Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Blottare
Borde anmälas och omhändertas asap, att de är ofarliga är en myt 46 41.44%
Blottare är harmlösa, lite offentlig penis är inget att ragea över 28 25.23%
Jag är själv blottare 37 33.33%
Antal röster: 111. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-03, 17:30   #16
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)
Ungar äter även mat vilket alla självmordsbomare gör. Varningsklockor ringa!
Gammal 2013-06-03, 17:53   #17
VikG
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Jag har råkat ut för att en äldre utländsk herre i 50-60 års ålder blottade sig på tåget. Jag frågade om han ville att jag skulle klippa k*ken av han men då stack han fort som fan.. En svag, rädd människa helt enkelt.
Jag upplevde situationen mer som absurd än obehaglig, men då är jag ganska lugn som person med. Om det skulle ha varit någon annan kanske dom skulle upplevt det annorlunda.. I vilket fall så är det INTE okej.

Edit. Klickade fel i pollen...
VikG är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 18:13   #18
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Ungar äter även mat vilket alla självmordsbomare gör. Varningsklockor ringa!
viss skillnad på risken att bli seriemördare om man vart djurplågare som barn vs inte djurplågare.

En annan faktor som ökar risken något abnormt är sängvätning högt upp i åldrarna.

men jaja, skitsamma. Det gällde blottning. Driften att blotta sig leder ofta till en drift att våldta. varför? vem fan vet, men vi vet att det är så. Jag vet också att det cirkulerar en myt om att blottare är ofarliga, vilket inte stämmer.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 18:15   #19
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.
Speedos, thailand och unga thaitjejer? Jag visste väl att du var en tjock, hårig och pervers gubbe trots allt!
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 18:20   #20
mattepatte
Registered User

mattepattes avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)
Är det inte ett väldigt långt steg från att bränna myror med förstoringsglas till att plåga djur?
I så fall så har jag seriemördar personlighetsdrag då jag bränt myror, getingar, humlor, spindlar etc..
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 18:21   #21
mattepatte
Registered User

mattepattes avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Speedos, thailand och unga thaitjejer? Jag visste väl att du var en tjock, hårig och pervers gubbe trots allt!
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 18:46   #22
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mattepatte Visa inlägg
Är det inte ett väldigt långt steg från att bränna myror med förstoringsglas till att plåga djur?
I så fall så har jag seriemördar personlighetsdrag då jag bränt myror, getingar, humlor, spindlar etc..
Inte vet jag hur långt steget är, men man vet att flertalet seriemördare började med att plåga insekter, sedan plågade större djur samt var sängvätare som barn.

Det var en paralell till blottare, då blottning ofta är ett förstadie eller en sidoaktivitet till våldtäkt. Då väcker min tråd även moraliska frågor som:

* Att visa anus för en dagisklass på utflykt kanske inte är så värst illa, men om det är ett förstadie till något värre, är det då rätt att anta att anusvisaren med större sannolikhet kommer att göra värre grejer, och "ha koll" på honom för det? isf. kan detta appliceras på andra avvikande beteenden? (tex sängvätning som barn, rätt att döma ut någon som mer benägen att bli seriemördare för det?)

* Om ett par spicear upp sitt sexliv med att ha sex utomhus när folk kan se, varför anses det som något busigt, lite skojigt och sunt, men om jag drar en Tarzan under liknande premisser är jag då en potentiell våldtäktsman?

* vartifrån kommer myten om att blottare är ofarliga? varför finns den myten?

Nu har jag själv en tendens att tycka väldigt mycket och fort i sådana här ämnen, och gillar att döma ut saker som "fel" eller "rätt" världen blir så mycket mer begriplig om man gör det, men alla funkar ju inte så, så det hade vart intressant att höra ett utvecklande resonemang ifrån någon.
Gammal 2013-06-03, 20:10   #23
Duran
A staunch character

Durans avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
* Att visa anus för en dagisklass på utflykt kanske inte är så värst illa, men om det är ett förstadie till något värre, är det då rätt att anta att anusvisaren med större sannolikhet kommer att göra värre grejer, och "ha koll" på honom för det? isf. kan detta appliceras på andra avvikande beteenden? (tex sängvätning som barn, rätt att döma ut någon som mer benägen att bli seriemördare för det?)

