2011-02-14, 05:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Resultat v1: -0,8kg
Förstår inte varför man inte kan vara glad och nöjd över att ha gått ner 0,8kg?
Måtten kring midja och höfter är oförändrade, kanske därför.
Men jag har i alla fall gått ner! Och nu bär det av mot gymmet. Lite oroväckande med retningarna i halsen, men hoppas det inte blir värre. Den som lever får se!
Let´s go vecka två!
|
|
|
2011-02-14, 07:41
|
|
|
Registered User
|
Följer nybörjarprogramet som finns på forumet.
Dag 1: axlar/bröst/triceps
Dag 2: rygg/biceps
Dag 3: ben/mage
Dagens träning:
(Värmer givetvis upp men noterar inget om det)
10gr BCAA
Altert FX
Militärpress:
10x40
6x45
8x40
Hantelpress:
10x20/h
9x20/h
10x20/h
Stående tricepsextension i cable:
12x40
11x40
8x45
Sittande framåtlutande hantellyft:
10x15/h
9x15/h
9x15/h
Lutande hantelpress:
8x22,5/h
6x22/h (fail)
Liggande tricepsextension:
8x10
8x10
Hantellyft åt sidan:
12x10/h
9x10/h
Notering: På gymmet 05.30-06.25. Var oerhört peppad och det kändes riktigt bra genom hela passet, fram till sista övningen. Totalt färdig i kroppen och orken dog ut helt. Lite lätt illamående. Halsen är inte riktigt bra, lungorna kändes små. Nöjd med militärpressarna och tricepsextension i cable.
|
|
|
2011-02-15, 07:44
|
|
|
Registered User
|
Jahapp...då ska man bli förkyld oxå. 
Precis när man kommit hem från utlandsresa, peppat som fasen, börjat träna och kroppen börjar känna igen sig. Ja vad händer, om ett brev på posten sätter halsen igen och det blir antagligen vila om det inte tvärvänder. Förbannat!
Kost/träningsrelaterat: Känns fortfarande bra med IF/PF, fick ordentliga hungerattacker vid 9.00-10.00 igår men eftersom jag inte hade något att äta och jag har lunch vid 12.00 så gick det över rätt fort. Kroppen tyckte jag återhämtade sig rätt bra efter passet och idag känns det bara fint. Gillar att mitt sötsug börjar avta rejält. Så än bara positiva saker  (förutom förkylningen då) Förkylningen kan kanske vara ett resultat av hemkomst från utlandet, hög träningsdos, lågt kcal-intag och SVINKALLT väder. -31 grader i morse...
Men vi får se hur dagen artar sig och om det blir gymmet i morgon. Kanske teknikträning...ja vi får se.
|
|
|
2011-02-16, 07:19
|
|
|
Registered User
|
Luftrören känns hälften så stora, irriterat i halsen och hostade upp några riktigt fina geggia klumpar igår...jepp, inte är man i toppform direkt.
Men vill ändå behålla rutinen att träna och kliva upp tidigt så det blev en tripp till gymmet i morse. Att säga jag tog det lungt är en underdrift, blev ett helt teknikpass med inriktning på rygg. Mark, rodd med brett handtag, smalt latsdrag.
Gårdagens intag blev lite väl mycket men ändå hamnade jag på kcal-underskott.
Så mer kurering väntar...booring!
|
|
|
2011-02-16, 19:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Krya på dig!
|
|
|
2011-02-18, 08:20
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kravmaga
Krya på dig!
|
Jo tack. Lyssnade på kroppen och sunt förnuft idag, tränar normalt ben och mage på fredagar men idag blev det sovmorgon. Trist som fasen, och sen är det -32 grader ute...  inte så man blir sugen att ta en promenad med hunden heller. (Varför lämnade man Thailand...?)
Däremot så kan jag bara för noteringen skriva att igår kände jag mig aldrig hungrig fram till luchen vid 12.00. Inget alls...konstig känsla men samtidigt trevligt  Åt en rejäl midadg igår men den var vid 17.00 så jag räknar med lite hunger innan lunch idag.
Bara att fortsätta knapra Vicks halstabletter, dricka vatten och hoppas kroppen tar tillbaka kommandot.
|
|
|
2011-02-21, 07:19
|
|
|
Registered User
|
Utvärdering v 2: Jag är faktiskt rätt nöjd med veckan som varit. Har varit rejält förkyld och träningen har uteblivit helt. Inga promenader har det heller blivit pga. förkylningen och vädret. Kostmässigt har det egentligen varit en mindre katastrof. Varje lunch under arbetsveckan har ätits ute, visst intag av godis har skett och helgen avrundades igår med gräddtårta, chokladbollar till fika. Och middagen löstes enkelt med en pizza. Har inte noterat näringsintag under veckan eftersom det kännts rätt meningslöst.
