Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-22, 19:55   #271
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Starvation Visa inlägg
73.7kg 6 dagar in "tom". 75.3kg helt "full" 6 dagar senare.
Nettoresultatet var alltså att du gick upp i vikt?

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 19:34   #272
Starvation
Registered User

Starvations avatar

Reg.datum: May 2014
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Nettoresultatet var alltså att du gick upp i vikt?
Start 76.5 -->
73.7 6 dagar vlcd -->
75.3 6 dagar efter 73.7, netto ner 1.2kg efter 12 dagar om jag räknat rätt. 6 dagar vlcd, 6 dagar "äta vad jag vill".
Mätte inte efter refeeden.

Och ja jag hoppar av och på lite som jag känner för och mår i övrigt. Jag äter verkligen inte lite mat mellan VLCD kurerna. Borde äta mindre för att inte det ska bli helt jojo. Men finns ju så mycket gott

If you die you die.
Starvation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-24, 07:40   #273
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Man ska nog inte dra för stora växlar på just vikten efter en sån här diet. Jag använde vlcd förra året för att gå från ~107 till 92, en vecka efter avslut vägde jag 109 och tre veckor efter 95.
Gammal 2015-07-24, 10:37   #274
G.W
Registered User

G.Ws avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Man ska nog inte dra för stora växlar på just vikten efter en sån här diet. Jag använde vlcd förra året för att gå från ~107 till 92, en vecka efter avslut vägde jag 109 och tre veckor efter 95.
Vad drar du för slutsats av de svängningarna i vikt?
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 23:08   #275
Määng
Registered User

Määngs avatar

Reg.datum: Sep 2008
Är lite svårt att veta ifall det är gram pulver som är angivet eller totalt antal protein ibland när ni skriver.

Tänkte köra en variant av VLCD där jag blandar och dricker 20g vasslepulver och 30g kaseinpulver utöver salt, bakpulver osv fyra gånger per dag. Får jag godkänt? Det blir lite mer än 2g protein per kilo kroppsvikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-09, 09:20   #276
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Är lite svårt att veta ifall det är gram pulver som är angivet eller totalt antal protein ibland när ni skriver.

Tänkte köra en variant av VLCD där jag blandar och dricker 20g vasslepulver och 30g kaseinpulver utöver salt, bakpulver osv fyra gånger per dag. Får jag godkänt? Det blir lite mer än 2g protein per kilo kroppsvikt.
Antal gram pulver.
Gammal 2015-08-09, 20:23   #277
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Antal gram pulver.
Nej, inte om det är Olas angivelser. Han pratar ju självklart 30 gram protein och 10 gram EAA, alltså typ 35-37 gram proteinpulver och 11-12 gram EAA-pulver.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-09, 21:06   #278
FedUp
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Undrar lite samma sak. Mest för att jag tycker EAA smakar så in i helvete äckligt. Provade blanda det med vassle och kasein idag i en enda stor shake, men den blev helt förstörd.

Borde inte vassle i högre mängder kunna ersätta EAA om man ändå ska slänga i det i samma shake som föreslås i den här tråden?

Hittade en artikel på ämnet: http://www.vpxsports.com/article-det...the-difference

Det verkar tyvärr som att det inte alls har samma effekt, men jag vet inte om jag tolkat artikeln rätt då den var rätt tekniskt avancerad.

Hör gärna lite andras åsikter kring att ersätta EAA med mer vassle.
FedUp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-09, 21:26   #279
Kischen
Äger Strikt!

Kischens avatar

Reg.datum: Jun 2007
Köp ett eaa med smak/annan smak?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 00:35   #280
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av FedUp Visa inlägg
Undrar lite samma sak. Mest för att jag tycker EAA smakar så in i helvete äckligt. Provade blanda det med vassle och kasein idag i en enda stor shake, men den blev helt förstörd.

Borde inte vassle i högre mängder kunna ersätta EAA om man ändå ska slänga i det i samma shake som föreslås i den här tråden?

Hittade en artikel på ämnet: http://www.vpxsports.com/article-det...the-difference

Det verkar tyvärr som att det inte alls har samma effekt, men jag vet inte om jag tolkat artikeln rätt då den var rätt tekniskt avancerad.

Hör gärna lite andras åsikter kring att ersätta EAA med mer vassle.
No pain no gain

Nackdelen med att ersätta EAA med vassle är att det blir fler kcal.
Gammal 2015-08-10, 08:08   #281
Määng
Registered User

Määngs avatar

Jag måste jag minska totala proteinmängden per dag för att kalorierna inte ska bli alldeles för höga.

4x30g kasein
4x20g vassle

Ger 160g protein och 738 kalorier. Frågan är ju hur pass stor skillnad 40g protein mindre gör när jag ändå uppfyllt 2g protein per kroppsvikt.

Citat:
Gammal 2015-08-10, 13:01   #282
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Jag måste jag minska totala proteinmängden per dag för att kalorierna inte ska bli alldeles för höga.

4x30g kasein
4x20g vassle

Ger 160g protein och 738 kalorier. Frågan är ju hur pass stor skillnad 40g protein mindre gör när jag ändå uppfyllt 2g protein per kroppsvikt.
Märk att 2 gram protein per kilo kroppsvikt gäller protein från alla källor, alltså inte enbart från källor från så hög kvalité som mjölkprotein. Det är inte helt otroligt att utan snarare sannolikt att proteinbehovet minskar då proteinintaget utetslutande utgörs av protein med hög halt av EAA.

Å andra sidan så torde proteinbehovet gå upp av det extrema underskottet, så vad vet man egentligen.
Gammal 2015-08-10, 13:03   #283
Määng
Registered User

Määngs avatar

Skulle ju visserligen kunna dricka eaa istället för vassle. Är bara det att jag mår kasst psykiskt när jag dricker mycket eaa i ren form så det är inte riktigt värt det. Jag provar väl. Värsta som kan hända är väl att man tappar alla muskler, är ju inte hela världen.

Citat:
Gammal 2015-08-10, 15:22   #284
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:

4x30g kasein
4x20g vassle

Det blir ca 40g protein och 4,7g leucin per "måltid" vilket borda vara fullt tillräckligt. 2g protein per kg totalt borde räcka. jag blandade EAA/vassle/kasein bara för att få en snabbare och större leucin peak och inte fullt lika utdraget upptag, men jag vet inte om det behövs egentligen.
Jag förstår inte riktigt att du har svårt för smaken på EAA. Jag kör tex MMsports päronsmak på alla 3 och det blir ganska gott, i alla fall inte äckligt enligt mig. Det som förstör det hela är ju den stora mängden salt. Men smaken på drinkarna är det minst jobbiga med den här dieten enligt mig.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 15:32   #285
Määng
Registered User

Määngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Det blir ca 40g protein och 4,7g leucin per "måltid" vilket borda vara fullt tillräckligt. 2g protein per kg totalt borde räcka. jag blandade EAA/vassle/kasein bara för att få en snabbare och större leucin peak och inte fullt lika utdraget upptag, men jag vet inte om det behövs egentligen.
Jag förstår inte riktigt att du har svårt för smaken på EAA. Jag kör tex MMsports päronsmak på alla 3 och det blir ganska gott, i alla fall inte äckligt enligt mig. Det som förstör det hela är ju den stora mängden salt. Men smaken på drinkarna är det minst jobbiga med den här dieten enligt mig.
Låter bra! Det var fed up som hade problem med smaken. Jag undviker EAA pga att det påverkar mitt välmående till det negativa vid frekvent användande.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.