passet idag gick bra. Körde få övningar men fick en jävla kontakt ändå. Haft en tung arbetsdag så benpressen fick ta platsen istället för böjen, tycker faktiskt jag får bättre kontakt i benpressen..
benspark
6 set.
lårcurl
6 set.
benpress
6 set.
vader i benpressen
6 set.
Bänkpress
20/40/60
80x3
95x1
102.5x3 - PB! Ett bra set iallafall.
100x3
90x5
Bra pass! Jävligt bra kontakt och känner verkligen att jag växer nu. Även bra dag i övrigt, har beställt nya träningskläder samt så är hemsidan inte långt från klar nu. Sen bör kosttillskotten komma inom 1-2 dagar.. livet leker nu
Uppvärmning
500 m rodd.
Chins Alla F5 godkända.
U: 10 repetitioner.
+10x5
+15x5
+17.5x3
+20x4 negativa
KVx14,14 (sista setet med remmar)
Marklyft Alla utan bälte, strikta och fina. Dock ingen energi här..
U: 50,80,110,140
160x3
140x3
Förlåt för den dåliga uppdateringen. Haft fullt upp så har i princip tränat och gjort det andra som stått på listan. Idag har jag kört ett pass med den andra killen som jag i princip alltid tränar med och som är tillsammans med mig grundaren utav träningshemsidan Findyourself.se där vi skriver om våra pass mer utförligt samt mycket tips osv. Vi körde handstående träning i ca 40 minuter och det tar sig! Ikväll blir det ett till pass (dedication på hög nivå) i form av crossfit stuk. Tanken är i alla fall att magen och vaderna ska bekänna färg. Jag uppdaterar imorgon om det passet eftersom vi kör det så pass sent. Antingen det eller så kan ni läsa om det på hemsidan redan ikväll så det är upp till er
Men för er som vill läsa om gårdagens armpass så får ni det här!
Ez-curl Jävlar vilken kontakt!
U:20x20, 30x10
40x12,9
35x12,12
Spidercurl Fuck.. det tog så pass bra så mina bristningar blev större.
21.5x12,12,12,12
Lutande hantelcurl
10x12
14x8
10x10
Kabelcurl
31.25x8
28.75x8
26.25x12 -> 18.75x10
Smalbänk
U: 20/40/70/
90x3
100x1
90x3 -> 70x5
Dips Alla F5-godkända
U: 15
+20x9
+40x5
+20x12
KVx15
Pushdowns sittande med rep GRYM övning.
3 set, med dropset samt superset med smala armhävningar.
Dagens benpass gick över förväntan. Som vanligt så var jag skittrött efter jobbet men det ändrades sig så fort jag tog första steget in i gymmet. Eftersom gårdagens pass var väldigt intensivt och innehöll högt (HÖGT) tempo så tog vi lite längre vila idag, och det behövdes eftersom vi körde tyngre idag. Passet såg ut såhär:
Benspark:
U: 45
60x12
65x12
70x9
60x12 - Med stopp och 4 sek negativt.
Liggande lårcurl
U: 6 plattor
8 plattor x 12,12,12,10
Benpress:
U: 150
250x30,30,20 PB Serie
Vader:
6 arbetsset, detta bidrog till att man gick som en... jag vet it vad.
Bra men framförallt KUL pass. Känner verkligen att benen växer och det i sig är motivation nog till att fortsätta kriga i gymmet. Imorgon blir det eventuellt att ta en vilodag eller att köra axlar. Beror lite på hur jag mår energimässigt. Har dessutom en fotbollsmatch som skall vinnas på kvällen..
4 dl mjölk
1 dl vassleprotein valfri smak (Jag använder alltid Whey FX Pärsonsplit från ************)
Sidolyft med hantlar superset Framåtlyft med Ez
10x10 - 30x8
10x10 - 30x8
10x10 - 20x10
10x10 - 20x10
Omvända maskinflyes
U: 15
25x12,12,12,12
Kabelrodd för B-A
U: 40
50x12
55x12
60x12
65x12
Blir tyvärr att vila idag. Är helt slut i kropp och sinne, vill verkligen inte bränna av ett armpass när jag inte kan ge 100%. Speciellt när detta är muskelgrupperna som släpar efter.. Blir att sova ut imorgon och kötta då istället! Så nu har ni någonting att se framemot!
Kommer även släppa vara andra podcast på Findyourself.se imorgon, så är det någonting speciellt ni vill att vi ska prata om så SKRIV!