Hade jag arbetat heltid hade jag nog varit enormt bitter, nu är jag istället rätt så lycklig, och fattig
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Hade jag arbetat heltid hade jag nog varit enormt bitter, nu är jag istället rätt så lycklig, och fattig
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Oj vad jag känner igen det där. Jag ska göra en lång resa i vinter och gick därför upp till heltid nu i oktober och månaderna framöver. Fyfan va mitt humör har ändrats. Jag är en arg man som vill slå folk på käften hela tiden. Innan så kunde jag stå ut med ganska mycket, trots min ilska.
Vad fan Grotesk. Det finns så mycket att glädjas åt, är det inte bortkastat att gubbsura över tråkigheter och brister i vardagen? Det är bittra attityder som gör oss blinda för att uppskatta små simpla saker i vardagen. Lägg ner det här "gammal gubbe/Piranha" whinet nu pojkar!
Ingen sömn, bara jobb, ynklig ledighet, inge öl hemma, belånad till bristningsgränsen, ingen kvinna, trasig bil, eftersatt hus, för högt blodtryck, oregelbunden puls, hjärtsjuk morfar, ryggsjuk farsa, cansersjuk chef, ostädat, odiskat, för varm november, skit på tvn, lerigt på jobbet, telia å ständig huvudvärk är en del av det som gör mig bitter nuförtiden.. säger dom.
Jag är inne i en hoppfull och optimistisk period just nu. Jag var inställd på att aldrig någonsin få uppleva det så det kanske är värt att förverkliga den här perioden med ett inlägg här.
Angående topic har jag dock aldrig känt mig bitter, aldrig vad jag kan erinra mig. Men en konstant känsla av svart eller (i bästa fall) olika nyanser av grått har annars varit den allmänna känslan. Jag hoppas och hoppas att den här perioden inte är ett undantag utan snarare början av en vändning.