marklyft från platta och marklyft från pinnar är inte samma sak(även ifall dom är samma höjd). Det blir tyngre från pinnar av någon anledning :P
kallar mark från block för korta mark och upphöjda för långa mark så blir det inte så förvirrande haha.
sätt en skiva på varje sida. det behöcs inte jättehög höjning från marken för att det ska ge en viss varation. Att höja dena hela vägen till knäna blir som en helt annan övning som kanske inte ens hjälper din riktiga mark(egen åsikt)
Exempel: Satte ditt markmax i programmet o får upp detta på första box-passet. Sänk varje vikt med 5% sen får du med RPE avgöra ifall det är för lätt eller tungt.
så på sista vikten är du under @7 så kan du öka kanske 5kg till nästa set och avgöra ifall du kan hålla dig mellan 7-8 under resterande. Eller tvärtom ifall du hamnar över @8.5 så kanske du bör sänka vikten så du hamnar inom rimlig rpe
marklyft från platta och marklyft från pinnar är inte samma sak(även ifall dom är samma höjd). Det blir tyngre från pinnar av någon anledning :P
kallar mark från block för korta mark och upphöjda för långa mark så blir det inte så förvirrande haha.
sätt en skiva på varje sida. det behöcs inte jättehög höjning från marken för att det ska ge en viss varation. Att höja dena hela vägen till knäna blir som en helt annan övning som kanske inte ens hjälper din riktiga mark(egen åsikt)
Exempel: Satte ditt markmax i programmet o får upp detta på första box-passet. Sänk varje vikt med 5% sen får du med RPE avgöra ifall det är för lätt eller tungt.
så på sista vikten är du under @7 så kan du öka kanske 5kg till nästa set och avgöra ifall du kan hålla dig mellan 7-8 under resterande. Eller tvärtom ifall du hamnar över @8.5 så kanske du bör sänka vikten så du hamnar inom rimlig rpe
då en lite höjning blir svårare än ifall du skulle ha höjt hela vägen till knäna så måste man sänka vikter lite.
hoppas du förstår vad jag menar xD
Jag vet skillnaden på upphöjda mark (långa) och from boxes (korta) xD
Höja den till knäna är ju kronlyft, det är det sheiko vill att man kör i schemat enligt styrkelabbet. Men vi får se, det är lättare att köra dem från viktplattor så det blir nog det.
Jag följer schemat så länge jag orkar och går det inte sänker jag!
Oj, fan vad jag har tränat dåligt hittills.. detta var väldigt mycket mer än jag brukar träna men kändes bra. Något som slog mig väldigt tydligt var hur jag kunde känna av tekniken de olika seten och det kommer hjälpa mig att bli helt konsekvent. Får nog byta ut lutande bänk till något annat, frågan är vad som är bäst? Det står bara bröst.
Skulle gjort goodmornings men jag löste fan inte det i smithen.. skall nog köra raka mark där istället, eller liggande lårcurl.
Ok! Jag testar nästa gång det dyker upp i schemat.
Vad tycker du om Sheiko?
Det funkar nog bra för dig. Lite struktur. Bra att du får mer träning också tror jag. Jag körde sheiko för typ 10 år seda, två cykler, och jag kände mig stark i böjen efter det. Jag skrev in rätt mycket högre pb än jsg hade och det blev väldigt långs pass därför. Som du märker har jag noll koll. Jag tror programmet ändrats sedan dess men jag har ingen koll.
Jag har sett många köra sheiko länge på gymmet. Jag tror det funkar bäst för dem som fått lite vikter på stången alltså inte totalnybörjare.
Det funkar nog bra för dig. Lite struktur. Bra att du får mer träning också tror jag. Jag körde sheiko för typ 10 år seda, två cykler, och jag kände mig stark i böjen efter det. Jag skrev in rätt mycket högre pb än jsg hade och det blev väldigt långs pass därför. Som du märker har jag noll koll. Jag tror programmet ändrats sedan dess men jag har ingen koll.
Jag har sett många köra sheiko länge på gymmet. Jag tror det funkar bäst för dem som fått lite vikter på stången alltså inte totalnybörjare.
Jag tror det med, gillar struktur. Mjölkat Madcow länge nog nu :p Men jag trodde inte det skulle innebära 14 set bänk första passet. 5x5 i böjen var också ovant men gott!
Marklyft från viktskivor
147.5x3
172.5x3
Marklyft från powerrack längst ner
172.5x3
200x3
200x3
Benspark
65x8x3
Magövningar
Så jävla svårt pass... korta marklyft fungerade inte alls. Jättekonstiga viktskivor som var ojämna så stången fick stå precis på kanten och det kändes inte bra att sätta ner på dem. På powerracket så höll hela skiten på att trilla, vet fan inte hur jag skall göra. Plus atr det blev helt fel vinklar. Snedbänken var också helt åt skogen.. får nog göra den i Smith igen. slet också av en valk, med andra ord kom det inte något gott ur detta pass förutom att magövningar måste göras mer av.
Någonting gjorde det konstiga passet igår iaf, jävla träningsvärk i bröstryggen och traps! Fan va ont det gör att ha en avsliten valk. Jag måste lära mig riktigt teknik i mark... Det ser fan inte bra ut om man jämför med proffsen.