2011-12-26, 15:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Denna fick jag på mailen för någon vecka sedan:
"Our aim is to create a world where human rights are respected
In 2011, the money *företagets namn* had allocated for Christmas greetings to staff and customers will be given to charity.
We support Plan, the NGO companion of the UN with no religious or political affiliations, in order to improve the life of children
in Third World countries. Plan is one of the world’s biggest, oldest and geographically largest organisations for development
co-operation.
Children make up the majority of the world's poor. The consequences of poverty such as hunger, disease, lack of education,
social exclusion and uncertainty of survival fall heavily upon children in particular. By supporting Plan we can help to improve
children's conditions in Third World countries and give them a chance to grow into full members of their society.
After all, the evolution of humankind comes down to children having an opportunity to reach their full potential.
By taking part in global development projects we are putting our company’s global responsibility into action beyond cultural boundaries.
With this donation we shall share the ambition to create a world where each child is given a life with human dignity.
I would like to thank you all for your contributions and wish you peaceful Christmas time.
*företagets namn*
*VD*
Managing Director"
Skitkul present!
|
|
|
2011-12-26, 15:51
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
En låda ost och godis för andra året i rad... Förstår inte varför alla på jobbet verkar ha en fetish för ost.
Det måste finnas en korrelation mellan typ av julgåva man får och hur bra det går för företaget / hur läget allmänt kanske är på företaget.
|
|
|
2011-12-26, 16:11
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Ett set med frottéhanddukar samt 500 SEK i julbonus på lönespecen, skattades givetvis på dom..
|
|
|
2011-12-26, 16:14
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2011-12-26, 16:16
|
|
|
Guest
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Fick sådana dära presentkort så man själv kan gå in på en sida och välja vad man vill ha. Tog en keramisk kökskniv.
|
Det är nice ju. Hoppas du tog en med lufthål i, för då fastnar inte potatisen när man skivar den
|
|
|
2011-12-26, 16:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
3400 kr insatt på Decemberlönen.
Käften du är 21 år och bänkar 82,5 kg i februari orkar inte kolla på din sketna journal hur mycket du bänkar nu, jag är bara 17 år och bänkar mer än dig din fjolla dina andra stats är också pinsamma och där är jag bättre än dig också, hur känns det?! Kom inte hit och smutsa ner min tråd med onödiga kommentarer.
|
|
|
|
2011-12-26, 16:19
|
|
|
Guest
|
Citat:
Ursprungligen postat av jens__E
3400 kr insatt på Decemberlönen.
|
Det var inte fy skam, tjänsteman?
|
|
|
2011-12-26, 16:21
|
|
|
Rev X
Reg.datum: Jul 2003
|
Vi får välja som vanligt.
Raadvad grillbestik,kosta boda vas, Muuto E27 Pendel (lampor, Craft träningsväska, frotteset, sovsäck,pc spel( nfs the run eller the sims 3, skrivare, skruvdragare, eler en gåva till rädda barnen.
Valde skrivaren, en Canon pixma 495
|
|
|
2011-12-26, 16:21
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Julbord på Långedrags värdshus.
|
|
|
2011-12-26, 16:22
|
|
|
Joser
Reg.datum: May 2007
|
Två vita frottéhanddukar med företagets logga ...
|
2011-12-26, 16:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
En stor kartong med mat och annat tilltug.
lite mer specifikt. en jävla massa olika sorters ostar, kassler, kex, pepparkakor, diverse chokladkollektioner, kaffe och en jävla massa sillsorter... För att inte glömma random lokal senap.
(Jag antar att julbord inte räknas in)
|
|
|
2011-12-26, 16:29
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
|
+1
Tog en grej med mjölkbehållare och värmeljus. För att.. jag gillar mjölk. Och.. varma ljus. Äh, den passar mina kaffemuggar, mkey! :P
|
|
|
2011-12-26, 16:38
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
En stor kartong med mat och annat tilltug.
lite mer specifikt. en jävla massa olika sorters ostar, kassler, kex, pepparkakor, diverse chokladkollektioner, kaffe och en jävla massa sillsorter... För att inte glömma random lokal senap.
(Jag antar att julbord inte räknas in)
|
Detta är ju bästa jävla julklappen från jobbet. Varför ska de envisas med skitsaker som BRANDFILTAR?! Förra året fick folk en "vanlig jävla filt". En filt och en brandfilt är skitbra att ha när man väl fryser eller brinner, men enligt mig ska julklappen göra en glad och det gör en låda med mat.
|
|
|
2011-12-26, 16:42
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av IronBug
Detta är ju bästa jävla julklappen från jobbet. Varför ska de envisas med skitsaker som BRANDFILTAR?! Förra året fick folk en "vanlig jävla filt". En filt och en brandfilt är skitbra att ha när man väl fryser eller brinner, men enligt mig ska julklappen göra en glad och det gör en låda med mat.
|
Brandfilt är ju omtänksammas ever!  Adderar man en vanlig filt är omtänksamheten genom taket.. mat - hur ska de veta vad du gillar? Om du är paleo, fettdietare, gottegris, vegetarian etc? Äh, mat ska vara färsk och självvald.
Jag röstar filt!
|
|
|
2011-12-26, 16:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Jag kan säga att jag är tacksam för maten vi får!
Kan inte komma på något bättre. Inte ens en filt. Den hade väl varit i samma klass som kalendern som vi även fick på köpet.
Man ska inte klaga på mat! 
Om man nu har bristande uppskattning till maten finns det med största sannolikhet en vän eller släkting som uppskattar någon som kommer med 2 kassar mat och godsaker.
Senast redigerad av Filthy den 2011-12-26 klockan 16:50.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.
|

|