Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-31, 14:32   #16
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
av samma anledning som de skriver om flat earthers?
Operation Mockingbird är svaret. Det finns typ 3 pers som inte är psykotiska som tror på det där.
Gammal 2018-07-31, 14:37   #17
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB Visa inlägg
Videon är bara en video, bakgrunden är Qanon. Qanons medelanden finns på https://qanon.pub
Den hemsidan för Qanons meddelanden sänker bara trovärdigheten för mig ännu mer :p

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
En konspirationsteori som startade på 4chan? Tja det kan ju vara underhållande
Lite så
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:56   #18
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Den hemsidan för Qanons meddelanden sänker bara trovärdigheten för mig ännu mer :p

Lite så
Du verkar ju uppenbarligen inte ens förstå vad det handlar om, tror du vi hamnade i dagens politiska läge av en slump?
Varför vill inte Obama eller Trump prata om att nazister tog över regeringen i Ukraina med en kupp 2014? Vi kan ju börja där, jag tror få ens vet om det.
Gammal 2018-07-31, 18:17   #19
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
MikaelB. Det är väl tur att du lever i Sverige i alla fall. Skulle du bott i mellanöstern skulle du väl dragit på dig en väst med sprängmedel nu; helt övertygad om att du vet sanningen och alla andra inte bara förstår.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 18:21   #20
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Det handlar inte om Trump nödvändigtvis, men om man bara läser massmedia så är det nog svårt att se. Varför skriver ens media om detta tror du?
Media skrev även om #pizzagate. Tror du dom gjorde det för att storyn var sann eller för den var så knäpp att man ville skriva om knäppgökarna?

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 18:29   #21
Bob90
?

Bob90s avatar

Citat:
Du verkar ju uppenbarligen inte ens förstå vad det handlar om, tror du vi hamnade i dagens politiska läge av en slump?
Varför vill inte Obama eller Trump prata om att nazister tog över regeringen i Ukraina med en kupp 2014? Vi kan ju börja där, jag tror få ens vet om det.
Man bör vara källkritisk och tänka lite självständigt också.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Gammal 2018-07-31, 19:14   #22
MaxTheMarketer
Banned User

Reg.datum: Nov 2013
Konspirationsteorier bör vara det tredje ämnet som är förbjudet att "diskutera", imho.

Det lockar också bara till sig konspirationstroll och faktiska psykiskt sjuka människor som tror att regeringen spanar på dem via mikrovågsugnen.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:28   #23
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa

ChuckTestas avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Konspirationsteorier bör vara det tredje ämnet som är förbjudet att "diskutera", imho.

Det lockar också bara till sig konspirationstroll och faktiska psykiskt sjuka människor som tror att regeringen spanar på dem via mikrovågsugnen.
Varför? Vissa konspirationsteorier visar ju sig vara sanna.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:37   #24
MaxTheMarketer
Banned User

Reg.datum: Nov 2013
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Majoriteten visar sig att ej vara det och många kan inte hantera konspirationsteorier. Detta gör att de genast hamnar i en riskgrupp.

Det som händer är att de börjar tro på flera konspirationsteorier om de redan tror på en. Till sist så skapar de sin egen "grand conspiracy theory" i form av New World Order, Illuminati, Zeitgeist eller liknande.

Efter detta så är dessa personer förlorade för gott och därefter mentala slavar till dessa "grand conspiracy theories". Det är nästan som ett slags "mentalt nikotin" som de blir beroende av.

En annan nackdel med konspirationsteorier är att de sprider saker som att: a) ej vara källkritisk, b) ej applicera skeptiskt tänkande, c) ej inse att den mänskliga hjärnan är fyllda av "hjärnspöken" som gör oss alla till potentiella mentala offer och slavar åt andra som förstår sig på hur dessa "hjärnspöken" fungerar.

Med "hjärnspöken", menar jag givetvis "cognitive biases". Den mest fascinerande av dessa är Blind spot bias. Det är en cognitive bias som gör att du inte tror att du har några cognitive biases. Sug på den mentala karamellen ett tag och inse vad det säger om oss alla människor och medmänniskor.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:38   #25
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilka?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:47   #26
Bob90
?

Bob90s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Vilka?
MK Ultra är min personliga favorit
Citat:
Gammal 2018-07-31, 19:55   #27
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
MikaelB. Det är väl tur att du lever i Sverige i alla fall. Skulle du bott i mellanöstern skulle du väl dragit på dig en väst med sprängmedel nu; helt övertygad om att du vet sanningen och alla andra inte bara förstår.
För det gör alla i mellanöstern när dom känner sig lurade eller? Tycker du vi i väst är bättre än så? Om du hade satt dig in i deras situation hade du nog förstått dom bättre, västvärlden har bombat dom i decenier på väldigt oklara grunder, kom inte och säg att du är förvånad. Kolla bara senaste erövringen Lybien, mängder med bomber från drones dessutom.

Gammal 2018-07-31, 20:08   #28
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

https://www.reddit.com/r/greatawakening/

Den sidan har växt med 8000 på typ 2 veckor, kolla hur många som har Q tröjor. Återigen tror jag inte på allt, men för mycket stämmer.
Gammal 2018-07-31, 20:22   #29
Don H
Gammal Farbror

Don Hs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
För det gör alla i mellanöstern när dom känner sig lurade eller? Tycker du vi i väst är bättre än så? Om du hade satt dig in i deras situation hade du nog förstått dom bättre, västvärlden har bombat dom i decenier på väldigt oklara grunder, kom inte och säg att du är förvånad. Kolla bara senaste erövringen Lybien, mängder med bomber från drones dessutom.

Det är alltid trovärdigt med "oberoende" fakta från en Rysk tvstation
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:27   #30
MikaelB
\m/(>.<)\m/

MikaelBs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Don H Visa inlägg
Det är alltid trovärdigt med "oberoende" fakta från en Rysk tvstation
"Vi ska fan inte lyssna på båda sidor av någon historia, vi har rätt! " Seriöst tänk lite själv nu. Fienden måste alltid svartmålas.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:53.