Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou
Du är grym!
|
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Limpanz
Var impad av din fysik redan när du var tränare för chargers för ett tag sedan. Kul att du kommit igång och tävla! Ska följas :-)
|
Tack, kan inte placera vem du är men ser jag dig så gör jag det säkert
---------------------------------------
Blev ett bröstpass idag och styrkan börjar komma tillbaka. Började med incline chestpress i hammerstrength och var riktigt gött tryck idag. Värmde långsamt uppåt och lade på 20kgskakor varje steg och körde några set. När jag kom upp på 160kg och en lätt tia så kände jag att fan idag jäklar, så lade jag på 180kg och körde 3 set med 8 reps. Fjärde settet körde jag fallande och matade av kaka för kaka till jag satt med enbart 40kg och knappt kunde få ur mig ett riktigt reps. Älskar hammerstrength och kontrollen och kontakten man får. Blir bänk igen nästa pass men just kontakten är grym för egen del i friviktsmaskiner.
Efter det hoppade jag in i cablecrossen och körde flyes uppifrån. Ett uppvärmningsset sedan 4 set på 35kg och maxreps och kontraktion.
Nästa övning blev flyes i peckdeck. Vikt fullt mag, vet ej hur mycket och högreps med fokus på kontakt och kontrahera.
Gick sedan på en bröstpress precore, fullt mag och matade fem set och varvade setten med att långsamt hålla mot i negativa fasen och explodera och hålla kontraherat ett par sekunder med att reppa 3-4 snabba i mellanåt.
Roligt när man får tillbaka styrkan igen men får passa sig så man inte gör något dumt och går sönder. Tillbaka i blötfet offseasonform så får öka kardion lite nu och kör 20min efter passen samt 3 morgonpromenader i veckan.
Dagsformen då..