* Om ett par spicear upp sitt sexliv med att ha sex utomhus när folk kan se, varför anses det som något busigt, lite skojigt och sunt, men om jag drar en Tarzan under liknande premisser är jag då en potentiell våldtäktsman?
Vet inte vad du tänker på mer konkret med att "ha koll" men det är ju olagligt och jag tycker att det visar på att det är en person som inte respekterar andra människor och deras gränser och att hen vill få ut ett eget nöje på bekostnad av någon som inte samtycker. Det låter som egenskaper som kan leda till våldtäkt.

Angående par vs. soloskojare så kanske folk lätt uppfattar paret som väldigt förälskade och gulligt betagna av varandra, medan man lätt föreställer sig att Tarzan har gått igång på någon annan som hen inte känner. Kanske att hen smyger på folk och tittar in i fönster. Det blir nog snabbare obehagligt när man känner sig som föremålet för upphetsningen.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 20:25   #24
eulalia
Registered User

eulalias avatar

Reg.datum: Jan 2011
Jag har streakat,,, det var kul! Jag tror att dom andra tyckte likadant.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 20:34   #25
Carnes
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Har dom under mina badshorts så när jag ska sola så får jag en riktigt nice bränna. I min gamla lägenhet kunde jag ligga naken på balkongen, fyfan vad sexig Carnes JR blev.

Jag är inte tjock OK? Jag bulkar....

Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 21:46   #26
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Vet inte vad du tänker på mer konkret med att "ha koll" men det är ju olagligt och jag tycker att det visar på att det är en person som inte respekterar andra människor och deras gränser och att hen vill få ut ett eget nöje på bekostnad av någon som inte samtycker. Det låter som egenskaper som kan leda till våldtäkt.

Angående par vs. soloskojare så kanske folk lätt uppfattar paret som väldigt förälskade och gulligt betagna av varandra, medan man lätt föreställer sig att Tarzan har gått igång på någon annan som hen inte känner. Kanske att hen smyger på folk och tittar in i fönster. Det blir nog snabbare obehagligt när man känner sig som föremålet för upphetsningen.
"Ha koll på" att pga att man visat anus offentligt ett par gånger åka in på förhör varje gång det skett en överfallsvåldtäkt i området tex. rätt eller fel? Kränkning? har vi rätt att anta att blottaren är potentiell våldtäktsman bara för att det brukar vara så?
Gammal 2013-06-03, 22:39   #27
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Reg.datum: Oct 2009
Jag gillar inte brottare.
Gammal 2013-06-03, 23:13   #28
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Räknas detta som att blotta sig?

Är det samhället i väster som bestämmer eller är det ok att gå så här överallt i världen?

Ärkefetto
Filmtajm

Senast redigerad av Herman H den 2013-06-03 klockan 23:14.
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 23:23   #29
Duran
A staunch character

Durans avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
Är det samhället i väster som bestämmer eller är det ok att gå så här överallt i världen?
Jag tycker att blottande är obehagligt mest för att det är olagligt och känns som om det riktar sig mot någon som inte har samtyckt. Om det vore lagligt att gå näck på stan i Sverige så skulle inte jag uppfatta det som skrämmande att folk gjorde just det men om någon kommer fram och tar sig rätten att visa sitt kön för just mig trots att det är förbjudet så känns det hotfullt och kränkande.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 23:27   #30
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag tycker att blottande är obehagligt mest för att det är olagligt och känns som om det riktar sig mot någon som inte har samtyckt. Om det vore lagligt att gå näck på stan i Sverige så skulle inte jag uppfatta det som skrämmande att folk gjorde just det men om någon kommer fram och tar sig rätten att visa sitt kön för just mig trots att det är förbjudet så känns det hotfullt och kränkande.
Jag kan ha fel men jag tror inte det. Det _är_ inte olagligt att blotta sig men det är olagligt att kränka någon sexuellt; det [sexuellt kränkt] blir man inte automatiskt för att man ser en penis. Man får inte själv bestämma när man blir kränkt eftersom amning skulle bli olagligt då med tanke på hur många som har åsikter om lämpligheten i offentlig sådan. Det ska till att blottaren gör något som verkligen är något.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.