Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-19, 22:28   #16
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
Ser du inte likheten? Men visst är det jag, för några år sen.
Du är ju fortfarande rippad och packat på dig rätt mycket muskler! Du ska vara stolt!
Gammal 2004-12-19, 22:36   #17
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
tack, men jag tycker inte det =P, blir ju skit nu om jag inte får träna på ett par månader, måste fixa tid hos någon läkare o kolla upp det så fort det går imorrn ;/
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 22:36   #18
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Jag är också lite fundersamt på hur du som är vegan gick upp i vikt. Allt från växtriké känns som ganska energifattig och mättar bra.
Gammal 2004-12-19, 22:53   #19
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prankie
Jag är också lite fundersamt på hur du som är vegan gick upp i vikt. Allt från växtriké känns som ganska energifattig och mättar bra.
fett? pasta o dylikt mättar väl inte massor, bönorna o grönsakerna som gör det.
Gammal 2004-12-19, 22:53   #20
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
tex: havregryn, råglflingor, pasta och ris som är en del av kolhydratkällor från växtriket, så även bra fett...kallar du dem energifattiga?
Gammal 2004-12-19, 22:56   #21
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Det är mest protein jag tänker på, fast jag kan iofs trycka i mig hur mycket bönor som helst så... visst kan jag gå upp i vikt av det. Det är dock lite svårare att göra det på isbergsallad och tomater.
Gammal 2004-12-19, 23:48   #22
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Det är mest protein jag tänker på, fast jag kan iofs trycka i mig hur mycket bönor som helst så... visst kan jag gå upp i vikt av det. Det är dock lite svårare att göra det på isbergsallad och tomater.
sojaprotein
Gammal 2004-12-20, 11:32   #23
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Det mina rutor växer bäst av är iaf magrull. Brukar inte kunna se om de växer, men första veckorna med magrull såg jag
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 12:23   #24
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zakath
Det mina rutor växer bäst av är iaf magrull. Brukar inte kunna se om de växer, men första veckorna med magrull såg jag
fint =P, nåja, nu ska jag väl vila knät så det kommer ju bli mycket överkroppsträning, trist att jag körde "helkropp" senast, får väl splitta upp det lite så man kan köra oftare, blir så trist att vänta flera dar bara för att allt ska få vila. Vet inte riktigt hur jag skall dela men rygg, mage, biceps och bröst, axlar, triceps fungerar väl? , eller eventuellt rygg&mage, bröst&axlar, armar.
Gammal 2004-12-20, 13:30   #25
Proteus
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Har för mig att det heter att övningen i sig är skit för att träna upp den muskulaturen de tror den tränar upp... 2-4" lär ju gälla rejält feta/stora personer med otränad magmuskulatur. Tror valfri övning av den typen zakath nämnde (dvs inte crunchesrörelserna utan dra in magen och hålla trycket på olika sätt) är mycket effektivare för att träna samma muskler.
Vaccuumgrejen skiter sig ju för mig för att luften tar slut så fort när man anstränger sig samtidigt som man håller andan.
Varför inte prova när du gnäller så fasligt över lite svullen mage?
Luften tar slut ja, men håll så länge du pallar då, det är vad jag gör.
Det känns ju onekligen i magen på mig, gör det inte det på dig så gör
du fel på något vis.

Det är ju inte direkt så att det tar lång tid att göra den där övningen.
Gammal 2004-12-20, 13:35   #26
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Proteus
Varför inte prova när du gnäller så fasligt över lite svullen mage?
Luften tar slut ja, men håll så länge du pallar då, det är vad jag gör.
Det känns ju onekligen i magen på mig, gör det inte det på dig så gör
du fel på något vis.

Det är ju inte direkt så att det tar lång tid att göra den där övningen.
Känns gör den, och visst, jag skall prova, var mer bara information om att jag har för mig att det har skrivits om att den inte alls tränar vad det nu var tänkt att den skulle träna.
Gammal 2004-12-20, 18:50   #27
ivandrago
Chip Rommel fan no 1

ivandragos avatar

Reg.datum: May 2002
Mer muskler är lösningen på det mesta. Större bröst och lats gör magen mindre visuellt. För ett par år sedan såg jag riktigt plumsig ut med 84 i midja. Nu ser jag relativt deffad ut med 84 runt midjan. Har starkare mage och mer muskler runt bröst och lats, vilket ger mer v-form och synligare rutor.

Kontentan: fortsätt träna mage hårt och fortsätt bygg muskler hårt, så löser sig problemet.
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-21, 00:23   #28
soeeed
Registered User

soeeeds avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath

Hur utför man magrull?
soeeed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-21, 20:55   #29
drkrupp
Registered User

drkrupps avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
jag hatar allt snack om vad som skall vara optimalt och om hur dåligt allt är, visst, man ska inte överäta, men hur FAN äter man 100-200kcal i överskott? vem fan har koll på om de gjorde av med 3700kcal eller 3900kcal en dag? Vem vet exakt på grammet vad de åt varje dag? och likaså om vad man skall äta då och då, hur man skall köra cardio, när man skall köra cardio, och allt annat jävla trams.
Har man tid, råd, ork och lust att vara optimal kan man ju försöka vara det. Annars räcker det om man är tillräckligt ordentlig, så man ger träningen möjlighet att ge lite resultat i alla fall. Vad ska man annars träna för? (Om passen skiter sig varje gång, är nog inte endorfinerna tillräckligt starka för att det ska vara värt välbehaget ens.)

Det lär vara knepigt att ta reda på sin exakta förbrukning varje dag, men gissa ett snitt, och ät den mängden varje dag. Det syns ju på vågen vartåt det barkar. Lägg till 500-1000 kcal extra på träningsdagar (exempelvis i form av en ordentlig före- och/eller efterträningsdrink). Även de gånger det skiter sig på gymet. Och även de gånger du ser en potatis i spegeln.
Gammal 2004-12-23, 12:59   #30
Überbiffen
Custom User Title

Überbiffens avatar

Reg.datum: Dec 2002
Citat:
Ursprungligen postat av drkrupp
Har man tid, råd, ork och lust att vara optimal kan man ju försöka vara det. Annars räcker det om man är tillräckligt ordentlig, så man ger träningen möjlighet att ge lite resultat i alla fall. Vad ska man annars träna för? (Om passen skiter sig varje gång, är nog inte endorfinerna tillräckligt starka för att det ska vara värt välbehaget ens.)

Det lär vara knepigt att ta reda på sin exakta förbrukning varje dag, men gissa ett snitt, och ät den mängden varje dag. Det syns ju på vågen vartåt det barkar. Lägg till 500-1000 kcal extra på träningsdagar (exempelvis i form av en ordentlig före- och/eller efterträningsdrink). Även de gånger det skiter sig på gymet. Och även de gånger du ser en potatis i spegeln.
Überbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:24.