Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-28, 22:52   #29551
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad är det som blir fel sen? Att du känner att de inskränker för mycket på din sfär eller är de helt enkelt inte roliga/intressanta att umgås med?
Har ofta roligare ensam. Vilket inte direkt är en komplimang, men svårt att ändra på.

Sen funkar det bara om jag..öh, "put my tounge where my heart is". Har ibland tänkt att det vore bra för mig att interagera fysiskt, med en bra person, men det är så sjukt ointressant om det inte är intressant. Och när jag tycker någon är intressant, är det så otroligt sällan det innebär att jag vill gå loss på den. Det är eg helt otroligt att det blivit ngt ligga av alls, eftersom det ju bör vara ngn som har intresse tillbaks de få gånger solen står i venus el vad det är som krävs för att inte bara vara sugen.. utan vara sugen på någon.

De personer jag haft mest sådan kemi till är dessutom inte personer som jag tycker bäst om, överlag. Brukar nästan bli bäst om jag stör mig lite på personen, men så är jag så pk att jag inte vill bjuda på mig själv till folk jag stör mig på.. så det blir, tja, inte mkt action.

Äh, har nog bara läst för mkt facebook-uppdateringar idag. Och tänkt att jag kanske behöver "få mig lite" men det blir ju askrånligt för det innebär en annan individ också.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-28, 22:58   #29552
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp Visa inlägg
Förstår inte riktigt, du vill vinna men aldrig chansa? Få reward utan risk. Det funkar inte så.
Fast.. jo? För det är ju när jag chansar jag tappar lusten att "vinna". Så jag har lovat mig själv att inte pressa mig att chansa, men då blir det ju inget. Vilket iofs är trevligare än krångel och obehag, men samtidigt är inget.. inte så mkt.

Rent praktiskt skulle det kunna gå om jag vore bekväm med "gamla rester" jag stör mig på, men är ju inte det.

Vill ju känna att det finns en chans att jag kommer vilja, men när jag pressat mig att försöka så har jag ju inombords vetat att det inte kommer uppstå. Vill vilja liksom, men viljan riktas sällan - och ännu mer sällan till alternativ som känns ok.

Gammal 2013-02-28, 23:00   #29553
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Att någon har intresse tillbaks de få gånger du nu har varit intresserad är inte så otroligt

Facebook kan ge en lite konstiga tankar ibland ja.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-28, 23:07   #29554
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Att någon har intresse tillbaks de få gånger du nu har varit intresserad är inte så otroligt

Facebook kan ge en lite konstiga tankar ibland ja.
De kanske fungerar likadant, enklare att få lust till ngn man stör sig lite på..

Synd att det inte känns aktuellt med det längre, samtidigt skönt. Bäst är det ju när man känner respekt OCH lust till någon, men det var väl.. länge sedan.

Mitt fb är så fyllt av vårkänslor, vill också hoppa på det tåget men lite svårt utan medresenär...

Gammal 2013-02-28, 23:12   #29555
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Få lust och få lust.

Är det någon som är snygg eller som man går igång på något sätt så är det klart man för lust på den personen som "objekt" men om man sedan blandar in personlighet blir det mycket mer komplicerat då det inte bara blir "det här är vad jag vill göra".

Så lust finns där men ändå inte.
Gammal 2013-02-28, 23:29   #29556
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Få lust och få lust.

Är det någon som är snygg eller som man går igång på något sätt så är det klart man för lust på den personen som "objekt" men om man sedan blandar in personlighet blir det mycket mer komplicerat då det inte bara blir "det här är vad jag vill göra".

Så lust finns där men ändå inte.
Så då tänker jag.. ska man satsa på kemisk kastrering eller att det kommer krävas att sex inte lär ske om man respekterar o tycker om, och isf gilla läget.. och köra silvertejp och självförakt.. ?

Gammal 2013-02-28, 23:31   #29557
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Äh vettefan.

Imo är det bättre att försöka hitta någon man tycker om att hänga och vara med och så får sexet vara som det är typ.

Den delen kan man ju sköta manuellt men myset och vänskapen är svårare att hitta i sån form.
Gammal 2013-02-28, 23:35   #29558
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Äh vettefan.

Imo är det bättre att försöka hitta någon man tycker om att hänga och vara med och så får sexet vara som det är typ.

Den delen kan man ju sköta manuellt men myset och vänskapen är svårare att hitta i sån form.
Menar inte att sexet behöver vara top notch, utan att det inte bör vara helt dött på hångel o fysiskt intresse. Att jag rågillar någon, betyder sällan att jag vill hångla med denne. Men jag kan ogilla någon, och vilja hånga - fast gör det inte - eftersom jag inte gillar personen. Dvs: okysst och pandapoints.

Sen finns det inte någon som jag gillar så mkt att jag vill mysa och spendera tid med hellre än mig själv heller, så behöver liksom uppdatera där. Måste finnas intressantare sällskap än det egna, helt övertygad.