Det jag däremot har varit riktigt duktig på är att följa mina bestämda tider. Jag äter först vid 12.00 och äter inget efter 20.00. Funkar verkligen jättebra i mitt liv och jag har aldrig tidigare upplevt att jag inte behöver kämpa för att inte äta för mycket.
Resultaten är väntade men mycket överraskande ändå: Förra veckan vägde jag 105.0kg, och i morse 105.5kg. Att jag har ökat 0,5kg efter en vecka av förkylning, noll motion, dåliga kostvanor, godis och pizza är för mig en skön seger!  Låter dumt? Absolut! Men för mig förbannat skönt!
Förkylningen håller nu på att ge med sig och vädret är bättre med humanare temperaturer. Jag är så fruktansvärt träningssugen och peppad att fortsätta att jag kan nästan inte sitta still! Vecka 3 hoppas jag blir en comback-vecka.
/En något tyngre men lättad Koloit.
|
|
|
2011-02-23, 07:41
|
|
|
Registered User
|
Då är man åter igång! Känns skitbra att kliva upp tidigt, pallra sig iväg till gymmet och börjar slita lite vikter igen!
Förkylningen sitter inte längre kvar i kroppen förutom halsen som låter rätt illa än, men det låter värre än det känns. Jag är peppad som fasen!!
Kylan ute håller i sig, -34 grader i morse  ...då blir det ingen promenad för mig och hunden men det ska bli mildare och då är det bara att ge sig ut.
Träningen i morse var mark, smal och bred rodd, biceps och drag till hakan med omvänt rodd. Känner mig faktiskt rätt stark och drog utan problem 80kg i mark, med bra teknik tycker jag. Så positiviteten sprider sig i kroppen och trycker förhoppningsvis ut de sista av förkylningen i halsen så jag kan ta stora andetag igen!
|
|
|
2011-02-25, 07:30
|
|
|
Registered User
|
Yeah!!
Benen fick smisk idag, och man stapplar fram som en gamling. Peppen ville aldrig ta slut och jag fick till ett bra tempo mellan övningarna och styrkan känns rätt ok.
Böj, benspark, bencurl, sittande vadpress och benpress. Lite bänkpress, hantelpress och sidolyft blev det oxå, missade träningen i måndags pga. förkylningen. Men nu ska jag banne mig bli frisk! Halsen låter lite ansträngd när jag pratar men det känns inte så farligt.
Kan man få hoppas nu att man ska kunna börja köra tungt? Jag vill!
Hoppas helgen går fort och att det håller i sig till måndag då man åter är på gymmet.
Kostmässigt går det väl ok. Har inte fört någon större kontroll på intaget under förkylningen. Men håller dock hårt på mitt ätfönster och det känns oxå riktigt bra. Nu är det bara att hitta en bra rutin med mer kvalitativ kost.
|
|
|
2011-02-28, 13:37
|
|
|
Registered User
|
Utvärdering v 3: Veckan har handlat om att vänta ut förkylningen och börja om att träna. Det har gått bra och jag friskförklarade mig själv i morse. Blev ett benpass i fradag som jag ändå är rätt nöjd med. Men såg fram emot att återgå och få träna ordentligt den här veckan. Matmässigt har det gått sådär, jag har ätit lite för mycket och jag har köpt lite godis, vilket jag inte skulle göra. Men mattiderna har jag hållit nästan till 100% och det positiva tar jag med mig.
Vägde mig i morse och än en gång blir man både besviken men samtidigt riktigt nöjd. Viktern står kvar på 105,5 sedan förra veckan. Och då har jag tränat i stort sett inget, och ätit massor mer än jag borde och behövde.
Cyklade till gymmet i morse och drog igång med: Axlar/bröst/triceps
Militärpress:
10x40
7x45
4x45
5x40 (OS, stöthjälp med benen.)
Hantelpress:
10x15/h
8x22,5/h
7x22,5/h
5x22,5/h
Stående tricepsextension i cable:
12x30
9x45
8x45
6x45 (OS, bränner på riktig bra)
Sittande framåtlutande hantellyft:
10x12,5/h
10x10/h
10x10/h (Dåligt genomförd och dålig känsla, ofocuserad)
Lutande hantelpress:
8x22,5/h
6x22,5/h
Liggande tricepsextension: EZ-stång ej inräknad i vikt.
8x12,5
5x12,5 (fail)
Hantellyft åt sidan:
8x12,5/h
8x12,5/h
Raka hantellyft åt sidan:
8x8
8x8 (bra kontakt, strikt utfört)
Peppad genom hela, körde rätt bra tempo mellan set och övningar och försökte vila mindre. Nöjd är jag ändå och ser fram emot nästa besök på gymmet. Kan bli i morgon pga. tjänsteresa senare i veckan.
|
|
|
2011-03-01, 08:49
|
|
|
Registered User
|
Blev träning i morse, ska iväg på tjänsteresa och den egentliga träningen i morgon skulle inte bli av.
