Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vem borde få längst fängelsestraff?
Mohammed 10 7.14%
Svante 59 42.14%
Lars 6 4.29%
Andreas 39 27.86%
Jag tror inte på straff, 2 1.43%
Alla borde få dödstraff 24 17.14%
Antal röster: 140. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-30, 12:42   #16
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd
Hur vet du det?
"Andreas, hjälper estniska kvinnor att prostituera sig i Sverige mot 25% av vad de tjänar."
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 12:43   #17
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
"Andreas, hjälper estniska kvinnor att prostituera sig i Sverige mot 25% av vad de tjänar."
Ja, vad fint det låter. Han är säkert en god människa som skänker allt han äger till stadsmissionen och Rädda Barnen.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 12:48   #18
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Ja, vad fint det låter. Han är säkert en god människa som skänker allt han äger till stadsmissionen och Rädda Barnen.
Huh, vem har påstått det?
Han är hjälpsam på samma sätt som arbetsförmedlingen är
Gammal 2006-05-30, 12:49   #19
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Jag frågade hur du visste att dom ville ha hjälp att prostituera sig i sverige. Inte om vad som stod att läsa. Att jag hjälper en missbrukare att få sitt heroin betyder inte att han vill fortsätta sitt missbruk.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 12:53   #20
Tigerkotten
Registered User

Citat:
Jag frågade hur du visste att dom ville ha hjälp att prostituera sig i sverige. Inte om vad som stod att läsa. Att jag hjälper en missbrukare att få sitt heroin betyder inte att han vill fortsätta sitt missbruk.
Jaha du menar på så sätt, jag tror inte riktigt att man blir beroende av att prostituera sig. Däremot så behöver man pengar och man gör det pga det. De kanske inte ser någon annan utväg, och om de nu vill göra det så är det väl bra att de har någon som fixar det åt dem. Istället för att kanske inte har några pengar och har svårt att överleva.
Gammal 2006-05-30, 12:56   #21
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Jaha du menar på så sätt, jag tror inte riktigt att man blir beroende av att prostituera sig. Däremot så behöver man pengar och man gör det pga det. De kanske inte ser någon annan utväg, och om de nu vill göra det så är det väl bra att de har någon som fixar det åt dem. Istället för att kanske inte har några pengar och har svårt att överleva.
Du missade igen...
Gammal 2006-05-30, 12:58   #22
Tigerkotten
Registered User

Citat:
Du missade igen...
Okej försöker ang Sverige saken, det kanske är så att det ger mera pengar i Sverige än i deras hemland.
Gammal 2006-05-30, 13:04   #23
Tigerkotten
Registered User

Kan vända på steken också varför tycker du han förtjänar hårdast straff?

Om nu säg scenariot är att nu ett par kvinnor från Ukraina har hört att det ger massvis med pengar att prostituera sig i Sverige fast deras pimp tar 25% av allt dom tjänar. Fast att denna summa dras av så tjänar dom fortfarande mycket mera i Sverige än dom gör för samma arbete i sitt eget land.
Kan vara så att dom har en dröm att tjäna ihop en viss summa för att sedan försöka sig på något annat, genom att dom nu åker till Sverige för att prostituera sig så kommer dom närma sig den drömmen fortare.

Svårt att veta hur _allt_ riktigt är.
Gammal 2006-05-30, 13:09   #24
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Kan vända på steken också varför tycker du han förtjänar hårdast straff?

Om nu säg scenariot är att nu ett par kvinnor från Ukraina har hört att det ger massvis med pengar att prostituera sig i Sverige fast deras pimp tar 25% av allt dom tjänar. Fast att denna summa dras av så tjänar dom fortfarande mycket mera i Sverige än dom gör för samma arbete i sitt eget land.
Kan vara så att dom har en dröm att tjäna ihop en viss summa för att sedan försöka sig på något annat, genom att dom nu åker till Sverige för att prostituera sig så kommer dom närma sig den drömmen fortare.

Svårt att veta hur _allt_ riktigt är.
Är det ok för mig att "hjälpa" ett dussin fattiga nigerianer till ett jobb som innebär att dom skurar skit med bara händer på stockholms central för 5 spänn i timmen? Det är garanterat mer än dom tjänar nu, dom har råd att äta lite, skit är inte så värst farligt och dom behöver ju faktiskt hjälp. Jag vill ju givetvis även ha koll på att dom inte lever för värdigt, så dom kommer att få bo inlåsta i min källare. Mat får dom köpa själva.

Dom ber mig ju om hjälp!
Gammal 2006-05-30, 13:12   #25
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Är det ok för mig att "hjälpa" ett dussin fattiga nigerianer till ett jobb som innebär att dom skurar skit med bara händer på stockholms central för 5 spänn i timmen? Det är garanterat mer än dom tjänar nu, dom har råd att äta lite, skit är inte så värst farligt och dom behöver ju faktiskt hjälp. Jag vill ju givetvis även ha koll på att dom inte lever för värdigt, så dom kommer att få bo inlåsta i min källare. Mat får dom köpa själva.

Dom ber mig ju om hjälp!
Nej, det är bättre de svälter på hemmaplan så slipper vi se dem.
Gammal 2006-05-30, 13:13   #26
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Du är en god människa jwzrd. Tur att nån hjälper Nigerianerna!

Jag tror att de behöver skyddas för att exponeras från vårt hårda samhälle som är helt annorlunda än det de är vana vid. Bra att du låser in dem.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 13:14   #27
Tigerkotten
Registered User

Citat:

Dom ber mig ju om hjälp!
Om de hellre vill göra det, än det de gör idag så varför inte. Folk gör sina egna val. Troligtvis så kommer dom ej dock leva bättre i Sverige under dom villkoren dock.
Gammal 2006-05-30, 13:14   #28
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Nej, det är bättre de svälter på hemmaplan så slipper vi se dem.
Nej, Mental, du har fel. Det är bättre att vi försöker lösa problemet som finns snarare än att exploatera andra människors kris.
Gammal 2006-05-30, 13:16   #29
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Om de hellre vill göra det, än det de gör idag så varför inte. Folk gör sina egna val. Troligtvis så kommer dom ej dock leva bättre i Sverige under dom villkoren dock.
Tricket är att dom inte har ett fritt val. Ett fritt val innebär att du har flera olika möjligheter där du fritt kan välja mellan olika bra alternativ. Ett val mellan pest och kolera är inte fritt.
Gammal 2006-05-30, 13:18   #30
mr ruhl
Registered User

mr ruhls avatar

Reg.datum: Jul 2003
svante ska ju givetvis ha längst straff, andreas minst..25% är inte så mycket, kvinnorna tjänar ju bra om dom får behålla 75% själv hade jag nog tagit 75% och gett kvinnorna 25..

min journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113927
mr ruhl är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:31.