Gammal 2013-02-28, 23:39   #29559
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Menar inte att sexet behöver vara top notch, utan att det inte bör vara helt dött på hångel o fysiskt intresse. Att jag rågillar någon, betyder sällan att jag vill hångla med denne. Men jag kan ogilla någon, och vilja hånga - fast gör det inte - eftersom jag inte gillar personen. Dvs: okysst och pandapoints.
Det låter så jävla illa att säga så här, men: Det verkar som att du bara blir fysiskt attraherad av bad boys ( = personer med dåligt personlighet) men som du förbjuder dig vara fysisk med pga deras personligheter.

(Nu har jag inte läst allt du skrivit på sistone utan det var bara den där biten som jag uppfattade så. Antagligen är min analys simpel för att jag inte "läst på", om dig alltså.)
Gammal 2013-02-28, 23:45   #29560
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Det låter så jävla illa att säga så här, men: Det verkar som att du bara blir fysiskt attraherad av bad boys ( = personer med dåligt personlighet) men som du förbjuder dig vara fysisk med pga deras personligheter.

(Nu har jag inte läst allt du skrivit på sistone utan det var bara den där biten som jag uppfattade så. Antagligen är min analys simpel för att jag inte "läst på", om dig alltså.)
Man kan störa sig på annat än bad boys, så inte riktigt. Personer som är workoholics, martyrer, självgoda, dåliga lyssnare, egoister, korkade. Inte så mkt "bad ass" över det. Dock kan jag finna samband med irritation och lust, men vill ju inte vara med ngn som jag känner så inför.

Så den intellektuella lusten dör då, även om den fysiska skulle vara påslagen fortfarande så agerar jag inte på den efter att den intellektuella avtagit.

Så optimala vore ju att kunna ha random sex med oskrivna blad, men funkar inte så, behöver känna att jag har grepp om personen, känna mig bekväm osv. Folk kommer ju alltid ha mindre attraktiva personlighetsdrag, men vissa saker som de ovan kan bli "döden" om de är för mkt och det inte finns så mkt som väger upp. Så man inser att det inte är vettigt att interagera med dem, iaf inte i intim relation.

Gammal 2013-03-01, 02:25   #29561
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Så optimala vore ju att kunna ha random sex med oskrivna blad, men funkar inte så
Leta upp en kille som fyller dina kriterier (dvs, du stör dig men du blir sugen åtminstone) och säg till honom i klartext att du bara vill ha regelbundet sex, ingenting annat. En stor andel killar hade snappat på det erbjudandet utan tvekan. Då kan du ju hitta en kille du stör dig på men som du ändå "vet var du har" (inte random sex med andra ord, men du slipper förhållandebiten).
Gammal 2013-03-01, 03:57   #29562
redbullen
Registered User

redbullens avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Någon som har tips på vad man själv kan göra för att fatta tycke för någon lämplig person? Spåna gärna loss.

Tack på förhand!
Våga chansa även om vetskapen finns att det kanske skiter sej... Våga ge det en chans om han/hon känns lite okey.
Jag tror att det är få som vill se om något kan bli något eftersom det finns många dom hela tiden hoppas på att det ska "klicka" direkt.
Jag tror att många väntar på "crash bom bang" eller det där jävla klicket som skapar snigelspår in trosan eller att fläskfilé'n blir hård som en skivstång tyvärr.....
Jag tror inte att det "rätta" finns alls, den där personen som har allt och är svaren på alla problem, jag tror bara det sträcker sej så långt att det finns en person som man tycker helt är helt okey, men där ger många upp.
Jag är singel sen drygt 2år tillbaka och har mestadels tjejer som vänner och många förväntar sej mer än vad som oftast sker, det känns mer som det är sånt som " händer på film " längst väntar på istället för att våga ge den där personen som känns helt okey ?!
Vi börjar bli kräsna, det finns för mycket valmöjligheter.
Regga sej på en datingsida så får hen komplimanger så hen överlever en vecka ut på krogen så kanske det haglar in förslag på ett och annat...

Jag tror bara folk väntar på något som sällan händer och man ställer för höga krav på hur den "rätta" personen ska vara.

Jag låter bitter inte sant ?
redbullen är inte uppkopplad  
Gammal 2013-03-01, 06:47   #29563
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Den där "crash boom bang-känslan" händer ffa i tonåren. Kanske att den kan hända i vuxenlivet också men det är inte lika vanligt. Känslan behöver inte på något vis innebära att personen är rätt för dig. Den kan dock garantera en trevlig romans på viss ifall den andre personen känner likadant.
Känslan är ingen kompass för "den rätte" men visst kan man agera på den och utvärdera efterhand. Är ju dumt att inte uppleva något fantastiskt så länge man inte har orealistiska förväntningar som sen håller en kvar när känslorna försvunnit och man längtar tillbaka till sin förälskelse snarare än sin partner.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-03-01, 07:29   #29564
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Leta upp en kille som fyller dina kriterier (dvs, du stör dig men du blir sugen åtminstone) och säg till honom i klartext att du bara vill ha regelbundet sex, ingenting annat. En stor andel killar hade snappat på det erbjudandet utan tvekan. Då kan du ju hitta en kille du stör dig på men som du ändå "vet var du har" (inte random sex med andra ord, men du slipper förhållandebiten).
Fast.. shit vad trååååkigt? Det vill jag ju inte. Det är liksom en meningsfull relation som är "poängen", det som lockar, och så vore det ju nice att vilja vara fysisk med denne.

