Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-05, 06:35   #16
Bryggan
Registered User

Bryggans avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av nomirin Visa inlägg
Där håller jag inte alls med.
Kan du utveckla din text lite nomirin, jag förstår inte.

Min filosofi är att lyfta tungt...för tungt och för många gånger. Då är det klart att skador alltid lurar runt hörnet.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 09:51   #17
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av nomirin Visa inlägg
Trodde du han la upp denna tråd för att han var nöjd eller vad var viktigt med att säga det där?

Jag tror det var just det han frågade efter, "grabben".

Då kan du ju förklara vad en bra kostplan är för honom?
Har för mig att jag tex nämnde Periodisk fasta gällande kosten samt även 5/3/1 som träningsupplägg.

Sluta stämma in i någon kör som måste skriva kritiska inlägg riktat emot mig när jag uppriktigt sagt försökte hjälpa han ditt stolpskott.

Att jag sedan råkade kritisera lite grann hör inte hit och det har redan övriga användare kommenterat redan.

Skiter i å kommentera denna tråd nå mer då jag saknar både lust/ork att sitta "tjafsa" över internet.

ZZZzzz

<<< Lé Journalé

Senast redigerad av tearz den 2013-07-05 klockan 09:55.
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-06, 02:39   #18
Deadandlivin
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
*Lägg dig på balans kalorimässigt varje dag. Ca. 1900-2500 kanske det är beroende på hur bra din ämnesomsättning är. Efter år av långvarig deff verkar du ha kunnat sänkt den rejält. Detta är dock ingen direkt vetenskap men du får nog prova dig fram iallafall.
Men somsagt. cirkus ~2000 kcal om dagen.
Föreslår 170g protein, 60g fett, resten carbs. Kan ju göra lite som du vill.

Om du är fast besluten på att köra 5 dagar i veckan kan du köra en 4 splitt med en bonus dag för rest muskler du vill dubbelträna eller helt enkelt köra en 5 splitt.

Exempel:
Måndag, Axlar + Traps
Tisdag, Ben + Vader
Onsdag, Bröst + Biceps
Torsdag, Rygg(Övre/Nedre) + Triceps
Fredag, Lats + Mage

8-12 reps tycker jag har funkat väldigt bra för att lägga på mig massa och styrka samtidigt. Har aldrig personligen varit så mycket för lågreps men gillar du 3-6 reps eller något liknande, kör på det.

Hade dock somsagt satsat på 8-12 reps, 3-5 set i alla övningar.
Starka startövningar som du gör varje dag kan du köra lägre reps i med fler set.
T.ex. Axel/Militärpress, Squats, Bänk/Hantelpress, Marklyft, Bent-over-rows.
Här kan du gott köra 5 set och börja på 8 reps då du är som starkast.

Så somsagt, hitta en måltidsplanering som funkar för dig och ett kalorimål som du följer oavsett vad vågen säger. Om du är missnöjd med spegel/vägnings resulteten efter 1 månad kan du korrigera. Det finns flera olika sätt att lägga upp din måltid.

Du kan prova att fasta och käka 2k kalorier utöver proteinshakes i en enda sittning när du kommer hem och hamna i paltkoma så att du inte förmår dig själv att äta mer den dagen.
Du kan prova dig på ett CKD eller vanlig Ketodiet för att se hur bra din kropp respondar när insulinet har en mindre inverkan.
Eller helt enkelt köra en klassisk Kyckling/Lax/Proteinshake/kvarg + Broccoli + Råris/Havregryns diet som människorna med supermentalitet kör.

I slutändan funkar alla dieter om du följer dem rätt.
Överät inte, håll proteinet högt är A och O.

Ta ut dig på gymmet, ha en plan varje gång du stiger in. Gör inte som många andra som kommer dit o tänker: "Jag känner för bröst idag." O kör några mesiga set med hantelpress, incline och cable flies för att sedan gå hem.

Försök att pressa dig själv, var inte rädd om att be om passhjälp på dina sista set när styrkan declinat os.v.

Hoppas detta hjälper.
Deadandlivin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-09, 01:16   #19
nomirin
Registered User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Har för mig att jag tex nämnde Periodisk fasta gällande kosten samt även 5/3/1 som träningsupplägg.

Sluta stämma in i någon kör som måste skriva kritiska inlägg riktat emot mig när jag uppriktigt sagt försökte hjälpa han ditt stolpskott.

Att jag sedan råkade kritisera lite grann hör inte hit och det har redan övriga användare kommenterat redan.

Skiter i å kommentera denna tråd nå mer då jag saknar både lust/ork att sitta "tjafsa" över internet.

ZZZzzz

Om han är nybörjare lär han väl inte veta vad "5/3/1" är?

Jag läste inte vad de andra sagt, så ursäkta om jag "stämde in i någon kör".
Du verkar vara en trevlig människa.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.