Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-12, 19:31   #16
cakehole
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av BruceL33 Visa inlägg
"grejen är att jag har svårt att hålla mig borta från mat :P att deffa under en längre period kommer inte att hålla, jag vill kunna tappa så mycket som möjligt under en kort period."
Citat:
Ursprungligen postat av BruceL33 Visa inlägg
"jag äter automatisk mkt när jag pluggar, jag sitter några timmar hemma och pluggar men under dessa timmar går jag fram och tillbaka till kylskåpet."
1. Du vill få ner din kroppsfettsprocent till en för dig trivsam nivå. Vill du inte kunna hålla den formen ett tag? Eller vill du bara nå dit och sedan tillbaks till dina gamla vanor samt fettprocent? Du skriver att det inte kommer att hålla för dig att deffa under en längre period. Det är därför jag är frågvis. För det handlar nämligen om en tämligen stor livsstils förändring att ta sig i form och sedan hålla formen.
cakehole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 23:53   #17
BruceL33
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av cakehole Visa inlägg
1. Du vill få ner din kroppsfettsprocent till en för dig trivsam nivå. Vill du inte kunna hålla den formen ett tag? Eller vill du bara nå dit och sedan tillbaks till dina gamla vanor samt fettprocent? Du skriver att det inte kommer att hålla för dig att deffa under en längre period. Det är därför jag är frågvis. För det handlar nämligen om en tämligen stor livsstils förändring att ta sig i form och sedan hålla formen.
Om jag lyckas komma ner till den nivån jag vill ligga på, så kommer jag att hålla den. Om jag kommer igång under lovet så kommer jag att vänja mig och sedan hålla det. Grejen med att jag äter mycket då jag pluggar är att det är sjukt tråkigt att plugga men jag måste ju, så när jag blir trött går jag och käkar nåt. Men det är inte så att jag hamnar på ett överskot direkt, det är bara att jag inte får den underskottet jag egentligen vill ligga på.

Off topic: Tips på livsmedel med låg kcal men som mättar. Har kört mkt med tonfisk och kvarg men tycker inte att det ger en bra mättnads känsla.
Gammal 2012-02-13, 00:02   #18
Fru_Flisa
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Gör en stor portion havregryns gröt, alltså många dl, och några äggvitor i. Mycket vatten och sen har du i psylliumfrön. Det mättar och äter du bara tillräckligt stor portion så kommer du inte vilja tänka på mat på flera timmar framöver.
Sen kan du bryta pluggandet med att ta några promenader, det påverkar också så att det dämpar suget efter okynneskäkande.
Gammal 2012-02-22, 07:47   #19
trueblood
Registered User

truebloods avatar

Reg.datum: Nov 2009
Jag åt exakt under 800 kalorier under 8 månader och gick ner runt 70kg (vägde 139)

Klara mig fint. Men en normalviktig person skulle dö av det tillslut. Se till att få i dig alla vitaminer om du går på sån extremdiet och aldrig fortsätta om du går under normalvikt i BMI.

Musklerna ryker helt
trueblood är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.