Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-10, 10:37   #16
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Så jag kan sälja ett piller som "botar cancer" fast det är ett sockerpiller?
Nej. Då hävdar du att det är ett läkemedel och då kommer läkemedelsverket att kräva att du visar upp undersökningar på att det är säkert att använda och att det ger den effekt du säger.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 10:39   #17
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Nej. Då hävdar du att det är ett läkemedel och då kommer läkemedelsverket att kräva att du visar upp undersökningar på att det är säkert att använda och att det ger den effekt du säger.
Okay om jag hävdar att man kan flyga på det då? Eller hävdar att ett träd i afrika planteras för varje gång jag äter ett piller etc....du förstår min teori ändå va?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 11:00   #18
lind3r
Registered User

lind3rs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Nu börjar dina argument handla om all reklam! Alla som marknadsför något idag "ljuger" ju mer eller mindre. Som Grub skrev så kanske det krävs något av sjukhuskvalitet för att uppnå resultat, men Abtronic använder sig av samma teknik, och får därmed rätten att säga att den funkar.

Självaste Abtronic kanske fungerar och ger resultat, men detta kanske bara under perfekta förutsättningar. Finns det någon som har testat denna produkt, utan att komplettera med vanlig träning?
Gammal 2011-03-10, 11:06   #19
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lind3r Visa inlägg
Nu börjar dina argument handla om all reklam! Alla som marknadsför något idag "ljuger" ju mer eller mindre. Som Grub skrev så kanske det krävs något av sjukhuskvalitet för att uppnå resultat, men Abtronic använder sig av samma teknik, och får därmed rätten att säga att den funkar.

Självaste Abtronic kanske fungerar och ger resultat, men detta kanske bara under perfekta förutsättningar. Finns det någon som har testat denna produkt, utan att komplettera med vanlig träning?
Jo, men det var ju för att understryka min poäng bara. Att jag tyckte det var fel att få annonsera om saker fast det inte ger den effekt som utlovas. Men hade varit skoj om någon som testat den kan svara!
Gammal 2011-03-10, 11:23   #20
ispåse
Registered User

Reg.datum: Jul 2009
När min fru var gravid så lekte jag runt ordentligt med hennes TENS-maskin. Är väl knappast något man bygger större muskler av men kan tänka mig en viss nytta av maskinen vid sidan av träningen. Kunde ju få till ett jäkla tryck i musklerna om man körde några program på raken och det kan ju knappast vara en dålig sak. Behaglig känsla sitta vid TV'n med tryck i brösten, axlarna eller vad som.

Blev sugen på att köpa en nu faktiskt.

Senast redigerad av ispåse den 2011-03-10 klockan 11:27.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 11:36   #21
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Köp och recensera här vetja =)
Gammal 2011-03-10, 11:45   #22
ispåse
Registered User

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Köp och recensera här vetja =)
Jag har ju recenserat. kanske inte just en abtronic men tekniken. Ställ dig framför spegeln och spänn bröstmusklerna 1000 gånger. Tycker du att du har en behaglig känsla efteråt tycker jag att det kan vara värt ett inköp.
Gammal 2011-03-10, 11:51   #23
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ispåse Visa inlägg
Jag har ju recenserat. kanske inte just en abtronic men tekniken. Ställ dig framför spegeln och spänn bröstmusklerna 1000 gånger. Tycker du att du har en behaglig känsla efteråt tycker jag att det kan vara värt ett inköp.
Nej men jag är inte alls sugen på att köpa något sådant här. Tycker det är mest trams, så är intressant att höra åsikter bara. Jag tycker ex det är behagligt att en katt går runt på min rygg om jag ligger på mage, men köper ju ingen katt för det =)
Gammal 2011-03-10, 14:10   #24
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Okay om jag hävdar att man kan flyga på det då? Eller hävdar att ett träd i afrika planteras för varje gång jag äter ett piller etc....du förstår min teori ändå va?
Ja men du fattar inte uppenbarligen inte skillnaden på en ren lögn och en distraherande sanning

Du kan kan tex ha ett kosttillskott som innehåller 0,0001 gram av ett visst ämne och sen göra upp en giganstisk reklam om hur bra det ämnet är och att det finns i ditt kosttillskott.

Du kan sälja en dator och göra reklam för hur tekniken inom data teknologi har fått fram rymdraketer.

Du kan sälja hårshampo med vitaminer och säga vitaminets alla egenskaper om hur bra det är för kroppen (trots att det måste i verkligheten måste vara via maten och inte på huvudet)

osvosv

Inget ljuger rakt av men pratar om en sanning som är långt i från produktens kapacitet...

Senast redigerad av Fredrik_S den 2011-03-10 klockan 14:13.
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 14:11   #25
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Nej, skillnaden är att du ljuger. Dom ljuger inte. Dom berättar bara inte hela sanningen.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.