OK...
SM är över och ett ljuvligt silver blev det.
Tyckte att det mesta av syret var förbrukat i uppvärmnings lokalen då Vi (i - och + 125) satt igång. Så under uppvärmningen kände jag mig seg och sliten.
START
70x10 (djupa)
70x10 (explosiva)
120x10 (djupa)
120x10 (explosiva)
160x5 (explosiva)
180x1 (explosiv)
Brukar värma mer utan tröja men då jag upplevde syret som bort blåst (ja jag är kännslig) så orkade jag inte hålla på mer utan tröja.
TRÖJA PÅ
Framför allt Kjell och Wulfen skall ha tack för sina kämpar insatser med dragningen av mina ärmar. Huga

270x1 (vändes på mitten av lyftet)
285x1 (Att jag komner med denna vikt till bröstet var dagens härliga känsla, haft enorma problem med att komma ner med 295 under senaste tidens vecko träningar).
TÄVLING
1: 287,5
bom. För att komma ner med vikten så drog vi ingenting i tröjan utom över axlarna vilket resulterade att (som det kändes, halva) tröjan hamnade över struphuvudet och jag var inte bered på det "goa" trycket å tappade fokus lite.
2: 287,5
Godkänt, med tre härligt vita lampor. (Fick axlarna på tröjan ännu mera dragna av Wulfen samt att jag stålsatte för trycket mot halsen).
3: 330
bom. Tröj byte och en galet peppad skalle tänkte att jag bara måste prova denna vikt. Mitt mål var få landa vikten och känna på den under tävling, dock så bad jag mina kamrater att dra tröjan för mycket så jag orkade inte hålla linjen och än en gång så fick jag bevisa varför skydden används i bänk.
Vill tacka Micke, Lind å Zacke för deras enorma arbete under tröjbytet!
JA det mesta under helgen var toppen men nu skall det ändå bli skönt med lite hederlig gammal torsdagsträning på SAK
Ser fram emot ett fantastiskt 2009!