde 265 kilo i bänk vägandes 120 i slutet av 1999, det året blev jag för övrigt dopingtestad 5 gånger. På WPC tävlingen 2002 gjorde jag samma resultat, dvs 265 kilo. Man kan ju tycka att jag då rimligen borde ha gjort betydligt mer än så om jag hade varit full med steroider, speciellt som jag dessutom använde en " proffströja " som ger fler kilo än vad en IPF tröja gör, i alla fall på den tiden.
Att spekulera är ju som bekant något som många gör med stor förtjusning, men då kan ju lika gärna jag ställa frågan till dig Nordland: vad är det som säger att du inte har dopat dig nu när du förbereder dig inför din första tävling? För du har väl knappast blivit dopingtestad, eller har du det? Du säger att du är emot doping, men det sa ju även Jörgen Ljungberg med flera...
Vidare tycker du att det är konstigt att din kompis Unto inte blir behandlad på samma sätt som jag blev. Nu är jag inte sådär jätteinsatt i hans ärende och dessutom känner jag honom lite grann så jag tänker inte klanka ner på honom, men nog är det ändå vissa stora skillnader mellan honom och mig. Han har ju trots allt befunnits dopad och deesutom har han tävlat i WPC efter att SSF beslutat att detta skulle leda till avstängning.
En annan lustig grej är att det av någon underlig anledning bara är mig som folk pratar om när det gäller de som tävlat i båda förbunden, trots att jag bara gjorde en enda tävling. Det finns åtminstone 4 andra svenska lyftare som tävlat i WPC och sedan tävlat i SSF, men det är kanske så att jag är en så intressant person så det är mig man vill åt.

Jag tror att det totalt är 17 eller 18 svenskar som tävlat i WPC vid ett eller flera tillfällen.
Sannolikt lär det bli diskussioner kring detta inlägg, jag vill därför meddela att min tillgång till internet är klart begränsad, varför jag inte alltid kan svara på inlägg särskilt snabbt.