Annars fixar jag ju hellre det fysiska själv, så slipper man böket med folk man stör sig på. En kk känns helt ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av redbullen Visa inlägg
Våga chansa även om vetskapen finns att det kanske skiter sej... Våga ge det en chans om han/hon känns lite okey.
Jag tror att det är få som vill se om något kan bli något eftersom det finns många dom hela tiden hoppas på att det ska "klicka" direkt.
Jag tror att många väntar på "crash bom bang" eller det där jävla klicket som skapar snigelspår in trosan eller att fläskfilé'n blir hård som en skivstång tyvärr.....
Jag tror inte att det "rätta" finns alls, den där personen som har allt och är svaren på alla problem, jag tror bara det sträcker sej så långt att det finns en person som man tycker helt är helt okey, men där ger många upp.
Jag är helt med - men hur i hela friden uppbådar man LUST till denne? Jag får iaf mer lust till, som jag nämnde, personer jag helst inte vill spendera tid o energi med/på.

Citat:
Ursprungligen postat av redbullen Visa inlägg
Jag är singel sen drygt 2år tillbaka och har mestadels tjejer som vänner och många förväntar sej mer än vad som oftast sker, det känns mer som det är sånt som " händer på film " längst väntar på istället för att våga ge den där personen som känns helt okey ?!
Vi börjar bli kräsna, det finns för mycket valmöjligheter.
Regga sej på en datingsida så får hen komplimanger så hen överlever en vecka ut på krogen så kanske det haglar in förslag på ett och annat...

Jag tror bara folk väntar på något som sällan händer och man ställer för höga krav på hur den "rätta" personen ska vara.

Jag låter bitter inte sant ?
Bitter vet jag inte, och känner inte att jag behöver "hela paketet". Däremot så vill jag respektera och gilla den jag får lust till, men dem jag gillar så känner jag ofta lite.. vet inte hur jag ska förklara, men det blir liksom "syskon/vän" känsla och att sex inte alls är något jag vill.

Medans dem som får mig att känna att "sex vore inte så dumt" är personer som jag på ett känslomässigt plan inte vill ha inpå huden. Så det blir liksom, inget.

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Den där "crash boom bang-känslan" händer ffa i tonåren. Kanske att den kan hända i vuxenlivet också men det är inte lika vanligt. Känslan behöver inte på något vis innebära att personen är rätt för dig. Den kan dock garantera en trevlig romans på viss ifall den andre personen känner likadant.
Känslan är ingen kompass för "den rätte" men visst kan man agera på den och utvärdera efterhand. Är ju dumt att inte uppleva något fantastiskt så länge man inte har orealistiska förväntningar som sen håller en kvar när känslorna försvunnit och man längtar tillbaka till sin förälskelse snarare än sin partner.
Njae, "crash boom bang" hade jag faktiskt inte i tonåren, då valde jag mer "lämpligt" utifrån intellektet och man hade ju lättare att få lust även om kemin inte var på topp.. typ mer att man hade lust allmänt, och hade jag en lämplig pojkvän så var det liksom fine. Det är först efter 27 som jag haft såna där "över huvudet" förälskelser. Och där är det ju precis som du säger, att känslan inte på något vis behöver innebära att personen är rätt för mig.

Utan det kan mer bli.. krångligt, och jag är för gammal för krångel.

Låter ju mer som att jag borde försöka mig på ngn kemisk kastrering och ha vänner, än faktiskt försöka uppleva mening med någon under "kärleksramar".

Gammal 2013-03-01, 07:41   #29565
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Njae, "crash boom bang" hade jag faktiskt inte i tonåren, då valde jag mer "lämpligt" utifrån intellektet och man hade ju lättare att få lust även om kemin inte var på topp.. typ mer att man hade lust allmänt, och hade jag en lämplig pojkvän så var det liksom fine. Det är först efter 27 som jag haft såna där "över huvudet" förälskelser. Och där är det ju precis som du säger, att känslan inte på något vis behöver innebära att personen är rätt för mig.
Jaså? Det var intressant. Du är den första jag hört talas om som upplever det så :P
Men inte fan ska du kastrera dina känslor. Så drastisk ska du inte behöva vara.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2013-03-01 klockan 07:43.
Sniggel är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:53.