Rygg/Biceps:
Uppvärmning:Typ tricepsextensions men med raka armar och hantel.
Smalt latsdag:
12x40
10x60
8x60
6x60 (Kändes bra, lite böjd rygg på sista reps)
Marklyft:
12x50
8x80
8x80
6x80 (Styrkan finns till betydligt mer, men ej tekniken. Fick räcka sådär)
Brett grepp, sittande rodd:
12x50
10x60 (Lite gung/momentum på sista)
8x60 (Strikta, bra känsla)
Bicepscurl, EZ-stång: Stång ej inräknad i vikt
10x10
10x20
Avslutade med strikta hyperextensions med kv.
Och ordentlig stretch efteråt. Nöjd, och belåten!
|
|
|
2011-03-04, 08:21
|
|
|
Registered User
|
Då var det benen som kördes i morse. Jag tror att jag bör titta på en alternativ lösning att köra något annat på fredagar. Tränar/spelar volleyboll på torsdagskvällarna och det blir bara drygt 6 timmar mellan volleyboll och benträning...man är inte riktigt i pepparlandet...
Men såhär blev det: Ostrukturerat, många övningar och lite tung i huvudet.
Uppvärmning:
Utfall med hantlar 10kg/h
Benböj:
10x50
6x80
Stående vadpress i Smith:
12x40
12x40
Benspark:
10x60
10x70
Bencurl:
10x50
10x75
Sittande vadpress:
12x25
12x25
Benpress:
15x100
8x150
8x150
Raka marklyft:
10x50
8x50
Sammanfattningsvis rätt oseriöst...inställnignen måste bli bättre.!
Kostbiten med IF fungerar bra tycker jag fortfarande. Men jag förstör för mig själv lite med att äta fel mat och även där ostrukturerat. Finns många saker att förbättra.
Har funderat på att lägga in lite kondition, löpning eller cykel. Men vill inte ta det samma dag som styrketräningen...får titta på det där lite mer ordentligt. Luftrören känns lite rossliga fortfarande.
|
|
|
2011-03-07, 07:54
|
|
|
Registered User
|
Utvärdering v 4: Kroppen känns påväg tillbaka och jag har tränat på bra. Kvällmotionen har dock uteblivit och en tjänsteresa störde lite planeringen. Huvudet har dock kännts rätt tungt och jag tappade mycket pepp inför helgen. Helgen har bestått av födelsedagsfirande, god mat, öl och den förrädiska kvällspizzan. IF upplägget sprack totalt. Jag vill lyckas den här gången och känna mig nöjd. Gillar inte tanken: "Nu är den här veckan lix åt helvete, forsätt svulla så kör vi på nytt på måndag..."
Nu är det måndag och jag är less på att bli besviken.
Träning: Efter fredagens fundering lade jag om och körde ben/vader/mage idag. Riktigt bra känsla och ork och det blir med största sannorlighet att köra ben på måndag istället.
Ingen uppföljning på vikter och reps.
Ingen vägning genomförd men måtten står på samma så jag räknar inte med någon viktnedgång från förra veckan.
|
|
|
2011-03-08, 08:25
|
|
|
Registered User
|
Bra jobbat!
Eftersom journalen är min och min egen  så ska jag banne mig använda den till att peppa mig själv och kunna se tillbaka att allt inte är mörker.
Efter benpasset jag var väldigt nöjd med blev det en rask 30min promenad med hunden på lunchen, mycket trevligt!
Sambo (hon har namn men det är hemlis  ) hämtade bilen och jag gick hem i rask takt. Tog ca 70min.
Röjde som en galninge hemma och åt en älgytterlårs-"gryta" med champinjoner, lök, rovna morötter och ugnspotatis. FÖRBANNAT gott och rejält mättande.
Avslutade kvällen med en 40 min rask promenad.
Hunden tror jag blivit galen som ska ut och gå hela tiden
Och morgonen började med promenad till jobbet i 60min i bra tempo. Nu känns det fantastiskt bra! Kiss my self!!
|
|
|
2011-03-09, 08:32
|
|
|
Registered User
|
Morgonträning av rygg/biceps.
Uppvärmning:
Typ tricepsextensions men med raka armar och hantel plus hantelrodd
Smalt latsdrag:
40x12
60x10
70x6 (Lite gung och OS på sista)
Bicepscurl: EZ-stångvikt ej inräknad.
20x8
25x8
25*7
Rodd, brett grepp:
50x10
60x10
60x10
Rodd:
70x8
70x8
Maklyft:
60x8
100x8 ( !)
100x8 ( !!) Vad hände?
Passet gick på bra, rätt bra tempo mellan set och övningar. Marklyftet gick galet bra, med bra teknik dessutom. Orken fanns helt klart till mer men stången gled ur händerna, bättre grepp behövs! Men sjukt nöjd
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.
|

|