|
Det jag tyckte var fel på bilderna var att om man exempelvis tittade på hunden så var det ju iofs "lagom mycket ljus" överallt, ändå verkar hela huvudet ha samma nyans av vitt, så man får anta att det dynamiska omfånget/kontrasten/.. inte är något vidare.
HP-kameran är säkert ok, r707 var ju rätt bra när den kom och 507 och 407 är väl förhoppningsvis ungefär samma kamera med annan CCD. Hittade ingen riktigt bilig Canon A* så därför kan jag inte rekommendera en sådan.
Vad gäller totalpris har ju sandisk(?) visst börjat med något 32MB kort som skall vara så billigt att man kan fylla det med kort och sedan spara det (dvs köpa ett nytt) modell filmrulle. Så har man inga jättekrav på antal bilder behöver det ju inte bli så dyrt.
SD-formatet har numera över 50% av marknaden, Compact Flash är ju fortfarande bra dock. Resten bör man väl undvika då de är mer "exotiska" och oftast dyrare, gäller både memorystick som dock används i typ allt från Sony och XD-kort som används i fuji- och olympuskameror, jag har dock en olympus ändå och bara man är medveten om att korten är lite dyrare så, de har gått ner i pris nu dock så det rör sig nog inte mer än någon hundring på 128MB. MMC, SM m.fl. är gamla format.
|