Citat:
Ursprungligen postat av dmoller
ett mastigt pass som vanligt ser jag, önskar jag hade fokus nog att riva av sån volym ^^
Koffein har en halveringstid på ca 5h så det kanske är dax att ta sig en extra portion gröt kanske? vet att du kan gluffsa om du vill haha
|
Det kommer bara man håller fast i träningen
Jaha.. ja eller eller iallafall kolhydrater innan träning.. tills jag får mina bcaa från posten
haha ja, äta är nog det jag gör bäst!
Tisdag: Rygg-biceps-underarmar
Började dagen med en morgonpromenad i okej tempo (ca 6-7km/h skulle jag tippa på) på 45 minuter - avslappnande
Weighted chin-ups (handflator mot mig) 3 set 11xkv - 6x15kg - 6x20kg(tre reps med hjälp)
Pull-ups 3 set 10xkv - 12xkv - 10xkv fick hjälp med två sista på 12an
Lat pulldown bakom nacken 3 set 41kgx15 - 75kgx8 - 98kgx3->drop>46kg
Sittande rodd (smalt grepp) 3 set 41kgx15 - 68kgx10 - 82kgx5->drop>41kg
Sittande maskinrodd (brett grepp) 3 set 75kgx15 - 90kgx10 - 110kgx7->drop>45kg
Stående cable pullover (liten rak stång) 4 set 45kgx15 - 55kgx10 - 64kgx4
Enarms hantelrodd 3 set 30kgx9 - 30kgx11 - 40kgx4
Stående bent-over rodd 3set->superset 30kgx20 - 30kgx20 - 30kgx20--
Stående reverse flyes 5kgx6 - 5kgx6 - 5kgx6 --
Back-extension (single-leg) 3 set 5rep på varje ben följt av 15kg med båda benenx3
Inverted legraises 3 set 10xkv 3 gånger
Cablecurl med EZ-stång (armbågar mot knäna) 3 set 41kgx15 - 55kgx8 - 64kgx4->drop>30kg
Stående rope-curl 3 set 36kgx10 - 41kgx10 - 46kgx8
Enarms cablecurl 2 set 18kgx8 - 23kgx4
Cable wrist-curl superset ->60kgxmassor - 60kgxmassor - 70kgxmassor --
Stående Over-hand ez-curl 3 set 27kgxmassor - 27kgxmassor - 23kgxmassor --
Inverted wristcurl 3 set 8kgx8 - 8kgx10 - 10kgx5
Återigen är jag nöjd med pumpen jag fick fast börjar märka av att jag har rätt så lite energi mot slutet av passet. (dock så blir ryggdagen längre - ca 1h30-45m - så det kan bero på det med.) Glädjer till jag börjar gå på +kcal..
Kosten:
Frukost:
80g havregryn, 1 skopa vassle, 3-4dl mjölk, ett par msk äppelmos
2-3skivor fettfri skinka och ost mums mums
Lunch:
500g kvarg (kanel, kardemumma, funlight äpple)
Två skivor grovt bröd ca 90g
Mellanmål:
Halv avokado
Innan träning:
1 skopa vassle
Kaffe o lite socker
Efter:
1.5 skopa vassle
Middag:
400gram kycklingfile
Halv avokado som jag mosade ner med lite kryddor, rödlök och massor med broccoli. (fifan den smakade riktigt bra!

)
Kvällsmål:
1 skopa vassle
Är jag nöjd? Absolut!
För er som inte räknat ut det så deffar jag just nu....

Jag prövade att lägga till en halv avokado som mellanmål idag och det hjälpte mot hungern men känner ändå att jag tappat lite i styrka.
För övrigt så måste jag säga att jag hoppas verkligen att jag lyckas o hålla deffen fram tills slutet av september.. Att tappa styrka är ju inte direkt motiverande.. fast samtidigt så har jag gått ner lite i ansiktet och märker på kläderna att dom börjar lossna. Häromdagen ställde jag mig på vågen och hade tydligen gått ner från 105 till 97.. (klappar mig själv på axeln haha)
Börjar också märka att när jag inte äter så mycket så är jag generellt jävligt irriterad på folk runt omkring mig... tycker däremot att jag lyckas och hantera den rätt bra så bra!
Jaja om inte annat så hjälper den här bloggen mig rätt så mycket.
På torsdag får jag mitt älskade BCAA och nya proteinsmaker, hippie
Tack för den här gången - hejhej