2015-04-09, 15:06
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Jag höll på att dö lite extra när Legolas blev Super Mario och sprang i en trappa som bildades av fallande stenar.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2015-04-09, 15:11
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
ang legolas, varför blev han så tabu för?
i första sagan om ringen filmen så visade han typ bara att han var skillad med bågen och kunde göra sådant som man visste att alver kunde göra, men i de två tornen så gick det bara utför och fortsatte i den banan i varje film, allt blev för överdrivet, han blev mer och mer en karaktär som typ kunde wipa hela armer om han så ville, för överdrivet.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2015-04-09, 15:40
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
Jag tyckte inte filmerna var dåliga. Hemligheten är att inte jämföra dom med LOTR trilogin vilket såklart är svårt, det är fortfarande en riktigt schyst trilogi
|
|
|
2015-04-09, 15:59
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag höll på att dö lite extra när Legolas blev Super Mario och sprang i en trappa som bildades av fallande stenar.
|
Hahaha, +1
2-3 pinnar ytterligare i avdrag på det redan fattiga betyget.
|
|
|
|
2015-04-09, 16:19
|
|
Amatör
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
Jag tyckte inte filmerna var dåliga. Hemligheten är att inte jämföra dom med LOTR trilogin vilket såklart är svårt, det är fortfarande en riktigt schyst trilogi
|
Jag tycker inte ens att det är en schysst trilogi utan den jämförelsen. Dåliga är kanske ett starkt ord men bra ligger långt bort.
|
2015-04-09, 16:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag såg Hobbit: Battle of the Five Armies igår.
Nooooooo..........! Så dålig! Orkar inte recensera. 
|
Hobbit var min favoritbok från 6års ålder och under hela tonåren, är fortfarande sur över vad Jackson gjorde med filmerna...
Det enda bra var Dains intåg, stenhård  .
|
2015-04-09, 21:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
|
Det är ju en god idé men tycker inte det håller ändå. Såg dem utan någon försök att jämföra dem. Inbillade mig att jag gillade den första filmen, men det var nog mest för att jag ville gilla den. I de andra två var jag mer ärlig mot mig själv och de var verkligen inte bra. Skulle aldrig någonsin se om dem vilket är bland det sämre betyg på en s.k. storfilm som man kan ge.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2015-04-09, 22:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Jag tyckte att Hobbit-filmerna var duglig popcornunderhållning. Synd bara att dem flesta karaktärerna blev endimensionella karikatyrer, i stället för personer man kunde bry sig om. Verkligen det enda som höll mig fast var Ian Mckellen och hans sidospår-- som i sig var distraherande ibland.
|
|
|
2015-04-09, 22:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Legolas = OP
|
|
|
2015-04-09, 22:13
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
american shaolin
riktigt uselt skådespeleri, men det är ju iofs inte pga skådespeleriet man ser filmer som denna. har sett den xx antal gånger under åren och den är faktiskt bra.
6/10
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2015-04-09, 22:15
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Såg senaste Fast & Furious ikväll..
Extremare, mer överdriven och ännu mer explosioner än tidigare filmer.
Men under slutet av filmen inser jag ändå hur mycket den filmserien roat mig genom åren som bilintresserad.
|
Senast redigerad av G_lund den 2015-04-09 klockan 22:16.
|
|
|
2015-04-10, 01:40
|
|
sheeeeeeeit
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
ang legolas, varför blev han så tabu för?
i första sagan om ringen filmen så visade han typ bara att han var skillad med bågen och kunde göra sådant som man visste att alver kunde göra, men i de två tornen så gick det bara utför och fortsatte i den banan i varje film, allt blev för överdrivet, han blev mer och mer en karaktär som typ kunde wipa hela armer om han så ville, för överdrivet.
|
I böckerna hade alverna en mer andlig magi vilket så klart är svårt att visa i film så Jackson gjorde karaktären till en superkrigare som surfar på sköldar osv.
|
|
|
2015-04-10, 01:57
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Wetlands är min senast sedda film och den var tamigfan asbraaaaaa. Synd att svenskan inte har ett bra ord för catharsis för den här filmen var verkligen det för mig. Skrev nu precis en jättelång recension som hade helsålt den här filmen för er, men sen kom jag på att texten nog blev betydligt mer blottläggande än något man rimligtvis borde dela med sig av på ett forum. Så ni får helt enkelt ta mitt ord för det: Se den här filmen.
|
|
|
2015-04-10, 08:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple
Wetlands är min senast sedda film och den var tamigfan asbraaaaaa. Synd att svenskan inte har ett bra ord för catharsis för den här filmen var verkligen det för mig. Skrev nu precis en jättelång recension som hade helsålt den här filmen för er, men sen kom jag på att texten nog blev betydligt mer blottläggande än något man rimligtvis borde dela med sig av på ett forum. Så ni får helt enkelt ta mitt ord för det: Se den här filmen.
|
Katarsis
|
|
|
2015-04-10, 09:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
För att inte bara vara dryg så kan jag inflika att boken är rätt "rolig" också, tror inte filmen kan spegla allt det äckliga på ett helt rättvist sätt. Har dock inte sett den men den är på väg ner nu.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.
|

|